Netflix - Anyone?

  • Hej Alle,


    jeg overvejer at få NetFlix hjemme ! :-)


    ville så høre om det er noget ved ? om et er pengene værd, og til jer der har det, de film der er, er de nye eller er det noget der er ligeså gammelt som det der kommer i fjernsynet ?

  • Har det selv og må sige at film/serie udvalget er rigitg dårlig selv når jeg er på den amerikanske, dog var det meget sjovt at se nogle af de få gode film de have i en uge og så blev det lidt kedelig

    AMD Ryzen 5 5600X / MSI MPG-X570 Gaming Pro Carbon WIFI / Asus GTX 780 DirectCU II / ARCTIC Liquid Freezer II 240 / Sandisk Extreme Pro 480GB / Seagate 500GB 7200RPM / Phanteks Enthoo Luxe / EVGA Supernova G2 850W / SupremeFX / G.Skill RipjawsV DDR4-3200 C14 - 16GB

  • Altså jeg bruger det mest til at se serier på og hvis du vil se dexter, how i met your mother, altså lidt ældre serier så er udvalget jo super! film har de også mange fede af dog for det meste ældre ja.

    .-.Samsung CF791
    .-.RX5700XT
    .-.1700x NH-D15
    .-.Asus X370 Prime-Pro
    .-.16Gb RipjawsV
    .-.1050W X-series

    .-.Crucial P1 1Tb, Samsung 850 256Gb, Seagate 1Tb

  • Du kan jo få en måned gratis, så kan du jo selv se om det er noget for dig.
    Hvis ikke, annullere du jo bare dit abonnement inden den første måned er gået.


    Vil dog sige, at jeg personligt skifter lidt mellem den danske, engelske og amerikanske Netflix
    alt efter hvad jeg vil se.


    Udvalget er meget forskelligt i de forskellige lande.

  • Jeg kender ikke så meget til andre services..


    Men er selv meget tilfreds med Netflix, da den automatisk tager næste afsnit i rækken når man ser en serie f.eks.


    Kan godt være at deres udvalg ikke er så stort, men har nu altid fundet serier som har været interessante for mig, f.eks. Sons of Anarchy og The Unit og ser nu Top Gear igennem :)

  • Teoretisk set så er det der er på Netflix ældrer end det som der kommer i TV. Det hænger nemlig sån sammen, at TV-udbyderne først får muligheder for at vise dem.


    Hirakiet ser sådan her ud:


    Biograf -> DVD/Blu Ray -> betalingskanaler -> gratis kanaler -> online streaming


    Og indtil der bliver lavet om i dette hiraki (af nogle rettighedslovgivere) så vil sådan noget som Netflix altid ligge bagerst i køen. Men derfor vil der stadig være masser af film du måske ikke har set i TV på Netflix.

    CPU: 2600K | CPU køler: Noctua D14
    MoBo: ASUS P8P67 Deluxe | RAM: Crucial 16GB 1600MHz CL999 24
    GFX: Gigabyte 6870OC | Skærm: 2x Dell U2410 24"
    SSD: OCZ Agility 3 240GB | OS: Windows 8 Pro 64bit
    Kabi: Antec P182 | PSU: Corsair TX650W
    Lydkort: ASUS Xonar Essence STX | Headphones: Sennheiser HD650

  • Personligt er jeg rigtigt glad for netflix, det skal nok passe at udvalget på den amerikanske og den britiske variant er større, men det kan kun blive bedre herhjemme hvis man støtter dem.


    Hvis andre er utilfredse med udvalget er det egentligt også fint med mig, fordi det kan kun presse Netflix til at gøre udvalget bedre over tid, i håbet om at få flere kunder :clap:


    Tjenesten fungerer i øvrigt generelt rigtigt fint og jeg har ikke haft problemer med at finde noget jeg gider at se.
    Selvom det kunne være fedt hvis der var flere sæsonner til rådighed af visse serier.


    Jeg har i øvrigt også HBO Nordic, som jeg stadigvæk er lidt i tvivl om jeg syntes er pengene værd.
    Det kan være at jeg blivere gladere for den tjeneste, når jeg får snøvlet mig sammen til at fikse min android dongle, så jeg kan installere deres app(som ikke skulle kræve at enheden ikke må være rootet længere).

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.

  • Jeg havde Netflix i en 3mdr. fra det startede og var egentlig ganske tilfreds med det.
    Kæresten og jeg fik da set et par film vi ikke havde set før når man sad en aften og ikke kunne finde andet end lort på vores dyre betalingskanaler (de unge mødre, single liv, for lækker til love, paradise, jeg kunne blive ved.........!)


    Som der bliver nævnt er der ikke de nyeste ting, men der er stadig rigtig rigtig mangle titler, så man vil helt sikkert kunne finde noget man ikke har set før, eller noget man gerne vil se igen.


