En sjov artikel

  • Faldt lige over denne artikel på Dailyrush.dk, og det nu lidt sjovt at se hvordan nogle folk opfører sig i et sådant tilfælde. :))

    Corsair Carbide 500R Black - Corsair CX600M
    ASUS Z87-K (C2) - i5-4670K
    Crucial Ballistix SP 1600MHz CL9 16GB - ASUS GTX 770 OC
    Samsung 840 Pro 256GB SSD - 2x500GB Seagate SSHD
    Logitech diNovo Edge Bluetooth - Logitech G500
    Dell UltraSharp 2407WFP - Dell UltraSharp 2007WFP

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af engel
    Faldt lige over denne artikel på Dailyrush.dk, og det nu lidt sjovt at se hvordan nogle folk opfører sig i et sådant tilfælde. :))


    Damn hvor er det bare typisk, syns nu ellers det er sjovt at se konen, stå og diskutere med dem bag kassen, bla. ved SHG.DK, LOL hun ved nogen gange mere om emnet end knolden bag disken :))

    Intel Haswell 4770
    MSI Z87 G45
    Kingston 16GB DDR1600
    Gigabyte GTX770
    OZC 256GB SSD
    OZC 850W
    Intel Stock køler
    Zalman GS1000 Black
    Asus 24" TFT

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af master
    Det burde dem i forretningerne være lige glade med.
    Når hun spørger efter en hd på 40 gb skal de da bare udlevere en 40 gb uden og spørge om hun er sikker


    Tja, vi kan vel godt være enige der, men hvis de kan sælge hende en 120 GB HDD som koster fx. dobbelt så meget, så gør de da logisk nok det... ;)


    Det er vel ikke meget anderledes end når en fyr går ind hos en autoforhandler for at købe en gammel WV-Bobbel kontakt, men kommer ud med en Porche 911 Turbo og et stykke papir hvor der står man skylder 250.000 væk .....


    Det hele kommer an på hvor god sælgeren er ... For han skal jo sælge ... ;)


    Hvor grænsen går kan man jo altid snakke om... Men som forbruger, så skal man jo heller ikke lige en tumpe... Men gøre det klart hvad man vil have og intet mere .... Lige fra start ... Så holder 99% af alle sælgere kæft hvis man har bestemt nok i sin tone .... At kvinder så oftere ikke er gode til det hænger måske sammen med mænds indtryk af at kvinder ELSKER og bruge penge og ikke har forstand på en skid... Som jo naturligvis ikke aldrig holder.... Meen... Ingen fordomme uden LIDT sandhed... Det er jo derfra det kommer...


  • Vi er 100% enig men hvis jeg forstod artiklen ret var hun flere gange meget bestemt, men aligevel blev hun stemplet "DUM BLONDINE" for hvad forstand har kvinder på computer........ :cheers:

  • Endnu en fordel ved at være hankøn 8) :D


    Men jeg vil give grillrotten lidt ret i at det jo bare er 'sales tricks', og det kunne lige så godt være sket for enhver anden tror jeg...


    Hvis i lægger mærke til det, kan man også læse mellem linierne at hun allerede HAVDE gjort sig tanker om mandlige computer-forhandlere, INDEN hun gik på indkøb den lørdag - og hvis man allerede har sat sig for det på forhånd, så kan det alt sammen sagtens virke sådan ligemeget hvad...
    folk ser det de vil se, som man siger... ;)


    En anden ting er så at hun, efter hvad jeg kunne fornemme, ikke engang HAVDE den helt store forstand på computer, som hun gav udtryk for...
    eller jeg tager måske fejl, men sådan synes jeg lidt det virkede...

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Zigiro
    En anden ting er så at hun, efter hvad jeg kunne fornemme, ikke engang HAVDE den helt store forstand på computer, som hun gav udtryk for...
    eller jeg tager måske fejl, men sådan synes jeg lidt det virkede...



