Problemer med Komplett's service, hvad man gøre?

  • En af mine venner har i sommerferien 2011 købt en Komplett 6K gamer.


    Strømforsyningen gik i stykker og startede ikke cirka en uge før den 19/12 2011, han sendte den ind om mandagen den 19.
    Han fik den tilbage første gang efter cirka to uger.


    Da han fik den tilbage var der grafikfejl, alt filmerede, skærmen gik i sort og computeren genstartede, han sendte den ind igen lige efter.
    Han fik så den tilbage igen i fredags, og der var stadig grafikfejl, selvom at Komplett sagde de skiftede grafikkortet.


    Han har så sendt den ind igen her i går.


    Han har spurgt Komplett om et gavekort eller en mindre hardware opgradering, i den nyeste fejlbeskrivelse han sendte ind med computeren, og har så ikke fået svar endnu.


    Er der overhovedet noget han han gøre, evt. klage et andet sted, uden at betale?

  • Ved nu ikke hvor dårlig service det er. Nogle gange er man bare uheldig med hardware. Og to ugers ventetid på reparation er slet ikke galt: Jeg ventede over en måned på min bærbar at blive fikset.


    Derudover har man ikke ret til at få pengene tilbage, før samme fejl er opstået 3 gange, så vidt jeg lige ved. Hvis samme fejl forekommer igen, så kan han sandsynligvis få pengene retur.

    Vision S-Series S3768
    Intel Core i7-3610QM 4x2,30GHz (Turbo 3.30GHz)
    17.3” LED AntiGlare 1920x1080
    Kingston 8GB DDR3-1600

    Nvidia GeForce GTX660m 2GB GDDR5
    Samsung 830-Series 256GB
    WD Scorpio Blue 640GB

  • Ja der er ingen tvivl om at de er lige lovligt hurtige med deres reparation. Få ham til at kontakte dem over chatten og få en snak omkring en grundig test inden de sender den tilbage til ham - begge parter sparer jo tid og penge på den måde.


    Og mht. til gavekort/opgradering så står der intet i købeloven om dette. Det er lidt at skyde sig selv i foden at kræve den slags.

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Ved nu ikke hvor dårlig service det er. Nogle gange er man bare uheldig med hardware. Og to ugers ventetid på reparation er slet ikke galt: Jeg ventede over en måned på min bærbar at blive fikset.


    Derudover har man ikke ret til at få pengene tilbage, før samme fejl er opstået 3 gange, så vidt jeg lige ved. Hvis samme fejl forekommer igen, så kan han sandsynligvis få pengene retur.


    Det er dårlig service på den måde, at de sandsynligvis ikke har testet computeren inden den blev sendt afsted, men det kan så godt være at det er under fragt den har taget skade.


    Ja der er ingen tvivl om at de er lige lovligt hurtige med deres reparation. Få ham til at kontakte dem over chatten og få en snak omkring en grundig test inden de sender den tilbage til ham - begge parter sparer jo tid og penge på den måde.


    Og mht. til gavekort/opgradering så står der intet i købeloven om dette. Det er lidt at skyde sig selv i foden at kræve den slags.


    Siger til ham at han kan skrive med dem, men kan ikke se hvorfor det er at skyde sig selv i foden, han har ikke haft en stationær der virker i 3 måneder nu, enten på grund af deres fejl eller skade under fragt.


  • Det er dårlig service på den måde, at de sandsynligvis ikke har testet computeren inden den blev sendt afsted, men det kan så godt være at det er under fragt den har taget skade.



    Siger til ham at han kan skrive med dem, men kan ikke se hvorfor det er at skyde sig selv i foden, han har ikke haft en stationær der virker i 3 måneder nu, enten på grund af deres fejl eller skade under fragt.


    Tja, men de har ikke gjort noget forkert i forhold til lovgivningen, så der er desværre ikke noget at gøre.

