Datamatiker uddannelse

  • Er der nogen der har taget den uddannelse og kan fortælle mig om den? Jeg står snart og skal til at vælge, hvad resten af mit liv skal gå på. Er dumpet matematik b, så skal formentlig læse det op. Tror jeg også godt jeg kan, læreren var et stort problem for mig. Men hvor meget matematik drejer uddannelsen sig om?

  • Men hvad går det så ud på? Synes kun jeg læser om programmering. Tror hellere jeg vil arbejde med det mere fysiske ved pc, ligesom it supporter. Men det kunne jeg have uddannet mig som efter 9 klasse, jeg vil ikke spilde en stx

  • Jeg er uddannet IT-supporter krydret med en anden uddannelse. Plus en stak certificeringer. Skulle jeg vælge IT vej i dag, så havde jeg satser på IT uddannelse, hvor netværk var i fokus, som f. eks IT-teknolog, og så krydre det med certificeringer indenfor Cisco m.v.


    IT-Supporter uddannelsen er en tam omgang, og gennem mange jobs indenfor IT, har jeg ikke haft brug for nogle af de ting, som vi var gennem, som i bund og grund er kendskab til, og ikke dybdegående arbejde med relevante informationer indenfor IT.


    Der er SÅ mange Datamatikkere man kan fodre grise med dem.

  • Datamatiker forventede helt klart at jeg i forvejen kunne den matematik der skulle bruges i de projekter vi lavede - ingen matematik timer eller noget. Det var mere fokuseret på at lære os modeller og design i stedet for.


    Datatekniker var/er? en IT-Supporter uddannelse med mere fokus på f.eks. netværk og specielt Cisco, som Soze er inde på.

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |