At gå i byen :D

  • Hvad syntes folk herinde er det fede ved et diskotek eller en Bar? :dance:


    hvad er det der lokker folk til :cheers: ?


    og hvad er det efter jeres erfaring der gør at man kan lide et stede frem for et andet ? :)


    jeg er selv bartender og starten på året er altid sløv i dette område, men det kunne være fedt med lidt nye inputs til hvad man kan gøre for at lokke folk, og holde på dem :D

    ASUS P8Z68-V LX, Socket-1155
    Intel® Core i5-2310
    Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 16GB CL9
    PNY GeForce GTX 560Ti 1GB PhysX CUDA
    Corsair SSD Force Series 3, 60GB
    2.5" Seagate Barracuda® Green 2TB



    Steelseries Apex Raw

    Steelseries Diablo III


    Steelseries Siberia V2 Green Edition

    2x HPw1907v

  • Tja jeg vil gerne have 2 steder at gå hen:


    1. Et sted hvor man sidde ved et bord og bare snakke/hygge hvor musikken er på et niveau der ikke kræver at man skal råbe til hinanden.


    2. Når man er godt pløret og tror man kan er mester i at danse, så skal der være et sted med høj musik og et dansegulv.



    Det det eneste jeg forlanger (udover fornuftige priser på drikkevare hvilket aldrig sker) når jeg tager i byen :)
    I øvrigt er det et hit med et bordfodboldbord til 1.'eren.

    B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2

  • snakker du her altid 2 forskellige steder, eller er der efter din mening også steder der formår at ramme begge genrer :rolleyes:

    ASUS P8Z68-V LX, Socket-1155
    Intel® Core i5-2310
    Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 16GB CL9
    PNY GeForce GTX 560Ti 1GB PhysX CUDA
    Corsair SSD Force Series 3, 60GB
    2.5" Seagate Barracuda® Green 2TB



    Steelseries Apex Raw

    Steelseries Diablo III


    Steelseries Siberia V2 Green Edition

    2x HPw1907v

  • snakker du her altid 2 forskellige steder, eller er der efter din mening også steder der formår at ramme begge genrer :rolleyes:

    Jeg har været på steder hvor man kunne få begge dele, men langt de fleste kan nok pga. plads problemer ikke gøre det.


    I gaden her i Aalborg er mange af stederne jo smalle og lange, der er ikke mulighed for at dele det op logisk.

    B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2

  • Jeg har gået meget i byen i London og i Danmark savner jeg virkelig noget rigtige "lounges".


    Her tænker jeg på steder, med "classy" indretning, deep house, krav om pænt tøj dvs. min. pæne sko og en skjorte. Derudover skal der være et sofistikeret drinks kort.


    Musikken skal dog på ingen måde være så høj som i London og England.

  • Det er sjældent jeg går i byen for at drikke mig stiv. Altså jeg varmer altid op hjemme samme med nogen og så når vi er godt kørende, så tager vi ind på diskotekter. Og det der gør at jeg vælger steder, frem for andre, er faktisk mest personerne som er der. Altså andre mennesker der er i byen. Nogle steder føler man virkelig bare folk er alt for seje til de gider have det sjovt med andre de ikke kender. Andre steder (de gode) kan man snakke med helt fremmede og hvis der også er damer der gider danse (uden nødvendigvis at der skal ske noget bagefter), så er jeg i godt humør.


    Så det handler mere om indstillingen de kunder, der er der, har. Men jeg køber sjældent alkohol i byen. Det er alt for dyrt. Men var prisen lav nok, så kunne jeg nok godt finde på det - men det koster jo både at have DJ, bartendere, udsmidere, oprydere og lys, lyd, strøm - det hele! Så forstår også godt prisen er høj på alkohol. Men altså i Italtien kan man jo blive fuld på to drinks. De servere et glad vodka (ca 50kr) og så må man selv fylde fx RedBull i. Og der bliver blandingen ofte mellem 60-80% alkohol og resten fx RedBull. Men der er jo slet heller ikke samme afgift eller lønninger indblandet.

