Vedr. RMA

  • Hvor lang tid vil I mene er acceptabel en RMA sag(hardware), må/skal tage uden at man hører noget som helst fra butikken hvor varen er blevet sendt til ?.


    Jeg har været uheldig og brænde et bundkort af hvilket kan ske og det er helt OK.


    Jeg har sendt det tilbage til butikken for at få det ombyttet via RMA. Det skal lige siges at det er sket indenfor det 1ste år, så det er via garanti og ikke reklamationsret.


    Pakken er sendt fra mig til butikken 7/2 2013 og jeg kan se at de har modtaget til omdeling dagen efter.
    Jeg har endnu ikke hverken hørt eller fået en email fra dem endnu og hvad der sker og efter en måned, så er jeg ved at løbe tør for tålmodighed( ved at skide på gulvet).


    Mig bekendt, er det ikke en måde at behandle en kunde som køber for mange tusinde kr hos dem hver år, selvom jeg ellers kun har hørt godt om deres RMA service før i tiden.
    Nu kan jeg af gode grunde kke rigtig ringe til dem idag, men må vente til mandag, da jeg gerne vil have fat i den mand som har behandlet netop min sag.


    Jeg er nok hvad man kan kalde "lidt" frustreret, mest over at jeg ikke engang er blevet ringet op eller har modtaget nogen email fra dem og oveni skulle jeg selv ind på min konto her til morgen, for at se om de overhovedet havde modtaget pakken, den er blevet udleveret til dem d. 12/2 2013.


    Nu er jeg nok nået til den konklusion, at jeg bygger et helt nyt system i stedetfor at vente længere, da jeg virkelig mangler min 3. maskine rent arbejdsmæssigt.
    Jeg er osse nået frem til at jeg skal skifte leverandør og hellere give lidt mere for stumperne og få en god og fremfor alt hurtigere service hvis jeg skulle ende i samme situation igen.


    For hulan da hvor jeg både en smule frustereret og gal over så lang RMA behandling og ikke mindst over hvor lang tid jeg intet som helst har hørt fra firmaet.


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

  • Det er sgu for lang tid. De sidste par gange jeg har haft en RMA-sag har jeg kunne følge sagen via firmaets hjemmeside.
    At du intet har hørt i så lang tid, er efter min mening, decideret at pisse på dig. Der kan selvfølgelig være mange grunde til du intet har hørt - SHG fortalte mig engang deres RMA-mand var syg :)
    Sidst jeg ventede rigtig længe (Komplett.dk), kontaktede jeg dem selv, hvorefter jeg hurtigt fik det svar, at der var bukkede ben i CPU-soklen, og det ikke var dækket af garantien (Asus).


    Jeg fornemmer du ikke vil hænge forhandleren ud, hvilket er prisværdigt. Men, det er jo muligt nogen har samme erfaringer med dem.
    Jeg tror forhandleren er ret ligeglad med, hvor mange penge du smider hos dem om året.
    Jeg har et halvdefekt Asus Maximus V Gene liggende, hvis du er desperat. Det har bukkede ben, men virker - dog kører PCI-e lanes kun x4.

  • OPDATERING-------OPDATERING-------OPDATERING


    Neeeeeeeeeeeeeeeej, halvvejs hjemme nu :clap: .


    Fik lige min CPU tilbage fra ombytning, som var sendt ind på samme tid, som mit bundkort.


    Her kommer lige hvad der stod på følgesedlen:


    1 reklamation startet 12-02-2013 kl: 09.50:33 ( rigtig proff :9xo )
    1 Faktura nr: blabla af 06-03-2012


    1 kundens beskrivelse: helt død


    1 socket AM3+ FX 8120 3.1Ghz Cpu


    1 retur fra rep.


    1 forsendelse privat m/omd.


    Idag kom den så, altså 19-03-2012 hvilket vil sige 5 uger uden at have hørt noget som helst fra firmaet :T :thumbsup: :thumbsup: .
    Det falder helt i tråd med firmaets profil på deres website under reklamation, som de tager sig personligt af og får behandlet normalt indenfor 4-5 hverdage, så jeg er bare helt overstadig og rigtig tilfreds(måske ikke :whistling: ).
    Det var sgu da heldigt, at jeg overhovedet var hjemme da posten kom med pakken, ikke fordi at jeg savner den mere da jeg har købt 2 nye maskiner siden CPU og bundkort blev sendt ind men sådan er det 8| 8| :T .


    Se jeg er rigtig tilfreds, faktisk helt overstadig og nærmest lykkelig fordi nu mangler jeg så bare mit bundkort, som de osse har og som jeg intet har hørt om endnu :T , selv efter både mail og telefon opringning d. 11-03-2013 , så det er bare super :9xo, men jeg har da lært at intet nyt er godt nyt :whistling: .


    Så med lidt tålmodighed, har jeg måske en chance for at mit bundkort kommer engang i år, selvom jegselv tror mere på 2014(sensommeren :D ), men på et tidspunkt kommer det hele jo nok frem igen og bliver smidt i et gammelt kabinet så det kan køre inden det får 2 skud fra mit jagtgevær, så jeg er helt sikker på at den reklamation ikke kommer til at gå igennem igen :9xo :T :clap:, bare kald det fysisk overvolting :thumbsup: , så vil jeg nemlig gå ud og :dance: :drink: :pokey: og hygge mig over den gode lovgivning vi har fået og måske sende hele lortet tilbage til forhandleren og så se om de igen vil lave en RMA sag ^^ ^^ ;) 8o :9xo .


    Mvh
    Sam


    BTW :rules:

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

  • OPDATERING IGEN :9xo


    Gad vide hvad der er gået galt for min nu tidligere hardwarepusher, fordi jeg har her til eftermiddag modtaget mit nye bundkort osse, efter endt RMA, så den kom alligevel inden det blev år 2014.
    Jeg ringede til ham igår hvor jeg modtog min CPU, om hvor mit bundkort blev af og fik at vide det havde været der et godt stykke tid, dog havde de "glemt" at sende det sammen med min CPU selvom begge dele havde samme RMA nummer??????.


    Dette er skrevet fra maskinen, så alt virker efter hensigten nu, dog er den startet op med kun det mest nødvendigste, så nu skal der flyttes alt skrammel over i den igen, så jeg tror den slipper for haglgeværet i denne omgang.


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.