Kontanthjælp og Sygdom

  • jeg har søgt rundt via google og på borger.dk angående om man skal ringe hver dag når man er sig og man har sagt det, til det projekt man er ude i.


    jeg er nemlig kommet på medicin/antibiotika men ingen ved om det hjælpe plus jeg har fået nogle af de bivirkninger som står det, og tager smerte stillende fordi jeg har ondt, så kan ik lave det store, men alligevel vil kommunen ha jeg ska ringe hver dag og bruge over 5mins sådan ca nærmest på at blive svinet til over jeg ik kommer, og snakker jeg med min rådgiver om det synes hun det er noget pjat jeg at når jeg tager 400+400+600mg smertestillende jeg at blir søvn og træt ?(


    har så været op de antibiotika piller jeg får i 5dage nu og synes ik at de hjælper andet end jeg har hovedpine, ondt i højre armhule.


    så hvis en ved hvor man ka finde det sort på hvidt hvor der står du ska ringe hver dag og ska svines til at du ik kommer i aktivering vil jeg gerne se det, fordi jeg ka nemlig ik finde det og jeg må ik få det udleveret får bare afvide sådan er reglerne selv om man ifølge loven hvis jeg ik tager fejl på få en udskift er det da jo er loven eller er jeg helt gal på den?

  • Desværre ikke nej, men det lyder dælme nederen!

    CPU: 2600K | CPU køler: Noctua D14
    MoBo: ASUS P8P67 Deluxe | RAM: Crucial 16GB 1600MHz CL999 24
    GFX: Gigabyte 6870OC | Skærm: 2x Dell U2410 24"
    SSD: OCZ Agility 3 240GB | OS: Windows 8 Pro 64bit
    Kabi: Antec P182 | PSU: Corsair TX650W
    Lydkort: ASUS Xonar Essence STX | Headphones: Sennheiser HD650

  • Jeg er ret sikker på man skal ringe hver dag.
    Ellers risikere du at de trækker dig i kontanthjælp.
    Og er du syg i mere end 4 dage, har kommunen ret til at bede om en lægeerklæring.


    Det eneste jeg lige kunne finde på Google sort på hvidt er en PDF fra Jobcenter Tårnby.
    http://www.taarnby.dk/NR/rdonl…revomstraksaktivering.pdf
    Der står:
    Sygemelding
    Hvis du er syg, skal du ringe til Jobcenteret mellem kl. 09.00 og 10.00 på tlf. 3247 1701.
    Når du påbegynder straksaktivering, skal du ved sygdom desuden ringe til arbejdspladsen. Du skal ringe til
    både jobcenteret og arbejdspladsen hver dag indtil du er blevet rask. Undlader du at gøre dette, vil det
    blive betragtet som en udeblivelse.


    Er ret sikker på det er samme regler for alle kommuner.
    Reglerne for kontanthjælp/aktivering/sygdom er bestemt ikke nemme at forstå.
    Jeg er selv på kontanthjælp og i gang med arbejdsprøvning efter min ulykke i 2009, og der ringer jeg da også
    pænt hver dag til min arbejdsplads hvis jeg er syg.

  • Mange Tak Bubbi, synes stadig det er unødvendigt men sådan er det jo, men jeg gider stadig ik og ska svines til hver dag jeg ringer så må se hva jeg gør da jeg har haft 2dage jeg ik ringer da jeg ik gider og bruge krafter på og ska svines til.


    Glæder det så os deres Aktiverings projekter el. når du er ude i en virksomhed?

  • Når du er på kontanthjælp skal du uanset årsag ringe hver evig eneste dag du er syg. Du kan ikke ringe og sige du er syg fra idag og til og med torsdag. Hver dag desværre ellers kan de trække dig i ydelse. Og at du ikke 'gider' ringe hver dag holder bare ikke, sådan er reglerne desværre bare når man får ydelser fra det offentlige. Ellers kan du alternativt langtids sygemelde dig, det gjorde jeg selv engang også fordi jeg fik nok af deres ævl og bævl. Så høre man ikke fra dem i et godt stykke tid.



