Pc med xp kan ikke starte op

  • Hey!
    vil hører om der er en venlig sjæl her, der kan hjælpe mig.. Jeg har denne pc med XP styresystem, som har stået stille i små 7 mdr, som jeg prøvede at starte op igår, det gik fint nok, den havde 37 updateringer, som også gik fint.
    Mit bullguard, krævede også en updatering og så gik det galt.. når jeg nu tænder for pc’en, kommer jeg ikke videre end ved at blæseren går amok og kommer hverken til opstart eller windows..
    Jeg har endvidere købt nye batterier til bundkortet, og det har ikke hjulpet.. Hvad kan der gøres, udover at smide hardisken på en anden pc og formater?

  • Kan den starte op i fejlsikret tilstand ?


    tryk F8 når du starter.


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

  • Kan du komme ind i bios under boot? Hvis du har skiftet batteri skal bios justeres på plads, klokken harddisk, bootenhed, osv

  • Du bliver nødt til at uddybe lidt hvad der sker når din PC tænder. Kommer der overhovedet noget som helst frem på skærmen? Kommer der nogle bip-lyde fra kabinettet højtalere? (såfremt du har sådan en)


    Hvilket hardware sidder i computeren? Især bundkort, RAM, CPU og PSU


    /Peter

    CPU: i5-6600k @ 4.2GHz
    GPU: GTX 1060 6GB
    RAM: 16GB DDR4 HyperX
    MOBO: Asus Z170i Pro Gaming
    SSD: Samsung 750 Evo 500GB
    Kabinet: Mini ITX Sugo SG13