hvad kan man koble til en pc der er tændt ?

  • heey folkens :)


    Har tænkt lidt på en ting. Hvad kan man egentlig koble til en pc, mens den er tændt ?

    Asus - Crosshair IV Formula
    AMD - Phenom II X4 @ 4.0 Ghz
    Club 3d gtx 560
    80 GB Sata2
    320 GB Sata2
    Corsair - Corsair 8 GB DDR3 1333MHz (2x4)
    Coolermaster V6

  • USB, netkabel og minijack-stik så som høretelefoner og mikrofoner osv.
    Og så er der forskellige former for hotswap til harddiske.


    Man bør især passe på med at sætte et HDMI stik til mens der er strøm på.
    Det kan ødelægge HDMI porten i både PC og TV/Skærm.

  • :oops:


    jeg tror aldrig nogensinde jeg har haft min pc slukket, mens jeg har sat min "ekstra skærm" tl via hdmi 8|

    AMD Phenom II X6 1100T@3.4GHz & Arctic Freezer 7 Pro Rev.2 - HIS Radeon HD 6870 -

    4*4GB 1600 MHz HyperX RAM - Cooler Master CM Storm Trooper- Energon 750W

    Corsair Force 3 Series 120GB - Seagate 7200RPM 1TB - Windows 7 64-bit


    AMD E-Series E-450 - ATI Mobility Radeon HD6470 500GB 7200RPM

    1x4GB 1066 MHz - Windows 7 64-bit

  • Deeeet har jeg så heller ikke gjort, og ingen af mine maskiner har taget skade af det endnu. Men det siges at der er en risiko ved det. ^^

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Du skal også passe lidt på med at tilslutte aktive højtalere mene pc'en er tændt. Har brændt en udgang ved at jeg ramte stellet lige ved siden af stikket, og en gnist sprang ind i udgangen :oops:


    Personligt tilslutter jeg helst ikke noget som ikke er beregnet til hot-swap mens der er strøm på. (IE helst kun til USB, Esata ect)

    Light travels faster than sound. This is why some people appear bright until you hear them speak.