Dårlige HP support?

  • Vil bare lige lufte lidt dårlig erfaring med HP.
    Jeg købte en HP ZR30w 30" for halvandet år siden (fantastisk skærm iøvrigt: super farver, og overraskende fin latency), men den er nu begyndt at summe/brumme/buzze når brightness er <100%. Møgirriterende og umuligt at koncentrerer sig med.


    Ringede til HP da det er en skræm til 8k og at der følger ret omfattende garanti med. Fik hurtigt at vide "Der kommer en tekniker i morgen med en ny", tænker: fedt! det sku' da service.
    Jeg får så et opkald et par timer senere, supporteren har så snakket med hans chef, og det forlyder sig så at de ikke MÅ gøre noget i mit tilfælde. 8|


    En kendt fejl apparently som de ikke må gøre noget ved.
    Det er da bare super.. Især når jeg hidtil har kørt den på 50-60% brightness pga. strøm og varme (den trækker 110w (målt) ved max), men også fordi jeg hurtigt bliver træt i øjnene med max lys og meget hvidt på skærmen.



    Men lige en heads up hvis der er nogen der overvejer at smide 7-9k efter en 30", lad være med at vælge en HP. Det er mange penge at ligge i noget man hvor man ikke kan stole på supporten.

  • Send den da til RMA - Det er jo tydeligvis en fejl at den summer.

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • nu er hp vel notorisk kendt for deres elendige (eller manglende) service.
    især på deres laptops skal man være heldig vis gider tage imod den hvis den er mere end 1 år gammel. medmindre man har tegnet ekstra forsikring på den.
    jeg har haft rigtigt mange kunder med sådanne problemer.
    but no matter what.... det lyder som en klar RMA også selv om de siger at det er en kendt fejl. det gør det jo ikke bedre. og de plejer som regel at bøje sig hvis man kæmper nok for det. det er bare langt fra alle der gør det