Post Danmark erstatnings regler?

  • Jeg har (havde) en pakke paa vej fra USA. Nu er den kommet til Danmark og da vi ikke har USPS her saa har PostDanmark overtaget den. Jeg bor et sted hvor vi kun faar post hver 2. dag(!) og posten sjaeldent gider koere 800m ned af vejen til naermeste posthus, nu naar vi har faaet en Dognpost (robot!) kun 500m vaek.


    Idag modtog jeg en pakke label ang min pakke er blevet leveret i dognposten og jeg kan komme og hente den fra kl. 10 den 18/5. Forsoegt afleveret den 15/5 og saa staar der noget der oprindeligt lignede 16/5 i afhentes fra, men det er krydset over og erstatet med de 18/5.


    Foer jeg tog afsted undrede det mig da godtnok at det skulle tage 4 dage fra de forsoegte at aflevere den til den rent faktisk kan hentes (fra 15/5 - 18/5). Pyt med det og afsted til doegnposten her til aften.
    Jeg faar scannet papiret de har lagt i min postkasse og robotten kvittere med ugyldig stregkode?!
    Proever igen og proever at taste stregkoden manuelt men lige lidt hjaelper det - den naegter.


    Jeg ringer til deres kundeservice og det er egentlig her det gaar rigtigt galt:


    "Du er ikke den eneste der naevner det men der er nogen smaa boernesgdomme i vores nyeste pakke scannere, nogen gange tager de fejl og udlevere den forkerte pakke. Det er ikke noget vi kan rette lige nu men vi arbejder paa det. Ring til mine kollegaer paa mandag kl 8 de kan bedre hjaelpe dig".
    Ahva???? Saa I stiller udstyr op der skal levere mig mine dyrt indkoebte special vare fra udlandet - og I udlevere dem til vildt fremmede istedetfor den pakke den vildt fremmede egentlig havde i vente - det er en ren loose loose situation!


    Derudover saa skal man scanne sit CPR kort for at faa en pakke udleveret af robotten, saa de har baade navn og adresse paa personen der har hentet mine ting - men kan jeg faa det oplyst? Eeeehj, det maa man ikke, det er brud paa persondata loven og beskyttelse af personlige oplysninger (men nu er det aabentbart lovligt at udlevere private ejendele til andre uden samtykke? I "gamle dage" skulle man have en haandskreven underskrevet fuldmagt og billede id med og haabe paa man kunne hente sin kones pakker).



    Kort sagt:


    Jeg har nu siddet og stoevsuget Post Danmarks haabloese hjemmeside igennem for at se hvad deres regler er for erstatning af bortkomne pakker, nogen der kender til et sted jeg kan laese dem??



    Ser ihvertfald ikke ud til jeg har noget held med at faa den bortkomne pakke tilbage....

  • Det jeg umiddelbart lægger mærke til, er denne sætning:

    Ring til mine kollegaer paa mandag kl 8 de kan bedre hjaelpe dig".


    Det virker som om du har fået fat i en medarbejder i et call center som ikke har nogen adgang til post dks rigtige systemer osv. og derfor heller ikke kan give dig ordentlige svar, jeg vil tro at du får et ordentligt svar fra dem når du ringer mandag som vedkommende foreslog.


    Jeg har i øvrigt svært ved at se at post dk, IKKE skulle være erstatningsansvarlige, hvis de indrømmer at have udleveret pakken til en forkert person.
    Om ikke andet, vil de nok være i stand til at finde ud af hvem der har modtaget den.

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.


  • Idag modtog jeg en pakke label ang min pakke er blevet leveret i dognposten og jeg kan komme og hente den fra kl. 10 den 18/5. Forsoegt afleveret den 15/5 og saa staar der noget der oprindeligt lignede 16/5 i afhentes fra, men det er krydset over og erstatet med de 18/5.


    Foer jeg tog afsted undrede det mig da godtnok at det skulle tage 4 dage fra de forsoegte at aflevere den til den rent faktisk kan hentes (fra 15/5 - 18/5)....


    Det skyldes jo nok fordi, de kunne komme forbi hveranden dag som du skriver, og den 17/5 var jo en helligdag så der er de ikke på arbejde, og kører derfor ikke ud med det.



    Men ja, kortsagt: Det er kræftedername for dårligt!!! De eneste firmaer jeg synes er gode, når det kommer til pakkeforsendelse er faktisk TNT, og det skyldes udelukkende ham udlændingen der kører med pakkerne; Han er dælme noget af det mest venlige menneske jeg nogensinde har mødt. Han ringer hvergang og spørger om han må skrive pakken under og stille den i garagen (et forsvarligt sted).

    CPU: 2600K | CPU køler: Noctua D14
    MoBo: ASUS P8P67 Deluxe | RAM: Crucial 16GB 1600MHz CL999 24
    GFX: Gigabyte 6870OC | Skærm: 2x Dell U2410 24"
    SSD: OCZ Agility 3 240GB | OS: Windows 8 Pro 64bit
    Kabi: Antec P182 | PSU: Corsair TX650W
    Lydkort: ASUS Xonar Essence STX | Headphones: Sennheiser HD650

  • fik du din pakke eller var den helt væk?


    Har helt glemt at skrive, men ja, jeg fandt ud af at den en uges tid senere dukkede op nede hos det lokale posthus - det er aabentbart Told vaesenet der havde hentet den for at faa den fortoldet. Har aldrig proevet at de er kommet retur efter en pakke, men maaske fordi den var havnet i en doegnpost og ikke et egentligt posthus var der gaaet kuk i den.


    Har ikke faaet nogen officiel forklaring fra post dk hvad der var sket, men ihvertfald var der told paa og jeg har betalt og hentet paa posthuset. case closed

  • Nå det var da godt at høre! ;-)

    CPU: 2600K | CPU køler: Noctua D14
    MoBo: ASUS P8P67 Deluxe | RAM: Crucial 16GB 1600MHz CL999 24
    GFX: Gigabyte 6870OC | Skærm: 2x Dell U2410 24"
    SSD: OCZ Agility 3 240GB | OS: Windows 8 Pro 64bit
    Kabi: Antec P182 | PSU: Corsair TX650W
    Lydkort: ASUS Xonar Essence STX | Headphones: Sennheiser HD650