    CPU: 2600K | CPU køler: Noctua D14
    MoBo: ASUS P8P67 Deluxe | RAM: Crucial 16GB 1600MHz CL999 24
    GFX: Gigabyte 6870OC | Skærm: 2x Dell U2410 24"
    SSD: OCZ Agility 3 240GB | OS: Windows 8 Pro 64bit
    Kabi: Antec P182 | PSU: Corsair TX650W
    Lydkort: ASUS Xonar Essence STX | Headphones: Sennheiser HD650

  • Ved godt at det virker lidt indlysende - men har han prøvet at koble en anden skærm til? Der er trods alt en mulighed for at det er der fejlen ligger.


    Edit: det kan vel også være selve porten grafikkortet sidder som den er gal med - hvis det er det, så ja, så burde komplett have fanget den :)


    Bare et forslag :)

    Intel Core 2 Quad Q6600 2,4 GHz
    2x2 Corsair TWIN2X 6400C4DHX DDR2 2GB
    Gigabyte GeForce 9800GTX 512MB GDDR3
    Gigabyte GA-EP35-DS3
    Western Digital Caviar GP 500GB SATA2, 16MB 7200RPM

  • Ved godt at det virker lidt indlysende - men har han prøvet at koble en anden skærm til? Der er trods alt en mulighed for at det er der fejlen ligger.


    Edit: det kan vel også være selve porten grafikkortet sidder som den er gal med - hvis det er det, så ja, så burde komplett have fanget den :)


    Bare et forslag :)


    Han har både prøvet en anden skærm og et andet kabel, men tak alligevel :)

  • jeg er ret sikker på at købeloven er blevet lavet om i forholdt til fejlbehæftede vare
    så den der med 3 forsøg til at reparere holder ikke mere, de har sådan som jeg har forstået det 1 chance for at rette fejlen og efter det skal de give kunden mulighed for at vælge om de vil have pengene retur eller et nyt produkt.

  • jeg er ret sikker på at købeloven er blevet lavet om i forholdt til fejlbehæftede vare
    så den der med 3 forsøg til at reparere holder ikke mere, de har sådan som jeg har forstået det 1 chance for at rette fejlen og efter det skal de give kunden mulighed for at vælge om de vil have pengene retur eller et nyt produkt.

    hvor har du det fra?

  • det var noget jeg fik at vide under en reklamations sag jeg havde på en sofa, men hvis det passe så er det jo bare at finde den rigtige paragraf i købeloven...


    fra retsinfo.dk


    Køberens mangelsbeføjelser
    § 78.
    Lider salgsgenstanden af en mangel, har køberen valget mellem
    1) afhjælpning af mangelen,
    2) levering af en anden genstand, der stemmer overens med aftalen (omlevering),
    3) et passende afslag i købesummen eller
    4) ophævelse af købet, hvis mangelen ikke er uvæsentlig.


    Stk. 2.
    Køberen kan ikke kræve omlevering eller afhjælpning, hvis gennemførelse af den valgte
    beføjelse er umulig eller vil påføre sælgeren uforholdsmæssige omkostninger.
    Der skal herved tages hensyn til salgsgenstandens værdi uden mangler,
    mangelens betydning, og om anden beføjelse kan gennemføres uden væsentlig ulempe for
    køberen.


    Stk. 3.
    Tilbyder sælgeren afhjælpning eller omlevering, kan køberen ikke kræve et passende
    afslag i købesummen eller ophævelse af købet.


    Stk. 4.
    Sælgeren skal opfylde krav eller tilbud om afhjælpning eller omlevering inden for
    rimelig tid, uden udgift og uden væsentlig ulempe for køberen, jf. § 79.
    Sker dette ikke, kan køberen kræve et passende afslag i købesummen, ophævelse
    af købet, omlevering eller, for så vidt dette kan ske uden uforholdsmæssige
    omkostninger, lade mangelen afhjælpe for sælgerens regning.



    der står godt nok at hvis sælger selv tilbyder en hjælp har man ikke krav på pengene tilbage men ellers passer det meget godt. der er ikke noget med 3 forsøg på at fikse det...

