Søger "medarbejder" til spil udvikling

  • Hej alle sammen


    jeg søger " medarbejder " til spil udvikling til Xbox 360
    jeg har idéen til spillet men jeg har brug for hjælpe til at lave det



    jeg har ikke nogen penge at gøre godt med, men vi laver en kontrakt, hvor vi finder den rigtig % del af overskuet som bliver dit !


    Hvis det bliver lavet godt er der flere penge til dig husk det :-D


    det som jeg søger er:


    Programmør som kender meget til XNA Game Studio 4.0
    Spil grafiker som ved hvordan man bruger Photoshop + 3d studio max



    Dette projekt er seriøst og vil derfor kun hører fra seriøst bruger

  • projekt er seriøst og vil derfor kun hører fra seriøst bruger


    For nu at være helt seriøs, så tvivler jeg stærkt på dit projekt, det lader til at det eneste du tilbyder er en ide.


    Idéer er der masser af og alting taget i betragtning, så kan jeg ikke se nogen grund til at en dygtig udvikler, skulle lave dit projekt for kun at få en bid af kagen, når vedkommende selv kunne finde på noget og få det hele selv.


    Men held og lykke med dit projekt, måske vil du få mere ud af det, hvis du selv lagde noget arbejde i det, så svært er det heller ikke at lære at programmere.

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.

  • Ja du får sgu ikke hyret nogen med så lidt information... :))

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Jeg tvivler stærkt på at du får folk med på ideen medmindre du fortæller mere om den, og har nogen der er kompetente inden for området at "modne" din idé med. Uanset, så kommer frasen "Jeg har en idé" frem et utal af gange, og man lærer hurtigt at ignorere sætningen medmindre man tropper op med en konceptbeskrivelse, mockups (enten photoshop mockups eller funktionelle mockups lavet i fx. gamemaker), overvejlser mht. distribution og marketing, DLC og eventuelt udgivelse på flere platforme (hvilket for sig er nemt i XNA via preprocessor direktiver.


    Skal du gafle en programmør (som mig), så skal han som det mindste have udleveret en liste af komponenter der skal være i spillet, heriblandt spillets elementer og deres opførsel, samt kravene til "reglerne", altså spillets logik. Ud fra det kan han sagtens begynde at lave UML, klasser og danne sig et billede af de nødvendige variabler, metoder osv. der skal til.


    Skal du gafle en grafiker, så kræver han som absolut minimum en art direction, den grafiske stil som spillet skal holde, og samtidig kræver det en længeregående konference, så han kan få udarbejdet bl.a. skitser, prøvemodeller osv.


    For at højne projektets chancer for at lykkes, kan det bl.a. betale sig at læse op på forskellige udviklingsmetoder, heriblandt SCRUM og dets brug af user stories, det vil kunne hjælpe dig meget med at udforme ideen. Derudover, så kig på alternativer til hvad der udvikles i. Ville det fx. være bedre at gøre brug af en færdig engine? (fx. Unity3D)


    Derudover, lav en BATOFF. En kort beskrivelse af 6 hovedpunkter: Betingelser, Anvendelsesområder, Teknologi, Objekter, Funktioner og Filosofi Det kan hjælpe dig med at finde nogle af din idés svagheder


    Derudover, så lav et komplet dokument med en så detaljeret beskrivelse af din idé som muligt, de tanker du har gjort. Det hjælper tilmed at skubbe din designproces i gang, og samtidig kan det hjælpe dig med at pitche din idé. Gem desuden dit dokument "versionelt", så hver gang du tilføjer i og ændrer dokumentet, har du stadig de ældre dokumenter at gå tilbage til


    Det der er målet for dig som den visionære, er at der bliver stillet så få spørgsmål til dig som muligt under udviklingen, samt at du kan føre holdet mod målet.
    Èn af de ting der kan ske hvis ikke du har så meget som muligt på plads, er at du kan risikere at skifte for mange meninger mht. spillet, og at spillet kan ende med at ryge i det man kalder "development hell" (Duke Nukem Forever og Prey er gode eksempler på development hell, DNF har som minimum været under udvikling siden 2003 og udkom sidste år), eller også falder projektet fra hinanden.


    Jeg kan hjælpe med at sparre din idé, men jeg kan desværre ikke hjælpe dig med at programmere, da jeg i forvejen har et forholdsvis stort spilprojekt kørende pt.


    Derudover kan du søge mere hjælp på spiludvikling.dk.

    CPU: Pentium III 500 MHz
    RAM: 256 MB PC133 SD RAM
    Bundkort: HP bundkort
    GPU: Matrox MGA G200