Firewire blander sig ikke særligt godt med USB2

  • Var oppe i sommerhuset for at fejre min lillebrors konfirmation - han er nørd som mig selv så vi købte nogle spil til ham og jeg smed dem på USB stik og i hans maskine. Men hov - mit USB stik virkede pludseligt ikke.


    Hmm.... det vár jo godt nok også et gammelt stik. Prøver så igen med et andet - også et ældre. Det virker heller ikke. Tredje gang er lykkens gang! Helt nyt USB stik jeg købte i sidste uge. PUF! det virkede pludseligt heller ikke.


    Så måtte jeg jo lige åbne kabinettet og checke om der var bidt i en ledning eller noget andet mystisk der fik USB portene til at grille mine stik.


    Min far havde sgu sat front USB'erne til Firewire porten på bundkortet - og det var tilmed den port der var længst væk af dem alle på kortet så han har da godt nok kvajet sig! 8|


    Manden skal sgu på It pension :D

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Nøøøøj hvor træls. 8| Facepalm!


    Er dine USB-nøgler så brændt helt af, eller virker de fint nok når du sætter dem til "almindelige" USB-porte?

    CPU: 2600K | CPU køler: Noctua D14
    MoBo: ASUS P8P67 Deluxe | RAM: Crucial 16GB 1600MHz CL999 24
    GFX: Gigabyte 6870OC | Skærm: 2x Dell U2410 24"
    SSD: OCZ Agility 3 240GB | OS: Windows 8 Pro 64bit
    Kabi: Antec P182 | PSU: Corsair TX650W
    Lydkort: ASUS Xonar Essence STX | Headphones: Sennheiser HD650

  • De er helt døde - hvilket slet ikke undrer mig da de var helt varme da jeg checkede dem efter efter hele miseren var ovre. Det at pins sidder anderledes har nok sendt nogle ubehagelige mængder strøm i de forkerte kredsløb :D

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Der er vidst en der skylder en kvajebajer og nogle USB sticks :pinch:


    Har i så kørt nogle benchmarks og andre stresstests for at undersøge om der skulle være noget galt med computeren ellers?
    Ikke bare pga. problemer det kan have medført, men også pga. andre lignende problemer der kan være.


    Jeg ville nok personligt skille computeren ad og samle den igen (når din far ikke ser det naturligvis) :))

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.

  • Knægten bruger den til at spille Shogun 2 og Minecraft på hver dag så jeg går ud fra at den fungerer godt nok - havde andet at lave end at skille lortet af på dagen :D

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |