Netværk problem - Bliver snart skør

  • Okay så jeg har for nyligt fået nogle problemer med mit internet. Jeg synes selv jeg har prøvet alt hvad min viden strækker til. Jeg har tidligere haft et netværkskort i men jeg har senere taget det ud fordi jeg ikke længere havde brug for den trådløse forbindelse den gav mig. Jeg har senere slettet dens drivere og taget den ud.



    Jeg har prøvet :


    • At downloade det nyeste Lan drivere fra MSI's hjemmeside
    • været sikker på at alle de gamle drivere ikke findes mere.
    • at slette alt i prefetch og %temp%
    • været inde i ipconfig /all og være sikker på at jeg ikke har en ip adresse der starter med 169.xxx.xxx, samt prøvet at skrive ipconfig /release og /renew.

    Jeg har ingen ide om hvad jeg nu kan gøre. Det er umuligt at spille nogen form for online spil fordi jeg mister forbindelse på vilkårlige tidspunkter. Ville virkeligt sætte pris på hvis nogen Kunne hjælpe mig.


  • Har du forsøgt at slette selve LAN driveren, og lade windows selv installere den igen med dens kendte driver???

  • Har du tjekket at det ikke sker på andre maskiner?
    Problemet kan også ligge i din router.

    CPU i5-6600
    MB Asus H110M-Plus
    GFX Asus GTX770
    RAM Kingston HyperX Fury 16GB
    SSD Samsung 850 EVO 250GB / Samsung 840 EVO 250GB
    PSU EVGA GQ 750
    Dual Boot Windows 10 Pro & macOS Sierra

  • Har du prøvet at køre med fast IP? :)

    Vision S-Series S3768
    Intel Core i7-3610QM 4x2,30GHz (Turbo 3.30GHz)
    17.3” LED AntiGlare 1920x1080
    Kingston 8GB DDR3-1600

    Nvidia GeForce GTX660m 2GB GDDR5
    Samsung 830-Series 256GB
    WD Scorpio Blue 640GB

  • 169.X.X.X addressen bliver givet, når computeren ikke kan nå en DHCP-server af en eller anden art. Automatic Private IP-addressing (APIPA).


    Så du har 2 muligheder i min verden, såfremt du er sikker på din router ellers fungerer



    1) Kør med fast IP i samme segment som din router


    2) Fiks din DHCP-server i din router



    Jeg skal lige forstå dit spørgsmål 100% - kører du med wireless eller wired netværk nu?