Mekanisk vs. membrantastatur - Tweak skal bruge DIN hjælp

  • Hej, alle I kære fellow Tweakers.


    Jeg er blevet beriget med et mekanisk tastatur, QPad MK50, og et membrantastatur, Logitech K120, der begge har gjort deres sidste tastetryk. Nok er de ikke i samme hverken pris- eller kvalitetsklasse, men de kan alligevel bruges til at belyse nogle af de forskelle, der er på mekaniske og membrantastaturer, og det er her, I kommer ind i billedet.


    [Blocked Image: http://i.imgur.com/BQejxPP.jpg]


    I må MEGET gerne komme med ideer til, hvad vi kan udsætte disse to for. Kom gerne med skæve, skøre, sjove og mærkelige ideer, og vi vil så vurdere og samle disse ideer i en video, der for den uvidende kan vise, at der vitterligt ER forskel på mekaniske tastaturer og membrantastaturer.


    Jeg har mulighed for at "teste" med bl.a. luftgevær, hammer og nedstryger, så det er i den dur :cheers:


    Vi håber meget, at I vil deltage og komme med jeres besyv til denne test - for lidt sjov ska' man da ha'! :D


    //Mario


    Disclaimer: Dette forsøg/tiltag er udelukkende gjort for undertegnedes regning og er ikke støttet eller lign. af de nævnte producenter.

  • Plant karse i det, hvor teksten Tweak indgår :-)


    Virker de under vant, når monteret til PC :-)


    Hvilket brænder længst med tændvæske :-)


    Drop fra højde, gæt antal taster der ryger af .-)



    Tanke:


    Find en lokation, og så kan tilmeldte stille op til en gang hardware kast i div. kategorier.


    Kast med crt skærm
    Kast med drev, HDD
    Kast med grafikkort
    Kast med kabinet


    Mv

  • Jeg er HELT nede med den idé, det er dog en lille bitte smule farligt... Men vigtigst! Er du til lan og du taber dit keyboard, kan du så stadig bruge det? :P


    Mener SteelSeries for mange mange år siden da G6v2 udkom havde en reklamefilm i USA med en dreng der gik amok på sit tastatur og til sidst smed det ud på vejen fra hans værelse og det blev kørt over - og det virkede alligevel.. Det kunne jeg også godt tænke mig at se om var sandt :D

    Kabinet: NanoXia Deep Silence 1

    Mobo: ASrock Z77 Pro3

    CPU: Intel I7-3770k

    CPU køling: CM Evo 212, 2xSP120

    Ram: Corsair Dominator Platinum 16gb 1600 mhz

    PSU: Corsair HX 850

    GPU: Sapphire Tech. R9 290 Tri-x OC
    Lydkort: Creative SB X-FI Titanium Fatality