Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

1

fredag, 19. marts 2004, 18:51

Oplevede noget pudsigt for en lille ½ time siden. Var herinde på tweak.dk og pludselig begyndte billeder og tekst at forsvinde.
Prøvede så at opdatere siden = "Serveren kunne ikke findes" prøvede så forkellige andre ind- og udenlandske sider. Samme resultat. Prøvede så at hente post: Ingen problemer - mærkeligt.
Prøvede så nyhedsgrupperne = ingen forbindelse til server. Prøvede så nogle ftp-adresser=ok forbindelse. - Spøjst.
Sad så og snakkede telefon (fastnet) og pludselig blev mit display fyldt med mærkelige tegn (tal og bogstaver blandet oven i hinanden. :crazyeyes:
Slukkede så for PC og Telefon på stikkontakten - ventede lidt og tændte så igen. Nu virker det hel igen - :crazyeyes:
Anyone som har oplevet lignende og kan forklare hvorfor ?( - Godt nok spøjst :rolleyes:

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "bentzin" (19.03.2004, 18:53)

2

fredag, 19. marts 2004, 19:01

Slet ingen der lige har haft "problems" - hmm - så må det være noget "Orange"-flip :rolleyes:

3

fredag, 19. marts 2004, 19:11

Det lyder da VIRKELIG wierd! 8o

Men nej, jeg har ik oplevet det før eller hørt om den slags fænomener.

4

fredag, 19. marts 2004, 20:00

der må spøge :T

Your pony died because it wasn't pretty enough

5

fredag, 19. marts 2004, 20:53

det er sket een gang for mig, at jeg ikke har kunnet komme på inet lige pludseligt. Det er fordi, sir TDC, som jeg har inet ved (ADSL 512/128), at jeg har dynamisk IP og at den derfor skifter en gang i mellem.. Selv om jeg sidder og surfer. Men det var noget bare en standard forklaring i stedet for at sige.

VI HAR INGEN IDE OVERHOVEDET!!! :boxed:

Intel Core i5-750
ASUS p7p55d, 8gb corsair ddr3-1600
ASUS EAH6850
Adata 599 64GB SSD, WD Green 2TB, WD black 1TB

6

fredag, 19. marts 2004, 21:05

Citeret

Oprindeligt indlæg af ostermark
det er sket een gang for mig, at jeg ikke har kunnet komme på inet lige pludseligt. Det er fordi, sir TDC, som jeg har inet ved (ADSL 512/128), at jeg har dynamisk IP og at den derfor skifter en gang i mellem.. Selv om jeg sidder og surfer. Men det var noget bare en standard forklaring i stedet for at sige.

Det burde ikke kunne ske at den skifter mens du bruger computeren - MEN der kan opstå sådanne situationer HVIS der kommer en anden computer på nettet med den samme MAC adresse som din computer her. Det burde ikke kunne ske men det sker, ASUS har et meget berømt mobo ude hvor ALLE har den samme MAC adresser *G* ups :)

Workstation: CPU: Intel Core I5 3570 - MB: AsusTek P8Z77-V LX2 - RAM: 16Gb Corsair DDR3
GFX: AMD 6850 1024Mb - Display: Dell U2412M 24" - HDD: Samsung 830SSD 128Gb - OS: Win 8 64bit

Server: CPU: AMD X2 240e - MB: AsusTek M4A785TD-V - RAM: 4Gb Kingston DDR3
HDD: 8TB (6x2Tb Samsung F4EG i Raid 50) Adaptec 6805 PCIe - OS: Debian 6.0.6

Internet: Fullrate 50/10Mbit VDSL2

7

fredag, 19. marts 2004, 21:09

Tror det var mig der gjorde det. He, he.

http://www.turnofftheinternet.com/#

Husk at tillade popups. ;)

Abit AA8XE, 3Ghz@4,2Ghz, Leadtek 6600GT Extreme, 2 X 512Mb Corsair XMS PC5400,
2 X WD 160Gb Raid Edition, OCZ Powerstream 520

8

fredag, 19. marts 2004, 21:10

Citeret

Oprindeligt indlæg af Twilight
Tror det var mig der gjorde det. He, he.

http://www.turnofftheinternet.com/#

Husk at tillade popups. ;)

