Inet / netværk opsætning

  • hej hej nørder :)


    jeg har et problem med med noget netværks opsætning,somjeg håber i kan hjælpe med.


    jeg benytter internet deling på en iphone 3g, dvs det er via usb kabel, samt har jeg trådløst netværk
    i hytten så min lumia 800 kan fungere som pcremote til min HTPC.


    nu er mit problem så at win7 på min htpc ikke fatter at bruge den trådet forbindelse istedet for den trådløse,
    dvs nå jeg vil på nettet på min htpc kan jeg ikke komme det uden at slå trådløst fra, men så fungere min remote jo ikke.
    nu har jeg så fikset det ved at sammen kæde de 2 forbindelser til en MAC brigde. nu kan jeg komme på trådet netsamtidig med det trådløse er tændt.


    nu ændrede IP adressen så til noget 170.20.xxxxxx istedet for klassisk 192.168.xxxxxx, det er så ip adressen på den MAC brigde, og den kan min remote ikke finde der adresse.


    hmmm har i en løsning til hvordan windows foretrækker den kablede istedet for trådløse`?


    her et lille billede så det gir mening :)


    http://imgshare.org/images/70430301271830920320.jpg



    mvh kenneth

  • Hvis jeg skulle gætte vil det være fordi Windows ikke kan finde ud af hvilken gateway den skal vælge hvis der er mere end én.


    En nem løsning burde være at ændre indstillingerne på den trådløse netværks forbindelse, så den ikke anvender DHCP, men i stedet en statisk defineret IP adresse og subnet (men uden at angive en gateway ip).

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.

  • nå ja du er da inde på noget der.. må lige testes.


    er det egentlig ikke muligt bare at kommunikere mellem htpc og remote via wifi, uden at have routeren imellem? burde de 2 ikke kunne finde hinanden på en eller anden måde?


    mvh kenneth