Tandlæge regning

  • Var til tandlægen i dag for første gang i 6 år xD
    Ja jeg vidste godt jeg havde lidt skavanker, men 2 små huller var nu ikke så galt. Og det var gamle huller, er begyndt på tandtråd moden sidste år.
    Men men men, min regning for 2 små huller, eftersyn osv røg op i 3200 kr. Jeg var inde hos tandlægen i 50 minutter fra start til slut og er altså inklusiv eftersyn og billede.
    Hvis det er det at det koster, så accepterer jeg det. Men har ingen idé om hvad man betaler for sådan noget? Syntes det er dyrt for 50 minutter.


    Har i nogle priser at sammenligne med mine?

  • Det er ikke billigt, men hvis du er medlem af Sygeforsikringen Danmark, giver de jo ca. 1/4 i tilskud.
    Priserne kan svinge meget, men du kan Google dig frem til de forskellige tandlæger.
    De har som regel en prisliste på deres hjemmeside.


    Men at udregne det i minutpriser får du aldrig noget ud af.
    Det kommer MEGET an på hvad du får lavet.


    Du burde have fået en regningsspecifikation med, hvor de enkelte ting står på.
    Derpå kan du se hvad det er du har fået lavet, og hvad de enkelte ting har kostet.

  • Ja det er sgu dyrt - måtte slippe ~150 for en 2sekunders røntgen forleden. :cursing:

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Har selv haft mine tandlæge regninger - en løb op i omkring 10k 8o


    2 huller - har du fået lavet plastic flydninger? De koster nemlig mere.
    Billed - koster også.
    Blev du bedøvet - koster nemlig også hurtigt.


    Selv det lyder som meget for 3200 for 2 huller, så lyder det (desværre) for mig som om det den er god nok - dog i den dyre ende.


    Sidst jeg var til tandlæge var bare til eftersyn og en tandrensning - 650 kr!


    Synes forresten der var meget snak om netop brugerbetaling på dette område under valgkampen - hvor blev det af? Den blå luft lige som alle de andre emner?

    Intel Core 2 Quad Q6600 2,4 GHz
    2x2 Corsair TWIN2X 6400C4DHX DDR2 2GB
    Gigabyte GeForce 9800GTX 512MB GDDR3
    Gigabyte GA-EP35-DS3
    Western Digital Caviar GP 500GB SATA2, 16MB 7200RPM

  • Jeg kan forstå på min kæreste (som foreslog min nuværende tandlæge) at der er uhyggelig stor prisforskel på markedet. Hun var forbi en fire-fem styk for at hente priser da hun flyttede til aalborg. :wacko:

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Ja, det er frygtelig dyrt.
    Jeg går heller ikke til tandlæge af samme grund. Halv pris havde stadig været dyrt.
    Sidste tjek jeg var til kostede vidst 600,- .
    De mente at de også skulle røntgen-fotografere, når nu jeg ikke havde været til tandlæge i 5år.
    -Det er så 4år siden nu.
    Hopper først til tandlæge når jeg skal ha sat gebis i :))

    MB: Asus Rampage V Extreme, CPU: I7 5820K@4.4Ghz, Ram: 4x4Gb Corsair PC2400
    PSU: Corsair HX1000watt, GFX: Asus Gtx980ti Strix, Main-HDD: 1x Samsung 850Pro, 250Gb

  • Jeg ville med glæde betale 2% mere i skat hver måned hvis det bare tandlæge regningen kom over skatten.. Jeg var for nogen år siden og der kostede det 800 kr for et tjek og et røngten og lidt fjernelse af tandsten..

  • Jeg er personligt meget glad for min tandlæge. Jeg har ingen idé om hvorvidt det er dyrt eller ej, men de melder ærligt ud hvad ting koster. Yderligere står de ved deres arbejde, hvilket jeg har kunnet drage fordel af over flere gange.


    Det jeg fik lavet senest var et mellemstort hul i en kindtand med to flader. 2x bedøvelse og fix af hul, 1.300 kr. Jeg syntes det virker rimeligt. Specielt i lyset af at jeg fik det lavet to gange uden regning anden gang.


