Hvordan forstår i det her? Trailer-regler

  • Du skriver det selv, kørekort før maj 09, og du skal rette dig efter hvad der står i registreringsattesten, dvs


    Tilkoblingsanordning:


    Største vægt UDEN bremser - 500kg


    Største vægt MED bremser - 1300kg


    Men der står at det skal være tilladt totalvægt for traileren!


    /ask


  • har du også regnet 50kg reglen med?

  • Quote

    50 kg-reglen: Bilens "Egenvægt" + 50 kg** skal være større eller lig med "Tilladt totalvægt" for anhængeren.


    Hvis du har erhvervet kørekort før 1. maj 2009 må du alternativt
    benytte bilens koblingsvægt, hvis den er lavere end "Tilladt totalvægt"
    for anhængeren.

    Dvs, enten 1175+50kg = 1225 ELLER bilens koblingsvægt, dvs 1300kg med bremser eller 500 uden.


    Uanset så må du aldrig køre med mere end den tilladte vægt på registreringsatesten.


    Hvad er det for en trailer du skal have spændt efter (og er det med eller uden bremser)?


    /ask

  • kender ikke traileren


    har en kammerat der skal flytte fra Aalborg til Esbjerg engang, og har lovet at hjælpe men vil ikke finde en trailer før jeg ved hvor stor den må være og hvormeget den må laste :)


    Derfor spørger jeg til reglerne

  • den største tilladte du kan finde :)


    de fleste du kan leje som er lukkede (når du nu skal hjælpe med at flytte er det vel bedst :) ) dem må (stort set) alle køre med så der skulle sådan det ikk være noget problem i at finde en leje trailer og smide den på og bare give den gas, det eneste er tænk på hvor meget du/i smider i den :)


    ellers splejs dog om at leje en varevogn :)

  • Det er reglerne hvis du tager kortet nu, dvs EFTER mej 09.


    Du kan som tidligere skrevet regne med hvad der står i registrerings attesten på bilen. Er det ikke bare at låne en gratis trailer hos freetrailer.dk? Der kan du låne en lukket trailer gratis i et døgn, og de passer altså på langt de fleste biler (hvis du udelukker de helt små, som din bil jo ikke er).


    /ask

  • Det er reglerne hvis du tager kortet nu, dvs EFTER mej 09.


    Du kan som tidligere skrevet regne med hvad der står i registrerings attesten på bilen. Er det ikke bare at låne en gratis trailer hos freetrailer.dk? Der kan du låne en lukket trailer gratis i et døgn, og de passer altså på langt de fleste biler (hvis du udelukker de helt små, som din bil jo ikke er).


    /ask

    Ok, dvs jeg skal bare regne med at jeg må finde en trailer på 1300kg total vægt og smide på krogen og atl er godt?