CPU 4960X Extreme (Intell Garanti)

  • Hej jeg vil lige høre om der er en eller anden, der har prøvet at få en CPU under garanti retur fra Intell, jeg har denne 4960X sokket 2011 cpu, der vist nok er død nu, mit bundkort fejlede og så trode jeg det var bundkortet det var galt med, men efter nyt bundkort ville den heller ikke gå i BIOS, så CPU en er jo nok død, jeg har kvitering på både bundkort og CPU, men kan ikke sende den til det sted hvor det er købt, da det åbenbart kun er for forhandlere, men kan se på Intell hjemmeside, at det skulle være muligt at sende, den direkte til Intell og forhåbentlig få en ny CPU(7000Kr), Der er på Intell hjemmeside et link, hvor man kan chekke om der stadig er garanti på denne CPU, og det skulle der så være til den 4 Maj 2017, jeg har som sagt kvitering på begge dele, men er itvivl om det bliver dækket, problemet består i at det er købt fra forhandler til forhandler, og han jeg har det fra, er ikke en af verdens bedst, så hvis jeg sender CPU en til ham, og han så sender den ind til Intell, ja så ser jeg jo nok ikke denne CPU mere, og for den sag skyld bundkortet. Så ville bare høre om der er andre der har prøvet at indsende en CPU direkte til Intell, og få dækket denne??????


    Lillehamer.

    Evga 780 SLI Bundkort.
    Evga 9800 GX2 grafikkort i SLI
    Dell 2007 Fladskærm
    Westerndigital 150 Gb HDD 10000
    Cosmos 1000 kabinet
    Klipch Promedia højtalere
    OCZ Ram 8500 DDR 2
    Core 2 Quard 2,66 Ghz

  • Jamen det kan jeg da godt, jeg har købt delene på DBA, ham jeg har købt det fra, har eller har haft eget firma, så det er købt ved ATEA, hvor han så står på kviteringen, det er jo ikke mig det står på kvirteringen, så ATEA vil kun modtage bundkort/cpu fra ham, hvis jeg så sender bundkort/Cpu til ham, er der den største sandsynlighed for at jeg ikke ser, nogle at tingede mere, derfor er det jo nok ikke så smart at gøre, og hvorfor ved jeg så det, det er simpelhen fordi der er skrevet så meget dårlig om ham, hvor flere har handlet med ham både her og andre sites, så har sku et problem her.
    Og hvis jeg vidste det før jeg købte,ville jeg selfølgelig ikke have gjort det.

    Evga 780 SLI Bundkort.
    Evga 9800 GX2 grafikkort i SLI
    Dell 2007 Fladskærm
    Westerndigital 150 Gb HDD 10000
    Cosmos 1000 kabinet
    Klipch Promedia højtalere
    OCZ Ram 8500 DDR 2
    Core 2 Quard 2,66 Ghz

  • Og ja glemte at sige, delene er helt nye, er registreret i mit navn,altså kasse har ikke være åbnet, hverken på cpu eller bundkort, jeg er den første som har taget det ibrug.

    Evga 780 SLI Bundkort.
    Evga 9800 GX2 grafikkort i SLI
    Dell 2007 Fladskærm
    Westerndigital 150 Gb HDD 10000
    Cosmos 1000 kabinet
    Klipch Promedia højtalere
    OCZ Ram 8500 DDR 2
    Core 2 Quard 2,66 Ghz

  • det er jo ikke mig det står på kvirteringen, så ATEA vil kun modtage bundkort/cpu fra ham

    Um.. Hvem har fortalt dig det?


    Altså.. Hvis han er en forhandler, og dit produkt befinder sig i garantiperioden på to år, så er det ham du skal have fat i. Der er størst sandsynlighed for han bare får den byttet hos enten Atea eller direkte ved Intel. Hvis han ikke er forhandler, så må der for den sags skyld stå Julemanden på den originale faktura - du kan stadig gøre brug af garantien.


    Du skal selvfølgelig bare gøre dem du henvender dig til opmærksomme på, at du er den nye ejer af produktet.

  • Lol hvem der har fortalt mig det, ved ikke lige hvem du er, men en ting er sikkert, JEG har ringet til ATEA, og DE vil IKKE have noget at gøre med købet af de dele, da det ikke er MIG (JA KIG LIGE HER) MIG der står på kviteringen, om det så er julemanden, så vil de sku ikke snakke med mig, men de ville snakke men ham den anden, har snakket med forbrugerstyrelsen og de siger også at det SKAL gå igennem ham, så en ret dårlig teori du komme med der. Ikke meget hjælp.

