Felicias historie

  • TV2 kl 18:30...


    "Felicias historie"
    Dansk dokumentar. (Genudsendelse)


    Som 12-årig fik Felicia konstateret kræft og blev indlagt på Rigshospitalets Børnekræftafdeling. Efter operationen og den efterfølgende kemobehandling håbede Felicia og hendes forældre, at sygdommen var et overstået kapitel.
    Men kemobehandlingen havde ikke fået bugt med de sidste syge celler, og svulsten kom tilbage. Dokumentarprogrammet følger Felicia, da hun indlægges på Rigshospitalet for at blive opereret for anden gang. Trods den hjertelige modtagelse er gensynet med kræftafdelingen en belastende oplevelse for Felicia og hendes forældre. De kender statistikken og ved, at chancerne for at overleve et tilbagefald er betydeligt ringere. Men Felicia har ikke tænkt sig at give op uden kamp. Vist første gang 15. januar.


    ... Kender tøsen. Sgu synt for hende, men hun har det godt i dag, så det er jo dejligt. *ss*


    Sød tøs... :))

  • Det er da meget godt at hun har det godt idag.. Det er aldrig sjovt med nogen form for kræft eller tumor..


    Min 25 årige kusine fik konstateret kræft for 2 år siden i spiserøret, og fik faktisk ikke mere end 4 måneder af lægen og de andre professionelle på det hospital, men hun har det meget fint idag. Ikke sjovt at sidde som 23 årig og planlægge hvem der skal overtage hendes 3 årige søn når man nu engang ikke er til stede mere... Men heldigvis gik det meget godt, med alt behandlingen. Det beviser virkelig hvor langt moderne medicin er nået..

  • Ja kræft er en afskylig ting :/


    Har dog ikke set programmet endnu, men det er da fedt at hun har det godt i dag..


    PS.. Zigiro du er :lame: at høre på

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af OriGiN


    PS.. Zigiro du er :lame: at høre på


    Hehe...nå...ææh....ja okay - det var måske lidt over stregen...det må i undskylde så :(


    edit: har slettet den nu...så må grill selv bestemme om han vil fjerne sin quote besked....


    men det var jo kun for sjov... :)


  • ja jeg så godt programet, og det er da lidt af en solstråle historie, fra og ha været så syg og til at have det fint idag...men må ha været en hård tid at komme igennem ;(

  • Kræft er sgu det værste - og desværre bliver det stadig mere og mere udbredt :( Altid sørgeligt, når det er børn det går ud over :(


    Men det er sgu alletiders, at tøsen har det godt idag :D

  • Quote

    Hehe...nå...ææh....ja okay - det var måske lidt over stregen...det må i undskylde så :(


    edit: har slettet den nu...så må grill selv bestemme om han vil fjerne sin quote besked....


    men det var jo kun for sjov... :)



    Tsk tsk tsk tsk tsk.........- Nogle ting spøger man ikke med - på en :lame: - skala fra 1 til 10 lå den der på 354565834562109894... :boxed:

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Torque
    Kræft er sgu det værste - og desværre bliver det stadig mere og mere udbredt :( Altid sørgeligt, når det er børn det går ud over :(


    Men det er sgu alletiders, at tøsen har det godt idag :D


    jeg har også mega melidenhed med hende....


    men jeg villle nu sige at Aits eller hiv er det værste... prøv at tænk på alle de børn i afrika der sulter og så får de aits eller hiv på samme tid... Nu har jeg selv været i afrika og set det... og det er det jeg kalder for slemt!! (det er kræft self også) Det værste er at der er medicin mod det men det vil usa ikke sælge biligt nok da de så ikke ville tjæne så meget... istedet dør der en masse børn... (og voksne....)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af b_ball


    jeg har også mega melidenhed med hende....


    men jeg villle nu sige at Aits eller hiv er det værste... prøv at tænk på alle de børn i afrika der sulter og så får de aits eller hiv på samme tid... Nu har jeg selv været i afrika og set det... og det er det jeg kalder for slemt!! (det er kræft self også) Det værste er at der er medicin mod det men det vil usa ikke sælge biligt nok da de så ikke ville tjæne så meget... istedet dør der en masse børn... (og voksne....)


    Vi er sq heldige at vi lever i DanmarK!!!
    i nogle U-lande er verden forfærdelig :(

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af b_ball
    jeg har også mega melidenhed med hende....


    men jeg villle nu sige at Aits eller hiv er det værste... prøv at tænk på alle de børn i afrika der sulter og så får de aits eller hiv på samme tid... Nu har jeg selv været i afrika og set det... og det er det jeg kalder for slemt!! (det er kræft self også) Det værste er at der er medicin mod det men det vil usa ikke sælge biligt nok da de så ikke ville tjæne så meget... istedet dør der en masse børn... (og voksne....)


    Og ikke nok med det. De store medicin selskaber tager derned og afprøver ny medicin med ukendte bivirkninger. Har set et program om det på tv2 for et stykke tid siden. En masse børn var blevet blinde af medicinen. De påstod også overfor børn og forældre at de var de der læger uden grænser, og kun var det for at hjælpe. SVINERI! :camp: :chain: :boxed:


    Men kræft er heller ikke rart. En i min familie havde brystkræft, men det gik på mirakuløst væk af sig selv :clap:

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af WizzarD



    Tsk tsk tsk tsk tsk.........- Nogle ting spøger man ikke med - på en :lame: - skala fra 1 til 10 lå den der på 354565834562109894... :boxed:


    :( Jeg ved det godt, man laver ikke sjov når det handler om alvorligt syge mennesker, jeg læste det bare samtidig som noget der var lidt sjov med i grills øjne, når han fx skriver

    Sød tøs :))


    hvordan skal det tolkes når han griner samtidig - så tager jeg det automatisk ikke så seriøst som jeg ellers ville have gjort, det var sådan set ikke med vilje overhovedet, sådan opfattede jeg det bare automatisk... :rolleyes:


    Btw. er da naturligvis også glad på hendes vejne, det er klart, jeg er skam ikke nogen kold, hjernelam person...