    CPU: 2600K | CPU køler: Noctua D14
    MoBo: ASUS P8P67 Deluxe | RAM: Crucial 16GB 1600MHz CL999 24
    GFX: Gigabyte 6870OC | Skærm: 2x Dell U2410 24"
    SSD: OCZ Agility 3 240GB | OS: Windows 8 Pro 64bit
    Kabi: Antec P182 | PSU: Corsair TX650W
    Lydkort: ASUS Xonar Essence STX | Headphones: Sennheiser HD650

  • desværre duer london metoden der ikke helt, men kunne måske slippe afsted med det i Kbh eller Aalborg, men ikke sønderjylland :S der er alt for få mennesker til at ramme en så smal målgruppe :D

    ASUS P8Z68-V LX, Socket-1155
    Intel® Core i5-2310
    Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 16GB CL9
    PNY GeForce GTX 560Ti 1GB PhysX CUDA
    Corsair SSD Force Series 3, 60GB
    2.5" Seagate Barracuda® Green 2TB



    Steelseries Apex Raw

    Steelseries Diablo III


    Steelseries Siberia V2 Green Edition

    2x HPw1907v

  • det kan jeg kun give dig ret i.. det er helt sikkert denj afgørende faktor "hvem der kommer der i forvejen" og det med billige sprut arbejder vi på.. hvor man får nogle gode tilbud :)


    det jeg fisker efter er så bare, hvilke steder er det der tiltrækker "de gode" typer af folk i byen ?

    ASUS P8Z68-V LX, Socket-1155
    Intel® Core i5-2310
    Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 16GB CL9
    PNY GeForce GTX 560Ti 1GB PhysX CUDA
    Corsair SSD Force Series 3, 60GB
    2.5" Seagate Barracuda® Green 2TB



    Steelseries Apex Raw

    Steelseries Diablo III


    Steelseries Siberia V2 Green Edition

    2x HPw1907v

  • Jeg har gået meget i byen i London og i Danmark savner jeg virkelig noget rigtige "lounges".


    Her tænker jeg på steder, med "classy" indretning, deep house, krav om pænt tøj dvs. min. pæne sko og en skjorte. Derudover skal der være et sofistikeret drinks kort.


    Musikken skal dog på ingen måde være så høj som i London og England.


    I Kbh er der en del steder af denne type (og nok også i f.eks. Århus og de andre større byer). Jeg har ikke noget imod at betale 100-150 kr for en vellavet cocktail.
    Jeg kan absolut anbefale en #4 (navn på cocktail) på 1105 (navn på bar) i Kbh. Hvordan laves kan ses her. Jeg har også prøvet at lave den selv et par gange og den er fantastisk.


    Anders

    ---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne
    ---------------------------------------------------------------

  • Der

    Jeg har været på steder hvor man kunne få begge dele, men langt de fleste kan nok pga. plads problemer ikke gøre det.


    I gaden her i Aalborg er mange af stederne jo smalle og lange, der er ikke mulighed for at dele det op logisk.

    Der er også kun et sted at gå i byen i Aalborg, og det er Rock Café :D


    Det der trækker mest er om der er folk jeg kender, da jeg har 2 kammerater der arbejder som DJ samme sted kommer jeg der tit.

  • Der mangler netop nogle lidt mere eksklusive steder i udkants Danmark!


    Et sted hvor musikken ikke er så latterligt høj, og ikke bliver spillet på højtalere fra Thansen. Samtidig skal det det heller ikke være Nik og Jay, eller Medina, men noget som kunne give en mere lounge agtig stemning!


    Der er ikke noget mere irriterende end et sted hvor man ikke kan snakke sammen. Af samme grund foretrækker mine venner og jeg oftest mindre værtshuse, eller mindre steder i det hele taget - men ofte på bekostning af at man ikke kommer i snak med så mange.

