Amazon.co.uk [US Import]

  • jeg vil høre om der er nogen som har prøvet at købe blu-ray's på Amazon.co.uk hvor de skriver US Import, fordi jeg kan lige pt. ik finde rundt i det når jeg kigger ved jeg ska betale £31,75+£0,49+£1,79 (blu-ray+ting+porto) men man ska jo os betale told og moms men hvordan forgår det? efter pestdk's regner så blir de små £35 / 330kr jo dyr når jeg ka få den herhjemme hos laserdisken.dk/movieworld til små 500kr.


    men søger lidt guiding efter at planetaxel.com har lukket ned står jeg der og ved at tjekke hvor jeg ellers ka købe mine anime blu-rays og blir ik til samme priser som de kørte med men hvis nogen ellers kender et par sider endten i england el. i europa under eu vil det da være dejligt så man ik ska betale en halv bondegård ^^;

  • hvis de bliver snuppet af tolden / post danmark tager de 150 alene for at behandle sagen, her til vil så komme tolden af det beløb du køber for


    postdanmark tager 150 uanset størrelsen af ordren


    rigtig lamt ved mindre ting - det kan simpelthen ikke betale sig

  • Hvis de sender tingen fra UK, så kan du ikke komme til at betale ekstra moms af det.. Så længe man handler i EU, så er der fri handel.


    Men vær opmærksom på, at Amazon ikke er en forhandler - blot en formidler. Dvs. du skal se om varen kommer fra UK; hvis den gør, så er det inden for EU og du skal ikke betale yderligere moms/told/afgift..

    CPU: 2600K | CPU køler: Noctua D14
    MoBo: ASUS P8P67 Deluxe | RAM: Crucial 16GB 1600MHz CL999 24
    GFX: Gigabyte 6870OC | Skærm: 2x Dell U2410 24"
    SSD: OCZ Agility 3 240GB | OS: Windows 8 Pro 64bit
    Kabi: Antec P182 | PSU: Corsair TX650W
    Lydkort: ASUS Xonar Essence STX | Headphones: Sennheiser HD650

  • amazon.co.uk er altid britiske butikker - amazon.com er altid amerikanske afaik.

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Det er selvfølgeligt svært at svare helt præcist uden at vide hvad der står omkrig den vare, der er et par scenarier:


    1. Den sælges af amazon.co.uk
    - Der vil ikke komme told og moms på, da varer solgt af amazon.co.uk sendes fra EU


    2. Den sælges af en af amazons.co.uk's underleverandører
    - Her skal man være opmærksom på hvor der sendes fra, nogle af disse sender fra kanal-øerne, og i det tilfælde vil der komme told og moms på, hvis varerne sendes fra et EU land vil der ikke.


    3. Den sælges fra Amazon.com (via co.uk)
    - Hvis den sælges af amazon.com så kommer der told og moms på, idet varerne sendes fra et land udenfor EU


    At der står US import betyder jo ikke at varen sendes fra US. Ofte er det en forhandler der har taget varen hjem (og betalt told+moms), for derefter at sælge den videre som almindeligt inden-for-EU-handel.


    /ask

  • Ja som Jacobask siger, så tror jeg heller ikke du skal betale mons af den, da de allerede selv har gjort det.

    CPU: 2600K | CPU køler: Noctua D14
    MoBo: ASUS P8P67 Deluxe | RAM: Crucial 16GB 1600MHz CL999 24
    GFX: Gigabyte 6870OC | Skærm: 2x Dell U2410 24"
    SSD: OCZ Agility 3 240GB | OS: Windows 8 Pro 64bit
    Kabi: Antec P182 | PSU: Corsair TX650W
    Lydkort: ASUS Xonar Essence STX | Headphones: Sennheiser HD650

  • blir sku stadig i tvivl når der skrives.


    hos en skrives:
    In stock. Dispatched from CA, United States.
    Brand New Product! Ships with Royal Mail 2 (please be patient and expect an average delivery of 5-8 business days).


    en anden skriver:
    In stock. Dispatched from NC, United States.
    BRAND NEW items direct from the USA. Please allow 5 to 10 business days for delivery



    det er dette boxset jeg gerne vil ha men har ik lyst til at gi omkring 500kr herhjemme hos laserdisken hvis det kan gøres billigere via amazon.co.uk: http://www.amazon.co.uk/gp/off…QY6OQWYF3DO&condition=all

  • Og du fik så trukket "2": en underleverandør til co.uk.


    Der står Dispatched fron xxx, US - det vil sige den sendes fra et land uden for EU, dvs du kommer til at betale told + postDK gebyr på 160kr (du skal over ~1200 får der kommer moms på).


    /ask

  • Ja, når de sendes fra US, så skal der altså betales afgift, så du kommer til at ligge noget oven i hvis det er..


    langt de fleste gang kan det slet ikke betale sig at få dem hjem fra US.

    CPU: 2600K | CPU køler: Noctua D14
    MoBo: ASUS P8P67 Deluxe | RAM: Crucial 16GB 1600MHz CL999 24
    GFX: Gigabyte 6870OC | Skærm: 2x Dell U2410 24"
    SSD: OCZ Agility 3 240GB | OS: Windows 8 Pro 64bit
    Kabi: Antec P182 | PSU: Corsair TX650W
    Lydkort: ASUS Xonar Essence STX | Headphones: Sennheiser HD650