500.000 Pirater i DK

  • Ifølge statistikker fra populære internationale downloadsider, viser det sig at danskere i udbredt grad benytter os af at kopiere ting vi ikke har rettighederne til.


    TV2 nyhederne vurderer ud fra eksisterende tal, at omkring 500.000 danskere henter ulovlige kopier fra Internettet. Holder det stik så er vi muligvis verdensrekordindehavere inde for dette felt.


    Antipiratgruppen frygter at tallet kan være endnu højere og at planlægger at skifte strategi, for fremover også at gå efter de som efterspørger de ulovlige kopier.


    Kilde : www.it-avisen.dk/index.php/news/show/id=6723


    .... Lidt eller meget ? :crazyeyes:

  • Kan nok godt give APG ret. Jeg tror ikke at 500.000 kan gøre det. Selv hr. og fru. Danmark har brændte kopier af Big Fat Snake liggende osv. :P


    Jeg køber dog alt mit software - inkl. min Windows 2000 :)
    Dette gælder også for alt andet...

  • Jeg tror næsten ikke man kan finde en computer idag uden der ligger en eller anden form for ulovlige ting på den. Det er self trist men tror det har meget med priserne at gøre på de forskellige spil/sofware.


    Asus maximus v extreme
    Intel Core i7 3770k

    Corsair H100
    Corsair Dominator GT 1866
    Samsung 830, 256GB
    2x Asus 7970 DIRECT-CUII
    Corsair HX 1050


  • Jeg er enig - Det er meget få computere - både privat og endda også på virksomheder, der er helt fri for ulovligt software - tænk på at bare en enketl mp3 fil kan gøre det.


    Pris er selvfølgelig et issue - men jeg tror nu snarere at pirateri hænger sammen med at det simpelt hen er muligt at tage en kopi.


    Dette gør sig f.eks. sældende for f.eks. DVD markedet, hvor fremkomsten af DVD-brændere til en billig pris har fået markedet for ulovlige DVD-film til at eksplodere. Et marked der stort set ikke eksisterede for et år siden.


    Selv om man satte alle spil og programmer ned til 100 kroner stykket, ville der stadig være piratsoftware.


    /Henrik

  • "Kender jeg ikke noget til" ;)


    Har også tænkt på at folk kopierer/DLer musik osv. fordi de ikke gider gå ned og købe det? Men hvis man nu sidder kl. lort om natten og bare skal høre det sidste nye nr. med Britney Spears, så er det vel lettere at DL det ikke?

  • Man kan da gå ned til den nærmeste musik forhandler, og købe en god cd til 150,- eller Downloade det éne nummer man vil ha' på 1 minut..
    Jeg kan godt forstå det.. :rolleyes:


    Tror noget der ville hjælpe meget var fx. internet sider hvor man kan købe musik (Som der efterhånden er flere af), og så man kunne betale med Mobil telefon, via SMS..


    Jeg tror egentlig piratkopiering af spil er på vej nedaf..
    Helt klart mest pga. Online gaming, hvor man skal have en cd-key..
    Og det er da klart godt, alle spil jeg har spillet 'meget' har jeg originale..


    Software.. Synes jeg simpelthen bare er for dyrt :rolleyes:

    MSI 3.0 & QcK Heavy
    AMD 64 Venice 3500+ @ 2500 mhz 24/7
    DFI UT SLI-D
    Kingston 2x1024 PC3200 @ 230mhz - 2,5-3-3-7
    Geforce 7900 GT
    550W antec Truepower
    Windows XP

  • Der er rigtig mange der ikke helt følger loven mht. Piratkopiering.


    Synes det er sørgeligt, men jeg forstår godt de folk som vælger at gå den vej.

  • er det ik en 50kr pr. mp3... mener jeg at jeg har hørt en gang....

    - MSI GT70 2PC DOMINATOR
    - Intel PM87
    - Intel Core I7-4810QM 2,8Ghz
    - 1x8196 Kingston PC12800 Ram DDR3 800Mhz / 11-11-11-28
    - nVidia GTX870 (941-2500)@(1010-3100)
    - 256GB Samsung EVO840 (C+E) / 1000GB HGST 7200 rpm (D) / 3TB Seagate (Extern)
    - 17,3" Widescreen 1920x1080/60Hz / 180Watt PSU / Logitech G3

  • For mit vedkomende vilde jeg uden tvivl benytte mig af det hvis man f.eks lavede download løsninger som gjorde det muligt at downloader lovligt... jeg har et forslag her...


    lad os sige at man lavede en Site hvor man kunde Downloade alle film i verdnen i DivX format... og her vælge imellem 2 formater 1cds DivX og 2 Cds DivX (eller XviD om i vil) og man så f.eks betalte 25 kr for den dårligere 1 Cds version og 40kr for den med 2.... og eventuelt muligheden for at downloade DVDr for 50-70 Kr.... stykket....