    Evga 780 SLI Bundkort.
    Evga 9800 GX2 grafikkort i SLI
    Dell 2007 Fladskærm
    Westerndigital 150 Gb HDD 10000
    Cosmos 1000 kabinet
    Klipch Promedia højtalere
    OCZ Ram 8500 DDR 2
    Core 2 Quard 2,66 Ghz

  • Og så lige en ting mere, delene er jo kun 3-4 måneder gammel, så kan ikke fåstå jeg har det her problem, har ringet/mailet med Asus, de vil gerne hjælpe mig, men men men igen er det ham der skal sende, bundkort/CPU til dem.

    Evga 780 SLI Bundkort.
    Evga 9800 GX2 grafikkort i SLI
    Dell 2007 Fladskærm
    Westerndigital 150 Gb HDD 10000
    Cosmos 1000 kabinet
    Klipch Promedia højtalere
    OCZ Ram 8500 DDR 2
    Core 2 Quard 2,66 Ghz

  • Med sådan et svar begynder jeg at forstå hvorfor jeg er den eneste der er interesseret i at hjælpe dig.


    Nå, men problemstillingen er - som jeg har forsøgt at spørge ind til - sammenhængen mellem dig og ham du har købt ved: Om han var forhandler eller ikke, da han solgte dig produktet. Begge dele er nemlig mulige fordi ATEA fungerer som både distributør og subdistributør (med salg til private). Og det at fyrens navn, og ikke hans firma er nævnt på din faktura, tyder for mig at se på, at han var privatperson.


    Derfor skal ATEA også håndtere reklamationen.


    Skulle du derimod have fyrens firmanavn stående på fakturaen, vil han have været forhandler, og så giver det god mening at ATEA kun vil snakke med ham.


    Hvis du vil vide hvem jeg er kan du starte med at tjekke profilnavnet enten her på forummet eller google. Det vil nok hjælpe :) Jeg ved heller ikke hvem du er, og det har jeg helt fint med - men hvis din reaktion på hjælp er at blive negativ, så forvent ikke hjælp fremadrettet.

  • Som sagt ikke meget hjælp her,Du starter med HUMMM hvem har fortalt dig det, det er da negativt fra din side af, jeg prøver på at få hjælp, ikke at diskuterer med en som åbenbart har svaret på alt, problemet ligge jo i at jeg ikke har fået svar på en skid, du ævler bare løs uden at forstå hvad jeg mener, det for jeg jo ikke meget ud af, jeg spurgte om der er andre der har prøvet at indleverer direkte til Intell, ikke alt muligt andet, og du skriver at ATEA SKAL håntere min sag, hvis altså hans navn står på kviteringen, det vil de så bare ikke, når det nu er mig der vil sende de ting ind, det SKAL være ham, og så er vi tilbage i det samme bøvl, jeg får nok ikke mine ting igen, det e jo her jeg vil hen. :goodpost:

    Evga 780 SLI Bundkort.
    Evga 9800 GX2 grafikkort i SLI
    Dell 2007 Fladskærm
    Westerndigital 150 Gb HDD 10000
    Cosmos 1000 kabinet
    Klipch Promedia højtalere
    OCZ Ram 8500 DDR 2
    Core 2 Quard 2,66 Ghz

  • Jeg vil ikke starte et debat, men xt0m har jo ret i hans betragtning af dit problem, som i første omgang er lidt svær at tolke. At du herefter respondere en smule flabet retur gør ikke lysten til at hjælpe dig bedre.



    Faktum er, at xt0m igen har ret i hans vurdering af dine reklamations muligheder, og efter min overbevisning er der ikke meget andet du kan gøre. Det handler ikke om xt0m har ret i alt, men om han forholder sig til faktum.


    :9xo

  • Jamen jeg skærer det da gerne ud i pap.


    Måden en processor-reklamation fungerer på er, at kunden returnerer til sin forhandler, der typisk selv tester og bekræfter processoren ikke virker. Efterfølgende tager forhandleren en helt ny processor direkte fra lageret og sender til kunden, fordi forhandleren bare sender den døde processor til sin distributør, som omvendt får processoren erstattet hos Intel - enten ved hjælp af ombytning eller kreditnota.


    - Nej, du kan ikke sende direkte til Intel. (Eller jo, det kan du nok godt, men det får du nada ud af).
    - Ja, jeg har været hele processen igennem med diverse processorer. Også fra AMD.


    Beklager, at du opfatter et harmløst spørgsmål som negativt.


    God vind!

  • Jeg ved ikke helt hvad jeg skal sige her, for lige meget er der jo en eller anden der føler sig stødt, men en ting er sikkert jeg har ringet til forbrugersryrelsen omkring dette problem, og de siger så at det ikke er mig der at noget at kan klage over til ATEA, fordi det er ham der står på kviteringen, så det er ham der skal indsende det/de ting der skal dækkes, så jeg har altså ikke noget ret her, så hvis frobrugerstyrelse tager fejl her, syntes jeg da personlig det er mærkelig, men det ville da bare være herligt, for så sender jeg da bare tingende til den(ATEA) og for selvfølgelig det dækket, men har så også snakke med ATEA, de vil ikke have noget med de ting at gøre, da det jo ikke er mig det står på denne kvitering, så er det jo også skåret ud i pap, så det er her problemet opstår, og sender jeg det hele til ham som jeg har sagt flere gange, så får jeg jo nok ikke det tilbage.