Den klassiske.... Men stadig nice... :))

9

fredag, 19. marts 2004, 21:51

Citeret

Nu har jeg en fast IP-adresse - så det kan ikke være det. Har prøvet at kontakte Orange :boxed: Men de har kun tlf. support-tid indtil kl 17.00 X( Og der står ikke noget på deres hjemmeside. Det gør der aldrig. :(
Nå ville også bare høre om der var andre, der havde oplevet noget lignende i dag.
Synes stadig at det er mystisk at jeg kunne hente post og komme ind på ftp-sider - men ikke på alm. sider med en IP-adresse. Er der en forklaring på det ?(

Dette indlæg er blevet redigeret 2 gange, senest redigeret af "bentzin" (19.03.2004, 21:54)

10

fredag, 19. marts 2004, 21:59

Citeret

Oprindeligt indlæg af bentzin
[/I] :boxed:

Nu har jeg en fast IP-adresse - så det kan ikke være det. Har prøvet at kontakte Orange :boxed: Men de har kun tlf. support-tid indtil kl 17.00 X( Og der står ikke noget på deres hjemmeside. Det gør der aldrig. :(
Nå ville også bare høre om der var andre, der havde oplevet noget lignende i dag.
Synes stadig at det er mystisk at jeg kunne hente post og komme ind på ftp-sider - men ikke på alm. sider med en IP-adresse. Er der en forklaring på det ?([/quote]

tjaa det med hjemmesiderne kan være et DNS udfald som gør opslag som tweak.dk umulige - du vil dog næsten altid komme igennem på en ftp da man typisk skriver ip adresserne på dem.

Workstation: CPU: Intel Core I5 3570 - MB: AsusTek P8Z77-V LX2 - RAM: 16Gb Corsair DDR3
GFX: AMD 6850 1024Mb - Display: Dell U2412M 24" - HDD: Samsung 830SSD 128Gb - OS: Win 8 64bit

11

fredag, 19. marts 2004, 22:10

Okay - dkwolf - så blev jeg da lidt klogere ;) Er det det samme der er gældende for postservere ?(
Hvad så med mit display på min fastnet-telefon. Har du en forklaring på det, med at det på samme tid som nettet var nede - teede sig totalt mystisk. alle mulige tegn og tal stod "hulter til bulter" og lyste :crazyeyes: ?( Har aldrig oplevet noget lignende :rolleyes:

12

fredag, 19. marts 2004, 22:15

Citeret

Okay - dkwolf - så blev jeg da lidt klogere ;) Er det det samme der er gældende for postservere ?(
Hvad så med mit display på min fastnet-telefon. Har du en forklaring på det, med at det på samme tid som nettet var nede - teede sig totalt mystisk. alle mulige tegn og tal stod "hulter til bulter" og lyste :crazyeyes: ?( Har aldrig oplevet noget lignende :rolleyes:

postserveren kan også virke - hvis DNS deleen der var nede kun var fra deres net og ud så ja.

Din telefon kan jeg ikke lige svare på *G*

13

fredag, 19. marts 2004, 22:54

Citeret

Oprindeligt indlæg af dkwolf

Citeret

postserveren kan også virke - hvis DNS deleen der var nede kun var fra deres net og ud så ja.

Din telefon kan jeg ikke lige svare på *G*

Okay til det med postserv. Men det er for dårligt at du ik'li' ka' forklare det med tlf.'en ;) :)

14

lørdag, 20. marts 2004, 01:37

Citeret

Oprindeligt indlæg af dkwolf

Citeret

Det burde ikke kunne ske at den skifter mens du bruger computeren - MEN der kan opstå sådanne situationer HVIS der kommer en anden computer på nettet med den samme MAC adresse som din computer her. Det burde ikke kunne ske men det sker, ASUS har et meget berømt mobo ude hvor ALLE har den samme MAC adresser *G* ups :)

alle med samme mac adr. ...
det lyder som en mega brøler..... kedeligt når Routeren ved et LAN-party kommer med en ARP reqest... og der så er 30 pc'ere der brodcaster... .. tror det giver kaos en helt ny defenition. ;)

Nyeste Videoer og Trailers

Partner sider
Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.