    Hvordan betalingen skulde foregå har jeg ingen ide om da økonomi ikke er min stærke side... :)


    Dette vilde være en fed løsning da jeg kunde Downloade en ny film samtidigt med den kom ud i USA og have den 1 time senere... lovligt og da filmselvskaberne selv står bag vil den DivX sikkert også have en god kvalitet....


    denne form kunde man uvide til musik og spill og software uden problemer...


    Tænk hvis vi kunde LOVLIGT downloade UT2004 samme sekund det bliv frigivet og være online og game med vennerne på under 4 timer ? intet lal med udsoldt, manglende levering, ekstra omkostninger til fragt, tryk, osv...osv....


    Fed7haS


  • Lyder som en god ide, men priser er måske lidt for lave, ellers kunne der væres nice, vis man fik sådan et system, som det du omtaler til at fungere, tror der ville være mange der så ville lade være med at dl'e den ulovlige version.


    Asus maximus v extreme
    Intel Core i7 3770k

    Corsair H100
    Corsair Dominator GT 1866
    Samsung 830, 256GB
    2x Asus 7970 DIRECT-CUII
    Corsair HX 1050


  • Quote

    Oprindeligt indlæg af kimsdipchips
    Har hørt noget med det er noget med 10kr per nummer og vis man har hellere cdén bliver det 30kr oveni ;) og 200kr per film :)


    jep, og det er noget værre pladder.! een gang for alle, en af mine kammerater havde projekt om APG og snakkede med en af dem i fonen. De udmåler straf efter om de har tydelige beviser på at du har tjent penge på pirat kopiering. og om hvor gammel du er, om du er under uddandelse, eller om de kan se at det er noget man har delt med mange over nettet. der er mange faktorer der spiller ind.
    og så laver de normalt de der 25k, 50k, 100k osv som bøder, har aldrig set en der fik 134.423,50 kr i bøde pga at han havde et bestemt antal film og mp3's!

  • Dem der vælger at de ikke vil deltage i denne poll, er vel fordi de også har dårlig samvittighed :))

    ASUS P5N-E SLI Nforce 650i
    Intel core2 duo E-6300
    NorthQ 3312BLA Giant UFO
    3GB PC5400 Corsair XMS2
    Saphire x1950Pro Extreme edition
    2X160GB Western digital Sata raid 0

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Jam
    Dem der vælger at de ikke vil deltage i denne poll, er vel fordi de også har dårlig samvittighed :))


    Hehe... Ville faktisk have skrevet noget lignende, men blev enig med mig selv om at det nok ville være lidt for plat da der så var pænt mange folk der skulle skrive i den....


    Men ja... Tror den slags ulovligheder altid vil være tilstede. Det ville da ihvertfald undre mig MEGET hvis der var en der påstod at have en 100% clean comp! -Jeg indrømmer da ihvertfald at jeg ikker er nogen engel... -Men hvem er det? :boxed:

  • Man kan jo også se det på denne her måde :


    Hvis du har over 100 gb plads på din computer, så "betyder" det at du har "WareZ"..


    Med mindre man er blevet optaget på filmskolen og redigere filmene derhjemme :)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af JacobHansen
    Man kan jo også se det på denne her måde :


    Hvis du har over 100 gb plads på din computer, så "betyder" det at du har "WareZ"..


    Med mindre man er blevet optaget på filmskolen og redigere filmene derhjemme :)


    Nej da
    Jeg har en trillion dokumenter :)
    Mht til bøder for mp3,en bekendt blev dømt til at betale ca. 3 kr pr mp3 og 200 pr film,men fik et samlet krav på 25000+sagsomkostninger.Han blev snuppet i Esbjerg til Connect LAN partyet.
    Og man kan jo stort set ikke købe pc'ere i dag uden der sidder en 120 Gb hdd i den.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af JacobHansen
    Man kan jo også se det på denne her måde :


    Hvis du har over 100 gb plads på din computer, så "betyder" det at du har "WareZ"..


    Med mindre man er blevet optaget på filmskolen og redigere filmene derhjemme :)


    Kan du ikke sige..