Anbefal en Cloud tjeneste

  • Jeg skal have lavt backup af mit billed bibliotek, en fil paa 27GB.


    Til det har jeg taenkt at benytte en cloud tjeneste for hoejest muligt data sikkerhed!



    Eneste lille problem er at mange cloud tjenester har limits paa hvor meget man kan uploade af gangen....
    Samtidig vil mange af dem have man ligger filen over i en speciel mappe der bliver synced (som f.eks. Dropbox), jeg vil selv bestemme hvor filen ligger.



    De to jeg selv har fundet der ville vaere perfekte er Amazon Cloud Drive eller SugarSync.




    Hvad vil I anbefale?

  • Jeg har ikke selv anvendt tjenesten, saa kan ikke give dig et svar paa om de er gode eller ej, men i mine oejne ser www.backblaze.com i hvert fald interessante ud(med mindre man anvender andet end Windows/OSX).

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.

  • Jeg bruger CrashPlan.
    Der kan du købe dig en unlimited account og programmet kører silent i baggrunden - og cross platform.

    CPU i5-6600
    MB Asus H110M-Plus
    GFX Asus GTX770
    RAM Kingston HyperX Fury 16GB
    SSD Samsung 850 EVO 250GB / Samsung 840 EVO 250GB
    PSU EVGA GQ 750
    Dual Boot Windows 10 Pro & macOS Sierra

  • undskyld måske spørg jeg dumt men hvorfor ikke bare en NAS server :)

    AMD Ryzen 5 5600X / MSI MPG-X570 Gaming Pro Carbon WIFI / Asus GTX 780 DirectCU II / ARCTIC Liquid Freezer II 240 / Sandisk Extreme Pro 480GB / Seagate 500GB 7200RPM / Phanteks Enthoo Luxe / EVGA Supernova G2 850W / SupremeFX / G.Skill RipjawsV DDR4-3200 C14 - 16GB

  • undskyld måske spørg jeg dumt men hvorfor ikke bare en NAS server :)


    Fordi jeg vil have backup et andet sted - og aller helst et andet land. Af hensyn til katastrofer, tyveri, brand eller andet skidt.
    Overvejer dog en NAS til herhjemme saa jeg lokalt kan dele data ogsaa uden at miste hastighed pga lange afstande.