    Sendt fra min skrivemaskine i skyttegrav Nr 18. Via Tapatalk.

    MB: Asus P5Q Deluxe P45
    CPU: Intel Q8400S w/Asus Silent Square Pro (Stock)
    RAM: Kingston HyperX 2x2gb
    GPU: Asus Radeon R290X DirectCU
    PSU: Corsair HX620W


    Samlet i et Antec P182

  • Måden de behandler dig på er en udbredt 'teknik' kommunerne bruger for at skræmme folk ud af kontanthjælpssystemet og det er en offentlig hemmelighed. Men faktisk skal alle ansatte ved en kommune behandle alle borgere med respekt, det står faktisk i Forvaltningsloven, men hvis du vil gøre noget ved det, skal du optage telefonsamtalerne (ellers bli'r det påstand mod påstand etc, for de vil jo selvfølgelig benægte at have gjort noget forkert...) og derefter enten indgive en klage af de officielle kanaler (hvor kommunen så skal 'undersøge' sig selv...), eller skrive/klage til Indenrigsministeriet (det er noget kommunerne virkelig frygter/har respekt for) eller gå til medierne med det (men det vil ikke være en proces du kan 'styre').


    Du kan selvfølgelig også prøve at true dem med at gøre det jeg har beskrevet og se om det hjælper... :D


    Men de har altså ikke lov til at svine dig til, de SKAL behandle dig med respekt, det står simpelthen i Forvaltningsloven!


    Jeg vil råde dig til at bruge lidt tid, ved lejlighed, til at sætte dig lidt ind i de gældende love, ellers tromler kommunen dig over, de udnytter at folk ikke kender loven og de er ikke bange for at lyve, så det driver af dem. Du har kun dig selv til at beskytte dig selv mod dem...

    Thermaltake Armor VA8003SWA + Gigabyte ODIN Pro 800W
    MSI K9A2 Platinum V2, 2x2GB Kingston HyperX PC2-8500C5, Phenom II X4 965 @ 3.9GHz + Corsair Hydro H50
    Kingston SSDNow V+ Series 128GB & WD Caviar SATA-2 7200RPM, 80GB
    Club 3D Radeon HD 5870 & HIS Radeon HD 5870 i CrossFireX på en 22" ASUS PG221
    Logitech G5 & Logitech Illuminated + Sennheiser HD 280 Pro
    Windows 7 Ultimate 64-bit (engelsk udgave)

  • Ja du skal nok bare langtids sygemelde dig, hvis du gør det kan du nok godt slippe for den



    God bedring her fra :)

    AMD Ryzen 5 5600X / MSI MPG-X570 Gaming Pro Carbon WIFI / Asus GTX 780 DirectCU II / ARCTIC Liquid Freezer II 240 / Sandisk Extreme Pro 480GB / Seagate 500GB 7200RPM / Phanteks Enthoo Luxe / EVGA Supernova G2 850W / SupremeFX / G.Skill RipjawsV DDR4-3200 C14 - 16GB

  • Ja du skal nok bare langtids sygemelde dig, hvis du gør det kan du nok godt slippe for den



    God bedring her fra :)


    du ka så ik bare langtids sygemelde dig det kræver en læge erklæring og det får jeg næppe selv om jeg har smerter, tager medicin og smertestillende.

  • Lol sorry mente "bare"

    AMD Ryzen 5 5600X / MSI MPG-X570 Gaming Pro Carbon WIFI / Asus GTX 780 DirectCU II / ARCTIC Liquid Freezer II 240 / Sandisk Extreme Pro 480GB / Seagate 500GB 7200RPM / Phanteks Enthoo Luxe / EVGA Supernova G2 850W / SupremeFX / G.Skill RipjawsV DDR4-3200 C14 - 16GB