TV: DR3 pludselig væk

  • Hej tweakers.


    Jeg har siden DR3's lancering været rigtig glad for denne kanal. Der er dog sket det, at jeg lige pludselig ikke kan tage kanalen længere. Der står: "DR3 sendes kun digitalt". Det fjernsyn jeg har er et jeg har fået, så har ikke det store kendskab til det - men det er gammelt, så går ud fra der er en MPEG-2 tuner der i. Jeg kunne heller ikke se DR HD med det. Er Dr3 lige pludselig gået fra MPEG-2 til MPEG-4?


    Synes det er mystisk, har ikke kunnet finde nogle informationer nogle steder på DR's hjemmeside.


    Jeg har i øvrigt Stofa som udbyder, og jeg har den lille pakke


    Venlig hilsen Peter

    CPU: i5-6600k @ 4.2GHz
    GPU: GTX 1060 6GB
    RAM: 16GB DDR4 HyperX
    MOBO: Asus Z170i Pro Gaming
    SSD: Samsung 750 Evo 500GB
    Kabinet: Mini ITX Sugo SG13

  • Er ret sikker på DR3 er en MPEG4 kanal, da HD kanaler normalt sendes i MPEG4.
    Hvis dit TV ikke har MPEG4, kan løsningen være en lille digital boks.


    Er en del antenneforeninger er er ved at udfase MPEG2 til fordel for MPEG4, der giver plads til flere kanaler pr frekvens.

  • Vi mistede også DR3 her forleden på Yousee - Men jeg har sgu ikke lige fåt kigget om den er der et andet sted endnu.

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Vi mistede også DR3 her forleden på Yousee - Men jeg har sgu ikke lige fåt kigget om den er der et andet sted endnu.


    Hos YouSee har DR3 (og det tidligere DRHD) hele tiden været MPEG4, så det er ikke pga et skift fra MPEG2 til 4 at du har mistet den.


    Med hensyn til stop af MPEG2 kanaler hos YouSee kan man læse mere her:
    http://www.recordere.dk/indhol…x?articleid=8428&zoneid=3


    Stofa, eller de mindre antenneforening for Stofa står for TV delen gør sikkert også det samme.
    Hvornår ved jeg dog ikke.

  • Okay - tak for svarene, det er også det, som jeg er kommet frem til. Synes bare det er mystisk de lancerer en ny kanal med MPEG2, og en måned efter laver den om til MPEG4 :) Men det er vel for at lokke folk som mig til at købe en digital tuner xD

    CPU: i5-6600k @ 4.2GHz
    GPU: GTX 1060 6GB
    RAM: 16GB DDR4 HyperX
    MOBO: Asus Z170i Pro Gaming
    SSD: Samsung 750 Evo 500GB
    Kabinet: Mini ITX Sugo SG13

  • DR3 har så vidt jeg ved aldrig kørt MPEG2 da det er en HD kanal, og de benytter altid MPEG4.
    Om så Stofa har lavet et eller anden omkodning af den ved jeg så ikke, men det ville da være mystisk.
    Er du sikker på det ikke bare har været på en prøvekanal du har haft den?
    Der kunne de godt have kodet den om til SD på en MPEG2 kanal.


    Er det en lille lokal antenneforening du er medlem af, hvor Stofa levere TV kanalerne?
    De kunne måske godt have kørt MPEG2.
    Men det giver bare ikke rigtigt mening, da der så ikke er plads til ret mange kanaler på hver frekvens.

  • Jaja - Vi har heldigvis også et MPEG4 TV. Det var bare mere for at komme med lidt feedback til OP. Den ligger sgu nok et eller andet sted på båndet. Yousee har virkeligt rod i deres kanalnet her i Aalborg. Halvdelen af vores kanaler er Analoge, og resten Digitale - tog timer at få TV'et til at kombinere dem alle. 8|

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Yousee har virkeligt rod i deres kanalnet her i Aalborg. Halvdelen af vores kanaler er Analoge, og resten Digitale - tog timer at få TV'et til at kombinere dem alle. 8|


    Hold da op.. Det lyder godt nok tåbeligt.
    Jeg har ikke set analoge kanaler flere år.
    Vi har også YouSee her igennem vores antenneforening NAL Medienet, og der har vi godt nok også nogle analoge kanaler,
    men vi har da alle analoge kanaler digitalt også.
    Og ud over det har vi en lang række kanaler som kun findes digitalt.
    http://www.nal-medienet.dk/ima…igt/nal-kanaloversigt.pdf
    Ud over det har jeg så tilkøbt HD-pakken hos YouSee.

  • Det var ihvertfald ikke helt nemt at sætte op på vores Samsung TV. Det kører som default enten en kanalliste som er enten digital eller analog. Fandt dog heldigvis noget "favourites" opsætning så vi kunne få samlet dem alle. Men ja - tåbeligt er ikke ordet.


    (Men jeg ser så aldrig TV selv og kæresten er ikke pixelpernitten så det går heldigvis ^^)

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Jeg har ikke hørt noget om, at det kun skulle have været en prøvekanal. Det er sikkert Stofa, som har lavet noget om. Jeg er medlem af Stofa i Århus antenneforening

    CPU: i5-6600k @ 4.2GHz
    GPU: GTX 1060 6GB
    RAM: 16GB DDR4 HyperX
    MOBO: Asus Z170i Pro Gaming
    SSD: Samsung 750 Evo 500GB
    Kabinet: Mini ITX Sugo SG13

  • Update: Har nu fået svar fra Stofa, som skrev følgende over deres support chat


    "Nu har jeg set på det. Det skyldes, at DR3 nu er ophørt med at sende analogt, og fremadrettet kun sender digitalt."

    CPU: i5-6600k @ 4.2GHz
    GPU: GTX 1060 6GB
    RAM: 16GB DDR4 HyperX
    MOBO: Asus Z170i Pro Gaming
    SSD: Samsung 750 Evo 500GB
    Kabinet: Mini ITX Sugo SG13