  • Jeg er ret sikker på, at der i det du citerer taler om en medfødt mangel/fejl og ikke en der dukker op måneder senere.
    Det med at de har et forsøg til at afhjælpe fejlen er muligt, men det skal være samme fejl, og det er dette jo ikke (Først PSU og så måske GFX).


    Han skal bare få fat i den i chatten, så skal der nok komme styr på det.

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

  • Jurakæresten siger at det står i købeloven mht. til de 2-3 gange (Hun nævner at en computer er særdeles kompleks og kan godt være 3 gange, ikke 2). Paragraf 2-3 stykker højst sansynligt. ^^

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Jeg er ret sikker på, at der i det du citerer taler om en medfødt mangel/fejl og ikke en der dukker op måneder senere.
    Det med at de har et forsøg til at afhjælpe fejlen er muligt, men det skal være samme fejl, og det er dette jo ikke (Først PSU og så måske GFX).

    = reklamationsret... Garantien skal stille forbrugeren bedre end reklamationsretten, og også rette fejl som varen ikke er leveret med.


    der er ikke nogen lov om at butikken har x antal forsøg til at rette en given fejl. da det forekommer naturligt at disse fejl rettes første gang uanset varens komplekitet. at en computer er forholdsvis kompleks spiller ingen rolle overhovedet, da butikken bare skal være klar med varen igen inden for rimelig tid (som i øvrigt ikke er nærmere defineret...)


    den med de tre forsøg, tror jeg på er et simplt trick for at holde på penge og kunder, så de ikke hver gang skal udlevere gavekort eller pengene tilbage... Det kan self være at jeg ikke har ret, men i dette tilfælde vil jeg sq sige at siden det er rimeligt vigtigt udstyr der er med at gøre her, så er en test altså det mindste de kan gøre...


    at post og fragt kan være ret hårde med en pakke er så heller ikke noget nyt...Som det mindste skal computere og skrøbeligt hardware være forsynet med en "forsigtigt" skilt med det klassiske vinglas...

    CPU: Pentium III 500 MHz
    RAM: 256 MB PC133 SD RAM
    Bundkort: HP bundkort
    GPU: Matrox MGA G200

  • http://taenk.dk/gode-r%C3%A5d/…5stande-om-k%C3%B8beloven


    Jeg vil anbefale dig og alle andre at læse dette link godt igennem og bruge lidt tid på at sætte sig godt ind i tingene, så ringer du til deres kundeservice, i dette tilfælde komplett og forklare dem på en pæn og velformuleret måde at du ikke mener de har levet op de og de ting i forhold til købeloven, du fortæller så den du snakker med i telefonen at du gerne vil have lov til at sende ham nettet dette link og du så gerne vil have at han kontakter dig igen samme dag, giv ham et par timer så han har tid til reelt og nå at gøre noget ved det, sørg for at få hans direkte nummer og hans navn + direkte E-mail og så venter de.


    De gange jeg har haft lidt små problemer med forskellige steders RMA-service har dette løst det meget hurtigt.


    Har selv arbejdet et sted hvor jeg havde med RMA at gøre og ved at hvis folk ringer og bare brokker sig er det ikke dem man har mest lyst til at hjælpe, men en veltallende og velformulerende kunde er man mere motiveret til at hjælpe hurtigt.


    Til en anden gang ville jeg personligt ikke selv skrive navnet på et stedet herinde.
    Held og lykke med din RMA =)

    If you make it idiotproof then some will just make a better idiot.. =P


    Asus Maximus III Gene
    I7 - 860@4Ghz Corsair H70
    Gainward GTX470
    Corsair Dominator GT PC17066 4 x 2GB
    Creative SB X-Fi XtremeMusic
    OCZ Vertes 3 + Intel x-25 m80 2.Gen Triple boot: Lion, W7,Ubuntu
    Dell U2711 + vertical Samsung SyncMaster 226BW