  • I Kbh er der en del steder af denne type (og nok også i f.eks. Århus og de andre større byer). Jeg har ikke noget imod at betale 100-150 kr for en vellavet cocktail.
    Jeg kan absolut anbefale en #4 (navn på cocktail) på 1105 (navn på bar) i Kbh. Hvordan laves kan ses


    I Kbh er der en del steder af denne type (og nok også i f.eks. Århus og de andre større byer). Jeg har ikke noget imod at betale 100-150 kr for en vellavet cocktail.
    Jeg kan absolut anbefale en #4 (navn på cocktail) på 1105 (navn på bar) i Kbh. Hvordan laves kan ses her. Jeg har også prøvet at lave den selv et par gange og den er fantastisk.


    Anders

  • Citeret fra "Zalam"




    Jeg har gået meget i byen i London og i Danmark savner jeg virkelig noget rigtige "lounges".


    Her tænker jeg på steder, med "classy" indretning, deep house, krav om pænt tøj dvs. min. pæne sko og en skjorte. Derudover skal der være et sofistikeret drinks kort.


    Musikken skal dog på ingen måde være så høj som i London og England.


    I Kbh er der en del steder af denne type (og nok også i f.eks. Århus og de andre større byer). Jeg har ikke noget imod at betale 100-150 kr for en vellavet cocktail.
    Jeg kan absolut anbefale en #4 (navn på cocktail) på 1105 (navn på bar) i Kbh. Hvordan laves kan ses her. Jeg har også prøvet at lave den selv et par gange og den er fantastisk.


    Anders


    Nu bor jeg i Aarhus og har boet i Odense.


    I Aarhus er der et par steder i den stil, men især "failer" stederne på dresscoden. Der er ingen steder, hvor man afviser folk uden pæne sko og en skjorte. Det kan lyde overfladisk, men det at alle er i det pæne tøj giver en helt anden stemning. I England afviser dørmændene (mange) steder prompte folk, som har sneakers eller sågar converse all star sko på. De godtager primært pæne lædersko. Desuden er der også en tendens til musikken er pose blandede bolcher, dvs. dance, house, dansk pop etc. Der er ikke rigtgt nogle som kører stilen fuldt ud.


    I Odense er der kun Frank A, som har lidt den stemning, men igen ingen dresscode. Derudover er publikum også generelt lidt for gamle til "deep house" musik.


    KBH har jeg kun været i byen lejlighedsvist.


    Men man kan sagtens finde cocktail barer i Danmark som er fine. Jeg synes bare der mangler "dresscode" og en KLAR musik linje for at komme op på det niveau, som man ser i London.

  • der er mange gode indslag og ideer, men kunne være fedt hvis der var nogen der havde konkrette forslag, til hvad der hiver folk :)


    vi har forsøgt at lave nogle rabatter som vi deler ud til folk, og så har vi skærmet lokalerne lidt af, så man får følelsen af at der er flere folk tidligt på aftenen :)


    hvad syntes tweakbrugerne om disse ideer

    ASUS P8Z68-V LX, Socket-1155
    Intel® Core i5-2310
    Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 16GB CL9
    PNY GeForce GTX 560Ti 1GB PhysX CUDA
    Corsair SSD Force Series 3, 60GB
    2.5" Seagate Barracuda® Green 2TB



    Steelseries Apex Raw

    Steelseries Diablo III


    Steelseries Siberia V2 Green Edition

    2x HPw1907v

  • der er mange gode indslag og ideer, men kunne være fedt hvis der var nogen der havde konkrette forslag, til hvad der hiver folk :)


    vi har forsøgt at lave nogle rabatter som vi deler ud til folk, og så har vi skærmet lokalerne lidt af, så man får følelsen af at der er flere folk tidligt på aftenen :)


    hvad syntes tweakbrugerne om disse ideer


    Altså det handler om at skabe en stemning, som gør folk vil komme.


    De steder jeg generelt synes har stor succes blandt mine venner og medstuderende er:


    1) Aldersgrænse på minimum 20år gerne 21.


    2) Find et tilbud I er kendt for. Man kan naturligvis ikke have billig bar over hele linjen. Men vælg et tilbud som er "jeres". Det kan være alt fra 5 øl til 100kr, eller 3 ens drinks for 100kr. 15 shots for 120, whatever, eller noget helt fjerde. Kun fantasien sætter grænser.


