Stjålen cykel!!!

  • Hej :)


    Ville lige høre om der er nogen af jer der ved om cykelværksteder registrerer cykler som kommer til reperation?


    Min cykel er blevet nakket for en måned siden og sidder og håber på at der er nogen der finder den igen.


    Inden den blev nakket, havde den nemlig problemer med kæden og hjulet, så det kunne være at tyven vil tage den på værksted for at reparerer den. Ved godt at jeg får pengene tilbage osv. fra forsikring, men det er bare mega ærgerligt at jeg skal ud og købe en ny! Jeg synes da selv at jeg har brugt en del tid på den og der er mange ting på den som ikke er standard udstyr!

  • Tror desværre der er rigtigt mange cykelværksteder der er fløjtende ligeglad med hvor en
    cykel kommer fra, bare de kan tjene penge på den.
    Tvivler i hvert fald på at de tjekker stelnummer på alle cykler de reparerer.


    Men føler med dig.
    Folk der ikke kan kende forskel på 'dit & mit' burde simpelthen have klippet
    en finger af med en rusten fjerkræssaks hver gang de stjæler.

  • hvis det er en dyr cykel så er den enten blevet strippet for dele eller har fået ændret stelnummeret.
    og tror desværre bubbi har ret... de er komplet ligeglade med om den er stjålet bare de kan suge nogle penge ud af den.
    men hvis det er en dyr cykel kan den også være på vej ud af landet.
    Der har for et par år siden været ret meget bøvl med bander der tog rundt i en vare vogn og sugede dyre cykler der ikke var låst fast og der efter kørte dem ud af landet....
    men om ikke andet så held og lykke med at finde den.


    og nej bubbi de skla ikke ha klippet en finger af bare bambus under neglene og så lidt vand på...

  • Cykler er desværre meget hurtige at "hvidvaske"... det tager ikke engang 5 minutter at slibe det gamle stelnummer væk og hamre et nyt på, så du skal ikke regne med at se den igen.


    Selv dyre cykler bliver til tider skilt ad, hvis tyvene vuderer at de kan få mere for enkeltdelene. når de sælges samlet, er det som regel kun låsen (hvis den er indbygget) der får et skift.


    Cykelværksteder logger ikke stelnumre (modsat bilværksteder, hvor det er lovpligtigt), så regn ikke med at den dukker op der.


    selv hvis panserne finder den, kan de holde på den på ubestemt tid, som "bevismateriale", en god sjat af deres finansiering kommer af at sælge tidligere bevismateriale på auktion...


    så som sagt... du skal ikke regne med at få den igen.

    CPU: Pentium III 500 MHz
    RAM: 256 MB PC133 SD RAM
    Bundkort: HP bundkort
    GPU: Matrox MGA G200

  • Det lyder da til at min chance for at få cyklen igen er lig 0,00 %


    det er fint nok jeg får penge tilbage fra forsikring, men det er bare surt at gå ud og købe en ny!


    Nu ved jeg da at jeg ikke skal købe en god cykel. Jeg må desværre nok holde mig til en Kvickly cykel (uden at fornærme nogen)! - eller de bliver sikkert også nakket! Må nok hellere holde mig til gåben eller offentlig transport!


    tak for svarene! :)