    M.V.H Lillehamer.

    Evga 780 SLI Bundkort.
    Evga 9800 GX2 grafikkort i SLI
    Dell 2007 Fladskærm
    Westerndigital 150 Gb HDD 10000
    Cosmos 1000 kabinet
    Klipch Promedia højtalere
    OCZ Ram 8500 DDR 2
    Core 2 Quard 2,66 Ghz

  • Nu prøver vi kort at tage udgangspunkt i det du skriver, så mener du altså - hvis jeg ellers forstår dig ret - at både Forbrugerstyrelsens Hotline og en større IT-virksomhed har fortalt dig, at den faktura (købsbevis) du har kun gælder for den oprindelige køber af varen?


    Er det korrekt forstået?


    Hvis ja, så ved jeg godt nok ikke lige hvem du har talt med, men jeg kan ikke forestille mig det har været Forbrugerstyrelsen. Det er nemlig en af de mest basale rettigheder i den danske købelov.


    Jeg bliver i øvrigt kun stødt over flabede svar, når jeg prøver at hjælpe. Mere var der ikke i det.


    @dwmc: Takker. Vi kan jo alle have en dårlig dag. Måske var det dét, der var galt.

  • Ja du har læst rigtigt, jeg har kontaktet forbrugerstyrelsen for netop det spørgsmål, at det kun er den der stå på købsbeviset det gældet, ja det er også rigtig forstået, nu nærmerer vi os jo, og ikke så mærkeligt at jeg jo også mener det ikke kan være rigtigt, jeg står så her med kvitering som jeg så ikke rigtigt kan bruge til noget som helst, eller ville jeg jo ikke spørge herinde, jeg har ringet til forbrugerstyrelsen/chattet med dem og, det de siger er at jeg står meget dårligt her, jeg har ikke noget at kan klage over til ATEA, nu komme det så igen, det er ham der står på kvitering der skal komme med det, sende det til dem, det kan jeg heller ikke lige forstå, så hvis frobrugerstyrelsen ikke har ret i det de siger, ser det jo noget mærkeligt ud, og ATEA vil ikke snakke med mig om de dele, men snakke med ham på kviteringen, sådan er det.
    De er jo mig der ligesom sidder med sorteper her, så heller ikke mærkeligt at jeg er ved at være sur, da jeg heller ikke mener at det kan være rigtigt.
    P.S har ikke en dårlig dag, men kan ikke forstå det virkeligt kan være rigtigt.

    Evga 780 SLI Bundkort.
    Evga 9800 GX2 grafikkort i SLI
    Dell 2007 Fladskærm
    Westerndigital 150 Gb HDD 10000
    Cosmos 1000 kabinet
    Klipch Promedia højtalere
    OCZ Ram 8500 DDR 2
    Core 2 Quard 2,66 Ghz

  • Hejsa Lillehammer.


    følgende skal forståes på den mest positive måde du kan forstille dig (tænk på Enhjørninger, killinger og bacon - så bliver man så glad :9xo :razz: ):


    Først og fremmest. (og tag nu ikke det her negativt) Det ville være meget nemmere, at forstå hvad dit problem rent faktisk er, hvis du ville skrive det i et bedre grammatisk sprog. Der kan være mange årsager til, hvorfor du ikke gør det. Men jeg har seriøst svært ved, at forstår dit problem, når du ikke sætter flere punktumer og afsnit. og jeg/vi har derfor sværer ved at hjælpe dig.


    Dernæst. xTom ved godt hvad han snakker om. Han har styr på det :9xo


    Hvis du har købt noget af en anden (privat brugt handel), ja så overtager du garanti/reklmation. For en given reklamation/garanti følger altid en vare, og ikke en person.
    Kilde (nederst på siden): http://www.forbrug.dk/Artikler…E35AE4055874840372384CB7F


    Er den købt fra et erhverv (en butik, webshop eller lignende), ja så skal du henvende dig der hvor du har købt den, og så skal de håndtere reklamationen. og det SKAL de. Det siger købeloven.
    Kilde: http://www.forbrug.dk/Artikler…4A3D24C089538501A55EC0D6A


    Er den købt privat, ja så overtager du altså reklamationen og i dette tilfælde, skal du så henvende dig til det erhverv der står på kvitteringen/fakturaen.

    CPU: 2600K | CPU køler: Noctua D14
    MoBo: ASUS P8P67 Deluxe | RAM: Crucial 16GB 1600MHz CL999 24
    GFX: Gigabyte 6870OC | Skærm: 2x Dell U2410 24"
    SSD: OCZ Agility 3 240GB | OS: Windows 8 Pro 64bit
    Kabi: Antec P182 | PSU: Corsair TX650W
    Lydkort: ASUS Xonar Essence STX | Headphones: Sennheiser HD650

  • Det er købt igennem DBA. Og jeg har selv købt det som nyt. Aldrig brugt, det har jeg så også svaret, jeg har kvitering, og har selvfølgelig talt med ATEA.
    Når jeg nu siger det, har også talt med forbrugerstyrelsen, de siger åbenbart det samme, at denne persom skal henvende sig i butikken, eller send det til dem, altså at det ikke er mig de vil snakke med.
    Ved ikke lige hvad jeg skal sige mere, men nu har jeg så også sendt en mail direkte til ATEA, så må vi se hvad der sker.
    Du siger så at Tom ved godt hvad han snakker om, det er meget muligt. Men jeg har jo selv ringet til dem, for et par dage siden, den Torben der sad på kontoret ved ATEA ville IKKE modtage de dele fra mig af, det skulle så være fra ham på kviteringen.
    Kan se du linker til et par kilder, som også er meget godt, men det ser jo ikke ud som om, ATEA har lyst til at følge dem, og så er der jo kun retten tilbage.
    Men måske man skulle ringe til forbrugerstyrelsen igen igen.

    Evga 780 SLI Bundkort.
    Evga 9800 GX2 grafikkort i SLI
    Dell 2007 Fladskærm
    Westerndigital 150 Gb HDD 10000
    Cosmos 1000 kabinet
    Klipch Promedia højtalere
    OCZ Ram 8500 DDR 2
    Core 2 Quard 2,66 Ghz

  • xt0m: Jeg må starte med at sige at jeg er uenig i dit syn på denne sag.


    Topic Starter har købt en vare via DBA.dk - altså et sted hvor folk for det meste køber brugte ting imellem 2 privat kunder, det vil altså sige at vi må konkludere at topicstarter har købt varer af en privatkunde som tidligere har købt det af et firma, og umiddelbart også som et firma, det kan vi konkludere ud fra at der står et firmanavn på den originale kvittering. Ved Erhvervskøb har du ikke de samme 2 års reklamationsret som man har ved privatkøb, der aftaler man firma til firma hvor lang tid man skal dækkes. Det er i hvert fald reglen og det skal altid foregå sådan.


    Det der så sker er at det "skumle" firma sælger varene videre umiddelbart som privatperson, til en anden privatperson, derfor så har den nuværende ejer faktisk ikke rigtigt noget han kan gøre, det handler nemlig om navnet på kvitteringen.


    Evt. må du prøve og få dem som du har købt den af til at lave et ejerskiftebevis eller en ny kvittering hvor der tydeligt står at varen overgår til dig og hvad de kostede osv. Altså som sagt, en ny kvittering.


    Men jeg må altså være ærlig og sige at du måske har gjort dig en lidt for "god" handel her, fordi det lyder ikke til at du har nogle papire overhovedt på det køb der, og hvis du intet gyldigt reklamationsbevis har og især når du handler via DBA som privat til privatperson så er du mildt sagt "fucked"


    Giver det mening? :)


    EDIT: Grunden til at det med at et firma står på selveste kvitteringen er at man jo må forvente at hvis et firma køber nogle produkter så vil det højst sandsyneligt opleve en større slitage end et produkt købt til hjemmebrug.


    Eksempelvis en vaskemaskine til en fodboldklub, den kører jo nærmest 10 gange så meget som en privatperson ville bruge den. Og derfor så er det unfair at give samme betingelser ved privatkøb som ved erhvervskøb. Og derfor skal firmaet som køber varene af det andet firma have aftalt i hvor lang tid de har reklamationsret, fordi så skal firmaet som sælger varene betale for kredit/reparation osv. og ikke producenten.

  • Så er der lidt medgang, men der står kun et navn på min kvitering, altså privat købt som sagt, intet om et firma eller noget, men fik at vide, som også er sagt før, at han har handlet som firma, men ved det ikke, jeg har den orginale kvitering, som er godt 4 -5 måneder gammel, har adresse på ham o.s.v, men hvad mener i så jeg kan gøre.

    Evga 780 SLI Bundkort.
    Evga 9800 GX2 grafikkort i SLI
    Dell 2007 Fladskærm
    Westerndigital 150 Gb HDD 10000
    Cosmos 1000 kabinet
    Klipch Promedia højtalere
    OCZ Ram 8500 DDR 2
    Core 2 Quard 2,66 Ghz