smide bukserne for politiet

  • Hejsa , har lige et spørgsmål jeg håber i gider hjælpe mig med , da det er ved at gå mig på nerverne.


    Det er snart evig eneste weekend jeg går i byen (eller senest et værsthus) hvor jeg blir bedt at politiet om at jeg skal smide bukserne så de kan se om jeg har gemt noget ulovligt , i lørdags stod jeg og vaskede hænder efter et toilet besøg , da 3 civil betjente kommer ud på toilettet , og siger til mig og 2 andre der står derude , at de skal visitere os , det får de så lov til , at da de ikk finder noget , skal vi smide bukserne og underbukserne , jeg blir taget ind på toilettet , hvor jeg så skal gøre det , gør det så , og han finder ikk noget , føler mig sku en del krænket hver gang , og det irriretere mig man ikk kan gøre noget ved det , for hvis jeg nægter , kan de bare tage mig med på stationen , hvor de kan holde mig i 24 timer , og hvor jeg alligevel skal smide under bukserne ,


    Ved at i "gamle" dage fik man 500 eller 1000 kr , hvis de ikk fandt noget på en visitation , men det gør man jo ikk mere ,


    er der noget jeg kan gøre? kan jeg nægte? kan jeg klage og få noget ud af det? eller kender i et sted hvor jeg eventuelt kan læse om det ? Håber i gider hjælpe :ph34r:

  • Du kan klage over det, der er en vejledning til det på politi.dk


    nu ved jeg ikke hvor i landet det er de har visiteret dig, men hvis det ikke er i en af de såkaldte visitations zoner, så må de ikke bare strippe en uden at der er en kraftig begrundet mistanke


    der har været nogle sager op omkring det tidligere

  • Lidt OT: Grundet trådens overskrift troede jeg at du havde moonet strisserne :))


    Men det lyder godt nok vildt at det er sket så mange gange..

  • Det kunne vel ikke være fordi du tidligere har brudt våben eller Narkotika loven og de så kender dig ?


    Synes jeg tidligere har læst at du har siddet inde.. ret mig endelig hvis jeg tager fejl ? :)

    2500k @ 4600 mhz- Cooled by Water
    eVGA Z68 FTW
    16 GB 1600mhz G.Skill Ram
    3 * GTX480 i TRI-SLI - Cooled by Water
    2 * 120 GB Vertex 3
    2 TB WD
    ToughPower 1200 Watt
    Logitech G19 + G500 + G930 + G25
    Chieftech Dragon tower + Custom WaterMod
    Samsung Syncmaster 2493HM + 2 * ViewSonic VP231wb
    3* 1920*1200
    2 x 480 mm radiator med 4 x 120mm Noctua + 240mm "passive"

  • Nej , vidste ikk om jeg ville få noget ud af det , om de virkelig havde den rettighed , men jeg skal vel have deres navn osv for at klage over dem? og har spurgt et par gange efter det , men de griner bare af mig når jeg siger til dem jeg vil klage over det ...

  • Der er nok ikke meget at gøre


    http://www.psychedelia.dk/forum/viewtopic.php?f=73&t=39036



    "Vejledning til formular til klage over og erstatningskrav mod politiet


    Klager over politivold og erstatning for uberettiget anholdelse, varetægtsfængsling, detentionsophold mv.
    KRIM hjælper med at klage eller søge erstatning, hvis du har været udsat for politivold, magtmisbrug eller anden form for ukorrekt adfærd fra politifolk. KRIM hjælper også, hvis du uden rimelig grund har været anholdt, varetægtsfængslet, haft ransagning eller haft telefonaflytning. Nogle gange kan du få erstatning for kropsvisitationer, ophold i detentionen ("fuldebrummen"), eller hvis du har været hængt ud i pressen i anledning af en straffesag.


    For at KRIM bedst muligt kan hjælpe, skal KRIM bruge nogle oplysninger. Vi vil gerne vide, hvor hændelsen skete og hvornår. Vi vil også gerne vide, om hændelsen blev overværet af vidner. Derudover skal vi bede om dit navn, adresse og telefonnummer, således at vi kan komme i kontakt med dig. Endelig skal du (gerne kortfattet) fortælle din version af, hvad der skete. Du skal normalt udfylde alle fem lyseblå felter i formularen - dvs. felterne 1, 2, 3, 4 og 5.


    Du bedes fortælle, hvis du er i tvivl om hændelsesforløbet eller ikke (længere) kan huske det.




    Men man kan faktisk godt få erstatning for uretmæssig visitation.


    Men den med begrundet mistanke virker lidt som en de bare kan bruge

  • Der er jo ikke andet for end at klage - ellers får du jo hverken medhold eller nej :(

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Men den med begrundet mistanke virker lidt som en de bare kan bruge


    Hmmm, jeg er ikke helt sikker på den holder. Når jeg har set Station 2 (og hvad der nu ellers er af politi ting i fjereneren) bliver de altid sigtet for mistanke om narkobesiddelse. Altså, de får hele den der "klokken er xx:xx og du er anholdt for xxx". Hvis det ikke er en visitations zone, er jeg overbevist om de skal sigte den "mistænkte".


    Samtidigt er jeg overbevist om, at en politibetjent på opfordring skal fremvise sit legitimationskort, som bevis på, at indehaveren har ret til at udøve politimyndighed

  • Nej , vidste ikk om jeg ville få noget ud af det , om de virkelig havde den rettighed , men jeg skal vel have deres navn osv for at klage over dem? og har spurgt et par gange efter det , men de griner bare af mig når jeg siger til dem jeg vil klage over det ...


    Nu må du ikke tage det her forkert, men kunne det være måden du går klædt?


    Altså generelt tror jeg sandsynligheden for at blive visiteret er lidt større, hvis man går i "bullrot" og har tusser over det hele. Fremfor hvis du kommer i pæne jeans og skjorte.


  • Nu må du ikke tage det her forkert, men kunne det være måden du går klædt?


    Altså generelt tror jeg sandsynligheden for at blive visiteret er lidt større, hvis man går i "bullrot" og har tusser over det hele. Fremfor hvis du kommer i pæne jeans og skjorte.


    Også min tanke. Politiet snupper folk ud fra den erfaring de har med de forskellige grupper.

    ---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne
    ---------------------------------------------------------------

  • Også min tanke. Politiet snupper folk ud fra den erfaring de har med de forskellige grupper.


    Ja og egentligt kunne der også i den sammenhængen nævnes, at der nok også er visse værtshuse, eller diskoteker, hvor sandsynligheden er større for at blive visiteret end andre.


    Jeg tror politiet ved rimelig præcist, hvor de oftest har gevinst, og hvilket publikum, som kommer de enkelte steder.

  • Mit tøj er absolute ikke "bullrot" allstars sko, tætte gstars bukser . og skjorte , og har rimelig langt hår lagt til siden , den mode frits der er ude nu :ph34r: , kunne bare være lækkert hvis man på en måde kunne klage hvis de ikk fandt noget , eller man var blevet taget 3 gange uden de fandt noget , og kunne få erstatning , tror bare ikk jeg får en pind ud af at klage, men vil da prøve :cursing:

  • Held og lykke med det - og husk lige at skrive resultatett :D

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |