49% af de danske husstande har DVD

  • 49% af de danske husstande har DVD

    Selv om DVD´en satte rekord med et salg i 2003 på 420.000 stk, er der yderligere solgt 110.000 stk. spillebokse (som PlayStation og X-Box) med integreret DVD afspiller.


    Dette har dog ikke rykket ved videobåndoptagerens placering på markedet, som med en efterspørgsel på 180.000 styk nåede op på det samme salgsniveau, som den har ligget på gennem flere år.


    Hertil skal tillægges de combi-apparater, hvor videobåndoptageren er integreret i en DVD eller et tv. I 2004 regner branchen med, at dette billede vil begynde at vende. DVD optageren der er på vej ind, vil overtage DVD afspillerens og videoens rolle. Det store spørgsmål er bare, om familien Danmark har så mange videofilm og private videooptagelser liggende på videobånd, at den ikke ønsker at skille sig af med videoen foreløbig.


    Kilde: Brancheforeningen ForbrugerElektronik


    ........... IKKE MERE ??... 8o Daaaam...


    Utroligt at jeg så har problemer med at sælgde de ~100 VHS-film jeg har liggende som jeg ikke gider se fordi jeg egentlig kun bruger min DVD-afspiller nu om dage...

  • Jep. Hører med til de 49%.
    Bruger meget sjældent min video.
    Ja, videofilm er svære at sælge, især hvis man gerne vil have, bare en smule penge for dem. ;)
    Det lykkedes til sidst at sælge dem. Fik 1000 kr for de, over 100 stk. jeg havde liggende. :rolleyes:

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af The Hans
    Jep. Hører med til de 49%.
    Bruger meget sjældent min video.
    Ja, videofilm er svære at sælge, især hvis man gerne vil have, bare en smule penge for dem. ;)
    Det lykkedes til sidst at sælge dem. Fik 1000 kr for de, over 100 stk. jeg havde liggende. :rolleyes:


    Præcis, jeg har selv en 150 vhs bånd. Dem er der desværre ikke penge i længere, så de står i en flyttekasse hos brormand. Kan ikke nænne at sælge de film jeg har samlet i årenes løb for en 5-10 kr :rolleyes: Bedre pris er vist svær at finde.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Squall
    Præcis, jeg har selv en 150 vhs bånd. Dem er der desværre ikke penge i længere, så de står i en flyttekasse hos brormand. Kan ikke nænne at sælge de film jeg har samlet i årenes løb for en 5-10 kr :rolleyes: Bedre pris er vist svær at finde.


    Nemlig... Har det på samme måde... ;)


    Er jo lidt trist da de fleste er nyere film osv ... De kan vel bruges til et eller andet hvis det er. *G*.... Julegaver. *LOL* 8o

  • HE HE ja jeg bruger dælme heller ikke min Video særligt meget, ja faktisk kun til at optage med, har efterhånden fået de fleste af de gode VHS film jeg havde, på DVD, og må indrømme at jeg nægter at benytte min Video til at se film på, kvaliteten er simplthen for dårlig...


    :)

    Intel Haswell 4770
    MSI Z87 G45
    Kingston 16GB DDR1600
    Gigabyte GTX770
    OZC 256GB SSD
    OZC 850W
    Intel Stock køler
    Zalman GS1000 Black
    Asus 24" TFT

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Bjørn B
    HE HE ja jeg bruger dælme heller ikke min Video særligt meget, ja faktisk kun til at optage med, har efterhånden fået de fleste af de gode VHS film jeg havde, på DVD, og må indrømme at jeg nægter at benytte min Video til at se film på, kvaliteten er simplthen for dårlig...


    :)


    Nemlig... Det nærste skridt må jo så være en KISS DVD´er der kan optage på HDD i DivX, men prisen er sgu for høj lige pt syntes jeg.... Kunne ellers være nice med en DivX/Xvid DVD´ere... Meeen...


    Min video har ét formål som det opfylder 100%.... Den forhindre at der kommer alt for meget støv ned i min DVD-afspiller .... (video´en står øverst). *G* :T

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af GrillRotten


    Nemlig... Det nærste skridt må jo så være en KISS DVD´er der kan optage på HDD i DivX, men prisen er sgu for høj lige pt syntes jeg.... Kunne ellers være nice med en DivX/Xvid DVD´ere... Meeen...


    Min video har ét formål som det opfylder 100%.... Den forhindre at der kommer alt for meget støv ned i min DVD-afspiller .... (video´en står øverst). *G* :T


    :)) HE HE ja hvorfor ikke, min står i soveværelset, og ser sur ud...


    :)

    Intel Haswell 4770
    MSI Z87 G45
    Kingston 16GB DDR1600
    Gigabyte GTX770
    OZC 256GB SSD
    OZC 850W
    Intel Stock køler
    Zalman GS1000 Black
    Asus 24" TFT

  • Efter at jeg fik en Amitech DVD/Divx-afspiller i julegave, bruger jeg heller ikke video mere, optager serier m.m. på pc m/tvkort i divx og ser det så på DVD-afspilleren... seføli på cd-RW, slut med at spole tilbage :-)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af John H
    Efter at jeg fik en Amitech DVD/Divx-afspiller i julegave, bruger jeg heller ikke video mere, optager serier m.m. på pc m/tvkort i divx og ser det så på DVD-afspilleren... seføli på cd-RW, slut med at spole tilbage :-)


    SLUT med at spole tilbage, Hmmm sidst jeg lejede DVD film hos den lokale filmbix, stod der på kassen at man skulle huske at spole sin DVD-Film tilbage efter brug, ellers ville der vanke en bøde på 5,- :))

    Intel Haswell 4770
    MSI Z87 G45
    Kingston 16GB DDR1600
    Gigabyte GTX770
    OZC 256GB SSD
    OZC 850W
    Intel Stock køler
    Zalman GS1000 Black
    Asus 24" TFT

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Bjørn B
    SLUT med at spole tilbage, Hmmm sidst jeg lejede DVD film hos den lokale filmbix, stod der på kassen at man skulle huske at spole sin DVD-Film tilbage efter brug, ellers ville der vanke en bøde på 5,- :))


    HeHe... Ja, står der også på BlockBuster-filmene... Eller har der ihvertfald.... Fik en date med den lokale tøs der nede fordi jeg var kæk og lavede sjov med det... :)) .... Slap dog for bøden. *G*