Hjælp til vandkøling?

  • Jeg er kommet lidt i tvivl om hvor meget vand man skal have til vandkøling, hvis man ikke har en radiator af nogen form.


    Tror nemlig ikke 15 liter er nok :boxed:

    Intel Core 2 Duo - E6600 || ASUS P5W DH Deluxe
    nVidia GeForce 8800GTS || 2 x 1 GB G.Skill PC6700
    Antec Neo550W || Coolermaster Stacker
    Dell 2007FP || Vandkølet
    DD || HW Labs || Laing

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Slammand
    Jeg er kommet lidt i tvivl om hvor meget vand man skal have til vandkøling, hvis man ikke har en radiator af nogen form.


    Tror nemlig ikke 15 liter er nok :boxed:


    Til din PIII ?... Så behøver du jo ikke en så stor tank som ellers ... Men ellers så skal du KLART oppe i et "rigtigt" akvarie eller ligende hvis det skal køle optimalt uden de forhold og systemet stadig clockes...


    Da jeg kørte med vandkøling og en AMD (Barton2500+@3200+) jeg havde sidste år brugt jeg på et tidspunkt under dette forløb en 120 L tank uden andet end pumpe og kølehoveder da jeg ville have det 100% blæserfrit. Tempen var rigtig god, men hvis man kan leve med en højere temp, så kan tanke af mindre størelse jo naturligvis bruges ... Især hvis det er mindre "varm" CPU...

  • Det bliver til en AMD 1800+ som helst skal op og køre omkring de 2500 Mhz :evil:.
    Men jeg kan så forstå at en radiator er en meget god idé, og jeg godt kan droppe de 15 liter?

    Intel Core 2 Duo - E6600 || ASUS P5W DH Deluxe
    nVidia GeForce 8800GTS || 2 x 1 GB G.Skill PC6700
    Antec Neo550W || Coolermaster Stacker
    Dell 2007FP || Vandkølet
    DD || HW Labs || Laing

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Slammand
    Det bliver til en AMD 1800+ som helst skal op og køre omkring de 2500 Mhz :evil:.
    Men jeg kan så forstå at en radiator er en meget god idé, og jeg godt kan droppe de 15 liter?


    Har ikke prøvet at få den 1800+ Palomino jeg havde engang for cirka et års tid siden til at køre 2,5 Ghz ... Den ville vist kun 2100+ med luft eller noget ligende ...


    Men vil med 99% sikkerhed sige at en 15 L tank ikke er nok i sig selv til at køle den tilstrækkeligt (gennem længere brug)... Hvis du smider tanken ind i et køleskab eller udenfor, så er det jo noget andet .... :))