windows7 Bruger kontier

  • Hej alle


    Nå, nu vil jeg tage springet og lave flere bruger kontier, så familien har hver sin :) Men jeg skal lige have styr på det, før jeg kaster mig ud i det.


    Det har før drillet mig, da jeg selv altid bruger admin kontoen til mine ting og de andre får bare en standard konto. Problemet er der at de får nogle skrivebords ikoner som de ikke får brug for, men som kun jeg skal bruge. Hvis de prøver at slette dem beder den om admin password, hvis jeg så skriver mit password sletter den også ikonet, men den sletter det på alle kontier. Så jeg kan ikke helt finde ud af om jeg selv skal bruge en admin konto eller en standard.


    Mit forslag til til hvad jeg skal gøre.


    Lave 1 admin konto til at starte med. Så lave brugere standard kontier og så skal hver enkelt bruger installere det de behøver. Altså admin kontoen er der ikke nogen der bruger, men er der som backup.


    Eller hvordan gør jeg det lige, for nogle programmer vil alle brugere have gavn af.


    Hvis der er nogen der har super guide til det, kunne det være dejligt :)


    /Jakob

  • problemet med ikonerne opstår normalt når et program smider sine genveje ind under "default" brugeren, så får alle det på deres desktop. Men kun en admin kan slette dem. Så hvis du har det problem så kig på dit C-drev under "brugere" der vil være en mappe som hedder "default", fjern de ikoner folk ikke skal have der inde og flyt dem ind i de mapper som skal have dem.
    Så går du bare i gang med din plan om at have din konto som admin og de andre som normale brugere. Men vær OBS på når du installere et program om den laver genveje kun til dig eller til "alle brugere" så ender den nemlig op i "default" mappen.

    Workstation: CPU: Intel Core I5 3570 - MB: AsusTek P8Z77-V LX2 - RAM: 16Gb Corsair DDR3
    GFX: AMD 6850 1024Mb - Display: Dell U2412M 24" - HDD: Samsung 830SSD 128Gb - OS: Win 8 64bit


    Server: CPU: AMD X2 240e - MB: AsusTek M4A785TD-V - RAM: 4Gb Kingston DDR3
    HDD: 8TB (6x2Tb Samsung F4EG i Raid 50) Adaptec 6805 PCIe - OS: Debian 6.0.6


    Internet: Fullrate 50/10Mbit VDSL2

  • Tak for svaret


    Jeg kan vel bare flytte alle fra default og over i min og så kan de enkelte brugere derefter vel bare tilføje dem på skrivebordet?

  • Når jeg installere et program, skal jeg så gøre det fra min konto (admin) eller fra hver enkelt bruger. Hvis jeg gør det fra min (admin) kan alle vel bruge det? og hvis den enkelte bruger installere et program er det kun vedkommende? eller..?


    Mvh Jakob

  • Tak for svaret


    Jeg kan vel bare flytte alle fra default og over i min og så kan de enkelte brugere derefter vel bare tilføje dem på skrivebordet?


    Ja.


    Når jeg installere et program, skal jeg så gøre det fra min konto (admin) eller fra hver enkelt bruger. Hvis jeg gør det fra min (admin) kan alle vel bruge det? og hvis den enkelte bruger installere et program er det kun vedkommende? eller..?


    Mvh Jakob


    Ja programmer skal altid installeret fra en admin konto. Det nemmeste så at gøre er at vælge at det skal være tilgængeligt for alle, så vil alle brugere få det i deres startmenu og/eller på skrivebordet. Hvis programmet ikke har en valg mulighed at det skal installeret for alle brugere, kan det være det bare gør det som default. Men det kommer lidt an på programmet du vil installere.

    Workstation: CPU: Intel Core I5 3570 - MB: AsusTek P8Z77-V LX2 - RAM: 16Gb Corsair DDR3
    GFX: AMD 6850 1024Mb - Display: Dell U2412M 24" - HDD: Samsung 830SSD 128Gb - OS: Win 8 64bit


    Server: CPU: AMD X2 240e - MB: AsusTek M4A785TD-V - RAM: 4Gb Kingston DDR3
    HDD: 8TB (6x2Tb Samsung F4EG i Raid 50) Adaptec 6805 PCIe - OS: Debian 6.0.6


    Internet: Fullrate 50/10Mbit VDSL2