Betalt gennem Paypal, 200 kr. oveni?

  • Hey Tweakers :)
    Jeg har lige bestilt hardware fra Bestseller-computer.de for omkring 4009dKr (539 Euro), men når jeg kigger på min konto er der blevet trukket over 200 dKr mere end det, så tænkte om der er nogle der kan forklare hvorfor, for umiddelbart kan det da så bedre betale sig at betale gennem bankoverførsel?


    -Tvivlsom Tweaker

  • Du er sikker på at det ikke er fragte? Der kan jo ikke blive trukket flere penge end det du godkendte via din pascal konto, med mindre det er et gebyr via det kreditkort du benytter med paypal


    Sendt fra min HTC Desire med Tapatalk2

  • tjek lige om det ikke ligger i kursforskellen, altså euroen har en officiel kurs i forhold til dine danske kroner, men det er ikke sikker at din bank har brugt samme kurs som den du evt har regnet efter, ved at danskebank's kurs godt kan være et stykke fra den officielle børs kurs nogle gange.

    If you make it idiotproof then some will just make a better idiot.. =P


    Asus Maximus III Gene
    I7 - 860@4Ghz Corsair H70
    Gainward GTX470
    Corsair Dominator GT PC17066 4 x 2GB
    Creative SB X-Fi XtremeMusic
    OCZ Vertes 3 + Intel x-25 m80 2.Gen Triple boot: Lion, W7,Ubuntu
    Dell U2711 + vertical Samsung SyncMaster 226BW

  • Kan det være et gebyr Paypal tager for betalingen?


    Da jeg købte noget i England forleden og betalte via Paypal, tog de 3.5% af beløbet i gebyr.

    Corsair Carbide 500R Black - Corsair CX600M
    ASUS Z87-K (C2) - i5-4670K
    Crucial Ballistix SP 1600MHz CL9 16GB - ASUS GTX 770 OC
    Samsung 840 Pro 256GB SSD - 2x500GB Seagate SSHD
    Logitech diNovo Edge Bluetooth - Logitech G500
    Dell UltraSharp 2407WFP - Dell UltraSharp 2007WFP

  • Efter yderlige undersøgelse er det også det jeg er kommet frem til. Jeg kan dog umiddelbart ikke finde nogen måde at annullere ordren hvor jeg på samme tid vil få gebyret tilbage fra Paypal for så kan jeg ligesågodt betale via. En bankoverførsel og spare de penge? :pinch:

  • Det er typisk ikke din bank men Paypal der foretager kursændringen, alt efter hvordan du har fået sat dit Paypal op. ^^

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Efter yderlige undersøgelse er det også det jeg er kommet frem til. Jeg kan dog umiddelbart ikke finde nogen måde at annullere ordren hvor jeg på samme tid vil få gebyret tilbage fra Paypal for så kan jeg ligesågodt betale via. En bankoverførsel og spare de penge? :pinch:

    Tja, personligt ville jeg godt give de små 200 kr ekstra og få den sikkerhed som Paypal giver. Ved bankoverførsel er det ret dårligt stillet hvis du ikke modtager det du har købt.

  • Gør det også hvis du bruger paypal. De er meget svære at få til at hive penge tilbage. :S

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Gør det også hvis du bruger paypal. De er meget svære at få til at hive penge tilbage. :S

    Men til gengæld er det en betaling via kort, så du kan gå ned i din bank og bede dem om at annullere overførslen, og så tage kampen med Paypal bagefter hvis du stadigt vil benytte din konto.


    /ask

  • Ikke nødvendigvis. Paypal tillader også bankoverførsler til ens paypal konto og så videre. Men ja - hvis der er et kort inden over så er det nemmere at "conteste"

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Men til gengæld er det en betaling via kort, så du kan gå ned i din bank og bede dem om at annullere overførslen, og så tage kampen med Paypal bagefter hvis du stadigt vil benytte din konto.
    /ask


    Skal man være på den helt sikre side, skal man faktisk bruge kreditkort så som MasterCard eller American Express for at have den bedste sikkerhed
    ved online handel.


    Var til møde i min bank, og der blev jeg spurgt hvorfor jeg aldrig brugte mit MasterCard, og jeg svarede at jeg stort set altid bruger mit alm. Visa/Dankort
    når jeg handler online.
    Men der fik jeg af vide, at der er man ikke lige så godt sikret, som hvis man har brugt et rigtit kreditkort.
    Det har noget at gøre med, at pengene ikke bliver trukket med det samme, og det derfor er endnu nemmere at stoppe en overførsel.

  • Definer lige kreditkort. Snakker vi udelukkende kort fra Visa/Mastercard(osv) med kredit på, eller gælder deres debit card også? For sidst jeg fik info så var et Debit card akkurat lige så sikkert som kreditkort - bare med grænse på.

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Quote

    Definer lige kreditkort. Snakker vi udelukkende kort fra Visa/Mastercard(osv) med kredit på, eller gælder deres debit card også? For sidst jeg fik info så var et Debit card akkurat lige så sikkert som kreditkort - bare med grænse på.


    Et kreditkort er et kort hvor banken stiller noget kredit til rådighed. Det betyder at MasterCard og Diners Club er kreditkort, hvor fx Visa/Dankort/Visa Elektron/MasterCard Direct kun er betalingskort da man ikke har kredit til rådighed.


    http://da.wikipedia.org/w/index.php?title=Kreditkort

    CPU: 2600K | CPU køler: Noctua D14
    MoBo: ASUS P8P67 Deluxe | RAM: Crucial 16GB 1600MHz CL999 24
    GFX: Gigabyte 6870OC | Skærm: 2x Dell U2410 24"
    SSD: OCZ Agility 3 240GB | OS: Windows 8 Pro 64bit
    Kabi: Antec P182 | PSU: Corsair TX650W
    Lydkort: ASUS Xonar Essence STX | Headphones: Sennheiser HD650

  • Ja jeg kender da godt den officielle betydning - jeg mente i forhold til hvad Bubbi var blevet informeret om :P

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Ja jeg kender da godt den officielle betydning - jeg mente i forhold til hvad Bubbi var blevet informeret om :P


    Som jeg forstod det i banken, så var det i mit tilfælde kort som mit American Express og MasterCard.
    Altså kort, hvor man handler, og der går noget tid inden det bliver trukket fra ens konto.


    Så altså ikke kort som Visa/Dankort, hvor beløbet bliver trukket relativt hurtigt.