    Synes jeg også, hvis man er nørd og ved hvad man vil have, så ved man hvad man vil have! - og ikke lige som hender, der har bestemt sig for et bundkort, som hun har undersøgt inden, og så ombestemmer sig ved kassen... - og hvorfor ikke bare bestille delene over internettet? -->der må da være et par professionelle forhandlere af HW i kbh, som tilbyder handel over internettet, og til afhentning dagen efter - så var hun også sluppet for den møgirriterende ventetid ved kasserne.... Det at hun ikke bestiller over internettet, ser jeg lidt som om at hun er ude efter den negative oplevelse, for med en kort præcis bestilling over internettet havde der jo ikke været noget at sætte spørgsmålstegn ved??? --> og eneste specielle der kunne ske var en overrasket reaktion fra dem som står i forretningen :))

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af master
    Vi er 100% enig men hvis jeg forstod artiklen ret var hun flere gange meget bestemt, men aligevel blev hun stemplet "DUM BLONDINE" for hvad forstand har kvinder på computer........ :cheers:


    Jeps, men hun har nok også overdrevet lidt kunne jeg forstille mig... :))

  • Hehe, minder mig om i Fredags, hvor jeg var inde i den lokale hardwarepusher for at lure lidt. Der står så en mand og snakker med en ekspedient og jeg "kommer til" at overhøre noget af samtalen:
    mand: Er det muligt at placere end ekstra harddisk i mit kabinet.
    eks: Ja, det kan man godt.
    Mand: Også selv om det er en 120gb.


    Så kan godt se fra en ekspedient synspunkt, at når 90% af kunderne er udvidende, så kan man let komme til at træde de vidende over tæerne og især når det er en blondine, der må antages at vide minus om computere(dette er ikke en holdning, blot en konstatering:))

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af scully
    Hehe, minder mig om i Fredags, hvor jeg var inde i den lokale hardwarepusher for at lure lidt. Der står så en mand og snakker med en ekspedient og jeg "kommer til" at overhøre noget af samtalen:
    mand: Er det muligt at placere end ekstra harddisk i mit kabinet.
    eks: Ja, det kan man godt.
    Mand: Også selv om det er en 120gb.


    Så kan godt se fra en ekspedient synspunkt, at når 90% af kunderne er udvidende, så kan man let komme til at træde de vidende over tæerne og især når det er en blondine, der må antages at vide minus om computere(dette er ikke en holdning, blot en konstatering:))


    Hehe, meget fun det du overhørte der :D


    Men ja, jeg deler også din mening, med at de hurtigt kan vende sig til hvordan flertallet af kunderne er...

  • Hva ka hun så lære af det??
    Køb via nettet næste gang! :))

    [i]Asus P5N-E Sli nForce 650i --------------------- Aerocoool Extremengine T3
    Geforce 8800GTS 320MB Inno3D ------------------------ WD 160GB SATAII
    Core 2 Duo E6400 2,1 @ 2,6 GHz ----------------------- Samsung DVD±RW
    Cosair Twin 2 x 2048 PC5400 ------------------------------- SHG PSU 500W

  • he he. det kan faktisk være rimelig underholdende nogle gang at komme ind i en IT butik. har også selv prøvet det nogle gange. og det er især sjovt at se på de ekspedienter som lige pludselig opdager at der er en pige som ved en del mere om det end de selv gør. og så skal de jo self lige prøv at gøre indtryk med en helt anden ting. og når man så kan outbattle ham der også. så bliver de ofte helt lamslået og beflippet....mega komisk

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Wolf_of_dk
    De er også lidt mistroiske over for ældre mænd
    har jeg set utalige gange


    Jeps - har oplevet det ;) Men de kommer hurtig til kort, når jeg først ruller mig ud ;) 8)

  • griner nok
    jeg var nok gået helt amok
    jeg hader at komme ind i en butik også man bare for en dårlig service, ligesom fona i tønder øv hvor er det ringe om man skal ind og hente en cd, spil eller dvd det tager 30min uden pis. De kan stå og snakke ved kassen så man skal til at spørge MÅ JEG GODT BETALE NU :camp: