Nogen der kender en god barbermaskine?

  • Hej tweakers, håber I kan hjælpe mig :)


    Efter jeg flyttede hjemmefra, fik jeg min fars gamle Phillips maskine... på trods af at den er fra omkring '83-'84 (én af deres første Philishaves :) ), har den tjent sit virke rigtigt godt i de ca. 30 år vi har haft den, men på trods af nye knive har den problemer med at lave en glat barbering, og den indbyggede trimmer har det heller ikke for godt mere.


    Siden jeg ikke har et hak forstand på markedet, vil jeg spørge om I andre har haft god erfaring med en bestemt maskine... Den skal helst have en indbygget lille trimmer som den gamle (hvis man kan få dem endnu), og den skal ikke have alt muligt med indbygget creme osv. :)


    Jeg har et ret kraftigt skæg, så jeg ved ikke engang om de flade eller dem med de 3 roterende knive er bedst til det, den skal bare kunne klare det godt på halsen også


    Et løst budget til den nye ligger ca. på en 500 kr.


    Hvis der også er nogle der kender en aftershave creme i den billige ende uden en for stærk lugt er jeg også lutter øre. Spritten gør sit arbejde, ja, men min hud er ikke vild med det, plus at jeg som regel ikke kan lugte andet end spritten resten af dagen, har en ret følsom lugtesans også, så det gør det ikke bedre :)


    Jeg er åben for alle forslag og erfaringer inden for området, håber I kan hjælpe mig lidt


    på forhånd tak :D :rules:

    CPU: Pentium III 500 MHz
    RAM: 256 MB PC133 SD RAM
    Bundkort: HP bundkort
    GPU: Matrox MGA G200

  • jeg bruger Philips da man bare ikk kan få det bedre :) det jo min mening hehe, men jeg startede med Braun og den gav bare ikk noget særlig godt resultat, den fik ikke alle hår med og flåede mere en hva godt var , så hoppede jeg på Philips vognen og det har jeg kun været glad for :)


    kan kun anbefale du finder en Philips Shaver, jeg fandt min i Punkt1 sat ned fra 1500,- til 700,- fordi der var kommet en med andet design men ellers magen til, så hvis du har en Punkt1 i nærheden så prøv at se om de har nogle udgåede modeller som er sat godt ned :)

  • Jeg har ikke brugt maskine længe. Næsten ligegyldigt hvor god en maskine er, så giver en skraber et glattere resultat.


    /ask


    I know, men gider ikke bøvle med skraber & skum hver dag, plus det tager den halve tid :D
    plus min motorik ikke lige er den bedste om morgenen, har endt ud i nogle grumme cuts på grund af det faktum :whistling: Men jeg har planer om at skifte min mach3 (som koster en arm i nye blade + de bliver slidt på 4.5 nanosekunder) med en klassisk safety razor i fremtiden til der hvor barnenumsen er påkrævet :)


    jeg bruger Philips da man bare ikk kan få det bedre :) det jo min mening hehe, men jeg startede med Braun og den gav bare ikk noget særlig godt resultat, den fik ikke alle hår med og flåede mere en hva godt var , så hoppede jeg på Philips vognen og det har jeg kun været glad for :)


    3 roterknive vs foils ser IMHO ud til at være et spørgsmål om ansigtets og halsens konturer, samt hvad slags skæg man har... hvad jeg ved af, laver philips kun til roterknive mens braun kun laver foilmaskiner...


    Har researchet lidt om folie vs rotérknive, og overvejer at gå efter en foliemaskine, mest af alt fordi jeg af og til anlægger noget skæg, især når det er lidt koldere i vejret (derfor også trimmeren), så vil gerne have lidt præcision også...


    Jeg har bl.a. kigget på denne her fra Panasonic til 600 dask, har indbygget trimmer og så er den vandtæt så man kan barbere sig under bruseren (multitasking ftw :9xo ). Sidst, men ikke mindst har den fået godt med gode anmeldelser rundtomkring.
    Jeg vil dog gerne høre om der er tweakers derude med erfaringer fra Panasonics maskiner også, mere hvordan kvaliteten er i det hele taget...:)

    CPU: Pentium III 500 MHz
    RAM: 256 MB PC133 SD RAM
    Bundkort: HP bundkort
    GPU: Matrox MGA G200

  • hva er noget skæg hehe ;) er det fuldskæg eller bare en smule :)


    jeg har en deeel skæg og min Philips maskine har skam også flip-up trimmer på og den er skam præcis nok, kommer bare an på hånden der holder den :D


    min erfaring med det lange skæg jeg har, kan jeg ikk sige god for en foilmaskine, da jeg simpelthen ikk syntes den gør det godt nok og den for slet ikk "ram" på skægget nær så godt som en Philips med 3 hoveder, den oplevelse jeg havde med den var heller ikk nær så nænsom som en Philips :)


    men det svært at vælge og give råd for andre, for noget er hva men selv føler noget andet er hvordan andre har det med det :) selvom jeg ville gå efter en Philips hehe :D

  • førnævnte Panasonic maskine kom dumpende tidligere i dag, og den blev prøvet med det samme (eller... efter en opladnng). Trimmeren kunne ikke få bugt med det eksisterende skæg (totalt fuldskæg, se mit billede i tidligere post), så her skulle en hårtrimmer til (den gamle kunne godt klare mit skæg uden probs), men selve barberingen gik som en drøm på trods af lidt mangel på teknk med foliemaskiner :)


    det skal da siges at den kan barbere POKKERS tæt ift. den gamle, og har ikke haft problemer med at den rev hår ud... et andet plus er at jeg ikke blev helt rød i fjæset efter barberingen som på den gamle...


    sry jeg ikke hoppede på dit forslag BPM med en ny phillips maskine, men panasonic'en så ud til at være et godt gamble og den klarer det i al fald godt her :)

    CPU: Pentium III 500 MHz
    RAM: 256 MB PC133 SD RAM
    Bundkort: HP bundkort
    GPU: Matrox MGA G200

  • hehe man skal jo prøve noget nyt engang i mellem ;) og det lyder da til at du har fået en god maskine :) bare ærgeligt den ikke kan klare det med trimmeren...


    jeg taler kun for Philips da det personligt er det der giver det bedste resultat for mig (men de koster jo desværre også lidt mere) :) vi jo heldigvis alle forskellige :D

  • Hejsa,


    Jeg ville lige give mine 5 cents i forhold til en god barbermaskine.


    Philips har netop lanceret deres SensoTouch 3D, som er markedets umiddelbare bedste maskine.


    Jeg har skrevet et par ord om den, da jeg selv har haft glæde af den allerede. Det fede ved den er, at den er trimmer og barbermaskine i én og samme. Så slipper du for at have to maskiner liggende.


    Vh. Joen


    Reklame links fjernet af moderator.
    - Bubbi

  • MHT aftershave, så kan jeg varmt anbefale Nivea Aftershave balsam serien. (især deres Double Action med Q10) Ingen sprit der svier, mild duft og en pris der er til at betale. Koster typisk 50-75 kr hos Matas, men jeg har flere gange fundet den i Bilka til ca. det halve.