    En bonus er jo at man bare kan tag 1. måned gratis og smutte igen.... man er ikke bundet i 6mdr. som hos HBO :/


    Et andet trick du kan overveje mht. Netflix er at få fat på den amerikanske udgave.
    Til det skal man bruge en service som f.eks. unblock-us.com, men det tillader også at man (som nævnt af Bubbi) kan skifte mellem amerikansk, dansk, britisk osv. udvalg.


    Det fede: US abonnement + unblock-us service koster det samme eller et par kr. mere end et dansk Netflix abonnement alene.


    Det ufede: US undertekster sendes kun i CAPS --> HVILKET ER MEGET IRRITERENDE AT LÆSE I LÆNGDEN <--

    B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2


  • Ideen bag det med US/UK er dog ikke lovligt. I teorien (rent juridisk) kan man ligeså godt hente film/serierne på diverse pirat sider, da man har skaffet sig adgang til disse medier på ulovligvis (ved at bryde retningslinjerne som man tilkendegiver ved oprettelse af abonnementet).


    Man kan så diskutere hvorvidt man moralsk har gjort noget forkert, da man jo har betalt for det man ser (men stadig har gjort noget forkert).

    CPU: 2600K | CPU køler: Noctua D14
    MoBo: ASUS P8P67 Deluxe | RAM: Crucial 16GB 1600MHz CL999 24
    GFX: Gigabyte 6870OC | Skærm: 2x Dell U2410 24"
    SSD: OCZ Agility 3 240GB | OS: Windows 8 Pro 64bit
    Kabi: Antec P182 | PSU: Corsair TX650W
    Lydkort: ASUS Xonar Essence STX | Headphones: Sennheiser HD650


  • Ideen bag det med US/UK er dog ikke lovligt..


    Er du sikker på det? jeg mindes at have hørt at det er lovligt, fordi det eneste man bryder er de amerikanske Terms of Service, hvilket ikke i sig selv er ulovligt.
    Teknisk set bryder Netflix reglerne(igen mig bekendt) indgået med deres indholdsudbydere, fordi de ikke holder ikke amerikanske brugere ude.


    Hvis du har nogle kilder til dette, vil jeg gerne se dem, indtil da er jeg skeptisk overfor hvad du nævner.

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.

  • Det er ikke direkte ulovligt for kunden, da det er Netflix der skal sørge for at deres netværk ikke er åbent.


    Men det er imod Netflix's egne TOS, hvilket betyder at de i teorien snildt kan lukke din konto med dags dato for at bryde deres reglerne - en TOS er juridisk gældende iøvrigt.


    Og mht. til spørgsmålet - hvorfor alt den kontrol? Fordi at Netflix indgår aftaler med distributører og udviklere på regionsbasis. Det er også derfor at deres udvalg er mindre/anderledes herhjemme end i USA. De har simpelthen ikke lov til at udbyde meget af deres indhold herovre (endnu) :thumbdown:

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Okay på denne måde der... Det er jo hellere ikke altid fedt at se nye titler ! :) nogle gange er det godt at komme tilbage og hygge med "the old ones" hehe... sad og så Tilbage Til Fremtiden i går ! det rykker :D

  • Er selv igang med Stargate SG1 - missede den fuldstænding da den var på skærmen i sin tid. ^^

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • så har jeg fået mit tv og selvfølgelig fyret kabel ind i tv fra min router - og netflix abn. er oprettet,


    synes indholdet er da ok! Der er bl.a. Taken, Sherlock Holmes 2 på osv... Film fra 2011 og enkelte 12'ere, det er fint nok til mig (:


    men når der står det er HD kvalitet i de enkelte udsendelser, kan man regne med det er HD 720p så ? eller hvordan ? for ViasatPlay kører i HD 720P nemlig skriver de, mens Netflix skriver HD... (:

  • Det er kun 720P medmindre den siger Super HD - hvilket kræver at din ISP er en Netflix partner.


    Se hér : http://support.netflix.com/en/node/8731#gsc.tab=0
    https://signup.netflix.com/superhd


    Sikker på det?


    Da Recordere.dk fik præsenteret SuperHD af en gut fra Netflix, fortalte han at det der står HD
    ved streames også i 1080p, bare med en max bitrate på omkring 4 Mbit/s
    Deres SuperHD er så også 1080p med bitrate på omkring 5,7 Mbit/s.
    Se det evt. her:
    www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=Je-3m6Md2M0
    Han snakker om det fra omkring 2:15 inde i videoen.

    Og medhensyn til hans Samsung TV, så tror jeg ikke der står SuperHD endnu på det Netflix app der er på TV'et.
    Om der kommer en update senere ved jeg ikke, men lige nu står der ikke SuperHD nogen steder.
    Har fået fortalt at både Samsungs og Netflix' support at Samsung TV'et skulle kunne vise SuperHD, også selvom det ikke står der.

    Såfremt ens ISP er med i Open Connect-netværket.
    Og min ISP er klar til SuperHD.

  • Slet ikke sikker - er bare hvad jeg er blevet fortalt. Har ikke lige set det store i HD endnu, mest gamle serier (some slet ikke har HD) :(

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |