bedste passive højtalere til prisen

  • Hej!


    Jeg er igang med at bygge et Roskilde Anlæg. Jeg står og mangler råd vedr. et par gode passive højtalere til en fornuftig penge. Mit udgangspunkt var 2x Turbosound TMS-4, men pga. lidt fejl i økonomien, så må jeg nu finde nogle billigere.
    Jeg har ca. 9500.- til at bygge anlægget for. Jeg regner med at højtalerne må koste ca. 4000. Kan det betale sig bare at købe 1x TS TMS-4? eller skulle jeg satse på noget andet?


    tak på forhånd :thumbsup:

  • Nu spørger jeg måske lidt dumt, men er det ikke hul i hovedet at bruge så mange penge på et anlæg til Roskilde? Går ud fra du bare vil spille din egen lejr op, og evt. tiltrække lidt folk udefra? Mine egne erfaringer siger mig, at man aldrig skal tage noget med til festival, som man ikke har råd til at miste.


    Hvis det var mig gik jeg på dba, og fandt nogle brugte højtalere til 1/10 af det beløb du foreslår. f.eks. dem her

  • Jeg antager, at forstærkeren er batteridrevet?


    I så fald skal du vel bare have noget, der har så høj en følsomhed som muligt. Umiddelbart vil jeg mene, at et sæt brugte CW CLS 215 ville gøre jobbet udmærket. Dem kan du nok få for ~4.000, hvis du presser sælger lidt ;P


    Jeg ville IKKE købe en højttaler. Jeg ville til enhver tid foretrække et billigere system istedet :)

    [ - EOS 400D - ] - [ - HP EliteBook - ] - [ - iPhone 5 - ] - [ - Thinkpad X430s - ]


    [ - AMD PII 545 - 4 GB RAM - M4A78-EM - 10TB - ][/size]

  • Gå efter en klasse T/D forstærker, da de er meget mere effektive end andre forstærkere. En TK2050 fx. Ved ikke hvor meget du har undersøgt emnet, men tag et kig på Boominatoren. Mange bygger denne, da den er meget effektiv og spiller rigtig godt.
    Hvis du ikke vil bygge et anlæg fra bunden, så skal du gå efter nogle højtalere med så følsomhed som muligt - PA-højtalere er et godt valg. Gå efter over 96db/1w/1m.


    Du kan læse meget mere på dette forum, som er specielt lavet til Roskilde festivals anlæg:


    http://www.roskilde-open.dk/forum


    Hedder selv Emil derinde. :)

    Vision S-Series S3768
    Intel Core i7-3610QM 4x2,30GHz (Turbo 3.30GHz)
    17.3” LED AntiGlare 1920x1080
    Kingston 8GB DDR3-1600

    Nvidia GeForce GTX660m 2GB GDDR5
    Samsung 830-Series 256GB
    WD Scorpio Blue 640GB