Projekt dørtrin med lys.

  • Hej folkens.


    Synes lige jeg ville dele mit projekt som jeg har gået længe og tænkt over.
    Det blev færdig for længe siden men nu hvor jeg igen renovere badeværelse skal det laves igen:-)


    Projektet indebærer at jeg ville finde en elegant løsning til at kunne markere at der var optaget på ens wc, til når man feks havde mange gæster.
    Jeg gik længe og spekulerede over hvordan det skulle udføres bedst muligt.


    Løsningen blev en akryl firkant profil som ligger under fliserne på dørtrinet.
    I den firkant profil er der så boret røde dioder i, som er koblet på en mikroswitch.
    Den mikroswitch er så fræst ind bag slutblikket i døren, sådan så når døren låses bliver lyset aktiveret.


    Så kan man sidde i fred uden der bliver revet i håndtaget;-)


    Smid endelig din mening op:-)
    Det skal lige nævnes at selve lyskilderne ikke ses så tydeligt i virkeligheden


    Christian.


    Jeg har optaget en kort video af projektet:-)


    [media]

    [media]

  • Genialt og elegant lavet må man sige, hvor har du strømen til det hele fra? Har du en 12V psu liggende oppe på loftet eller noget i den stil? =)

    If you make it idiotproof then some will just make a better idiot.. =P


    Asus Maximus III Gene
    I7 - 860@4Ghz Corsair H70
    Gainward GTX470
    Corsair Dominator GT PC17066 4 x 2GB
    Creative SB X-Fi XtremeMusic
    OCZ Vertes 3 + Intel x-25 m80 2.Gen Triple boot: Lion, W7,Ubuntu
    Dell U2711 + vertical Samsung SyncMaster 226BW

  • Det er sådan at vi har et indbygget gadarobeskab i gangen som støder op til begge badeværelser.
    Der har jeg så lavet en lille boks, hvor der sidder en stikkontakt med en 12v strømforsyning samt en lysdæmper hvis lyset skal dæmpes.
    Til gæste toilettet bliver der også lavet en lille boks magen til.
    De begge er så tilgængelige bag en inspektions lem.


    Hvis det er man feks ikke et skab eller lignende som står op til, så kan man jo bare lave føringsrør op til hvor man feks skal have sit vaskeskab. Hvor man så forsyner lyset derfra.