Survey: Madrester

  • Vi smider typisk kun gammelt brød når det bliver for gammelt - Og typisk fordi at vi køber det på sidste salgsdato billigt alligevel. Grøntsager modner også lidt tilfældigt, så der ryger også en tomat eller to ud igen. :)

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

    Rettet en gang, sidst af HerrMansen ().

  • Det er hermed gjort ;-) Jeg har den holdning, at jeg hellere vil revne end levne mad, så der bliver stort set ikke smidt mad ud herfra. Det nænner jeg nærmest ikke at gøre :-P
    Men det hænder selvfølgelig, at en pakke pålæg når at blive for gammel og bliver smidt ud. Dog sker det oftest, at jeg opdager det i tide, så kattene i det mindste kan få lov til at spise det.

  • Hvor mange gange om ugen der smides mad ud er vel ikke et særligt retvisende spørgsmål, da de ikke rigtigt siger noget om mængden.


    Ja, der ryger da lidt ud hver dag hvis der er en anelse i overskud fra aftensmaden som ikke er nok til en madpakke eller lignende. Mængden der smides ud er dog meget lille og der ryger stort set aldrig ubrugte madvarer ud.


    /ask

  • Done


    Her i huset smider vi næsten ikke mad ud, det vi ikke selv kan spise, det får vores dyr, som en ekstra snack.


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

  • Done. Smider praktisk talt ikke mad ud, da jeg aldrig køber og/eller laver mere end jeg skal bruge. Og skulle jeg have en pakke pålæg stående, der er ved at nå sidste salgsdato og jeg ved jeg ikke får den spist, så ryger det i fryseren :-) Længe leve SU!