Langsom streaming - YouTube

  • Hej Tweakers.


    Jeg har fået en stationær computer, som kører med Windows XP SP3. For at undgå at trække kabler, købte jeg en USB-pen, som virker som trådløs netkort. Jeg har dog oplevet en del problemer med internettet. Jeg kan stort set ikke se videoer på youtube, selvom 'signal strength' ligger mellem 'Very Good' og 'Excellent'. Jeg har 10mbit internet, 1 mbit upload fra StofaNet.



    Min bærbar computer (windows 7) oplever ikke nogen af de ovenstående problemer, selvom det kører på samme trådløse forbindelse.


    Jeg har opdateret Flash, Java, Windows opdateringer osv. og jeg bruger den nyeste version af Google Chrome på den stationære, men det ser ikke ud til at virke. Jeg har også problemer med at game (Jeg ved godt, at trådløs internet ikke kan anbefales for optimal effekt hverken til streaming eller gaming), men jeg undrer mig stadig over, at jeg har så dårlig latency i spil som Heroes of Newerth, når jeg ikke oplever nogle problemer med det trådløse på den bærbare, som jeg også bruger til lidt gaming.


    P.S, jeg ved som sagt, at trådløs internet ikke er optimalt, så jeg søger ikke en 100% fejlfri forbindelse, men noget, der kan gøre dette væsentligt bedre.

    CPU: i5-6600k @ 4.2GHz
    GPU: GTX 1060 6GB
    RAM: 16GB DDR4 HyperX
    MOBO: Asus Z170i Pro Gaming
    SSD: Samsung 750 Evo 500GB
    Kabinet: Mini ITX Sugo SG13

  • Jeg vil skyde på at det er pga. din USB dongle at du har problemer, hvilken USB dongle har du købt? (mærke og model nummer)


    Desværre er der ret mange dårlige USB dongler på markedet, det kan ofte hjælpe at opdatere driveren til donglen.
    Start med at tjekke producenten af donglens hjemmeside, hvis de ikke har eller driveren ikke hjælper, kan du prøve at finde ud af hvilken chip der sidder i donglen og så hente en driver direkte(eller indirekte) fra producenten af donglen.


    Ellers.... en god måde at teste om det nu også er donglen, er naturligvis at teste ved at forbinde computeren direkte til routeren med et kabel, hvis det ikke virker der, er det ikke den trådløse USB dongle.

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.

  • Tak for svaret.
    Her er et link til den usb jeg købte
    http://sliplet.dk/kounig-54-mb…-til-traadloest-lan-p1121


    Jeg vil prøve det, som du foreslår.
    - Men jeg har kørt en del hastighedstests online, og fortæller mig, at min forbindelse er 10mbit ca. Hvis USB-donglen kan 'score' 10mbit på hastigstesten, burde den så ikke virke optimalt?

    CPU: i5-6600k @ 4.2GHz
    GPU: GTX 1060 6GB
    RAM: 16GB DDR4 HyperX
    MOBO: Asus Z170i Pro Gaming
    SSD: Samsung 750 Evo 500GB
    Kabinet: Mini ITX Sugo SG13

  • Hej igen


    Jeg tror problemet er blevet løst - da jeg geninstallere driveren fandt jeg ud af, at der var et program, som fulgte med (troede det var noget toolbar-agtigt ragelse) men det ser ud til at have boostet forbindelsen ret godt, selvom jeg ikke har testet det særlig lang tid.


    Men siger mange tak for hjælpen RTM

    CPU: i5-6600k @ 4.2GHz
    GPU: GTX 1060 6GB
    RAM: 16GB DDR4 HyperX
    MOBO: Asus Z170i Pro Gaming
    SSD: Samsung 750 Evo 500GB
    Kabinet: Mini ITX Sugo SG13