    3) En stemning, som ikke er fisse-fornem. Det er et sted, hvor man har den sjove bytur og ikke en bytur, hvor du skal vises frem.


    4) Jeg synes også der er en tendens til steder, hvor entreen er gratis
    er mere populære. I kan så i stedet tage 25kr for garderoben.

  • det med tilbuddet vil jeg tage til efterretning.. resten er allerede indført :) tak for ideen

    ASUS P8Z68-V LX, Socket-1155
    Intel® Core i5-2310
    Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 16GB CL9
    PNY GeForce GTX 560Ti 1GB PhysX CUDA
    Corsair SSD Force Series 3, 60GB
    2.5" Seagate Barracuda® Green 2TB



    Steelseries Apex Raw

    Steelseries Diablo III


    Steelseries Siberia V2 Green Edition

    2x HPw1907v

  • Der mangler netop nogle lidt mere eksklusive steder i udkants Danmark!


    Et sted hvor musikken ikke er så latterligt høj, og ikke bliver spillet på højtalere fra Thansen. Samtidig skal det det heller ikke være Nik og Jay, eller Medina, men noget som kunne give en mere lounge agtig stemning!


    Der er ikke noget mere irriterende end et sted hvor man ikke kan snakke sammen. Af samme grund foretrækker mine venner og jeg oftest mindre værtshuse, eller mindre steder i det hele taget - men ofte på bekostning af at man ikke kommer i snak med så mange.


    Høj musik er et psykisk værktøj (ligesom x99,95 priser). Jo mindre du snakker, jo mindre mulighed er der for at nyde din drink og jo mere drikker du. Det er en ting der er ganske nem at teste i praksis.


    Men jeg er enig i at udvalget af musik tit er meget dovent og at det tit ender med at blive den musik man hører i radioen. Mange af de mindre kendte artister har meget godt der kan passe bedre mange steder.


    Planlagte events kan være en god marketingstrategi. Her tænker jeg fx tøseaftener, mandeaftener, gigs, spilturneringer, 80'er aften osv. Det gør det muligt at markedsføre til bestemte målgrupper. Dette kan bl.a. slås op på jeres hjemmeside hvis i har sårn en.


    en tilføjelse til Zalam's 2. forslag er at cutte lidt i de fastlagte tilbud og lave spontane tilbud. Med de spontane tilbud skal man holde øje med gæsterne. Sidder de og snakker hyggeligt? bliver der danset vildt? er der en romantisk stemning? Lav et spontant tilbud efter det... Hvis der bliver danset en masse, er der sikkert en del der har det noget så varmt, så en iskold drink kan råde bod på det.


    Spontane tilbud er et genialt psykisk værktøj, da i leverer lige hvad folk har brug for i øjeblikket, men det er en kunst der skal øves, så i ikke hiver alle fra dansegulvet til baren, så lav fx. tilbud på noget der er forholdsvist hurtigt at indtage så de kan komme ud at svede igen ;)
    igen: Dans? Giv dem noget koldt, Hygge? Irish coffee fx., Romantik? En billig cocktail af en art (tequila sunrise fx.) eller 2 for 1 kamapagne.

    CPU: Pentium III 500 MHz
    RAM: 256 MB PC133 SD RAM
    Bundkort: HP bundkort
    GPU: Matrox MGA G200

  • Jeg skal helst have et sted hvor jeg kan købe en flaske Morgan og smide bukserne samt danse på stolene. Hvad folk så iøvrigt tænker om mig er heldigvis deres problem :) det gør selvfølgelig ikke noget hvis der også er andre der er med på idéen.

    CPU i5-6600
    MB Asus H110M-Plus
    GFX Asus GTX770
    RAM Kingston HyperX Fury 16GB
    SSD Samsung 850 EVO 250GB / Samsung 840 EVO 250GB
    PSU EVGA GQ 750
    Dual Boot Windows 10 Pro & macOS Sierra