    Tandrensning med røntgen sidste gang kostede 449 kr. og oveni limede de min retainer fast på to tænder gratis, fordi plastikken ikke havde holdt i over et år. Og så er der selvfølgelig den fordel der ligger i Forsikring Danmark hvor jeg vidst får 35% retur. ^^

    Intel Core 2 Duo - E6600 || ASUS P5W DH Deluxe
    nVidia GeForce 8800GTS || 2 x 1 GB G.Skill PC6700
    Antec Neo550W || Coolermaster Stacker
    Dell 2007FP || Vandkølet
    DD || HW Labs || Laing

  • Der er voldsom forskel på de enkelte priser fra tandlæge til tandlæge og Sundhedsstyrelsen har derfor oprettet et prissammenlignings-tool på Sundhed.dk, I finder det her:


    Sammenlign tandlægepriser


    Jeg har selv en tandlæge som deler klinik med en anden, og ved sidste besøg fik jeg udskiftet en gammel plombe, hvilket viste sig at være en halvdyr affære (ca. 850,-), så jeg tjekkede priser med toolet, og det viste, at ham den anden tandlæge i samme klinik, hvis tandlægestol står ca. 5 meter fra 'min' tandlæges stol..., tager 550,- for samme behandling... :roller:

    Thermaltake Armor VA8003SWA + Gigabyte ODIN Pro 800W
    MSI K9A2 Platinum V2, 2x2GB Kingston HyperX PC2-8500C5, Phenom II X4 965 @ 3.9GHz + Corsair Hydro H50
    Kingston SSDNow V+ Series 128GB & WD Caviar SATA-2 7200RPM, 80GB
    Club 3D Radeon HD 5870 & HIS Radeon HD 5870 i CrossFireX på en 22" ASUS PG221
    Logitech G5 & Logitech Illuminated + Sennheiser HD 280 Pro
    Windows 7 Ultimate 64-bit (engelsk udgave)

  • 3200 er da sindsygt dyrt.


    Jeg har lige skiftet tandlæge da min gamle gik på pension. Nyt røntgen, rensning, samt 1 hul med plast, blev omkring 1000kr.


    Jeg ville helt sikkert finde en anden tandlæge.

    I7 4790K - Maximus V Ranger - 2x 670GTX SLI - 16GB Ballistix - Intel 335 SSD - Corsair AX1200 - Little Devil V8 - EK CSQ FC - EK Bridge - EK Supreme - Dual Laing DDC 18W - EK 250 X3 - XSPC RX360 - TFC 240

  • ja nu står jeg så desværre og skal til tandlæge her på tirsdag og jeg skal have lavet en rodbehandling som så koster ca. 4500 i følge min tandlæge


    det er sku da sindssygt at det skal koste så meget for en F**KING rodbehandling.....overvejer virkelig om jeg ikke bare skal have trukket tanden ud da det kun koster ca. 2500!



    regeringen burde finde en løsning så det kunne komme ind under ens sygeforsikring, så man slap for at betale så ekstremt meget!!!

  • 4500?!?!?!


    Sidst jeg fik lavet en rodbehandling (ca. 2 år siden) gav jeg 2400 - hvilket jeg også synes er dyrt.


    Hvis jeg var dig ville jeg sige til tandlægen at han/hun enten kan tage en fair pris ellers må du finde en anden tandlæge.
    Det link der er blevet givet længere oppe i tråden er ganske udmærket til at finde en tandlæge hvis det bliver tilfældet.

    Intel Core 2 Quad Q6600 2,4 GHz
    2x2 Corsair TWIN2X 6400C4DHX DDR2 2GB
    Gigabyte GeForce 9800GTX 512MB GDDR3
    Gigabyte GA-EP35-DS3
    Western Digital Caviar GP 500GB SATA2, 16MB 7200RPM

  • priserne er jo latterlige. De skal jo gerne have en god timeløn, og deres udstyr skal betales, men mere end det skal de da ikke have, det tager jeg sku da ikke for mit arbejde.
    På den andens side, hvis en håndværker for et par år siden kostede 400 kr timen og der er en dame ved indgangen, tandlægen plus assistent er vi jo oppe på 1200kr i løn alene.
    Så kommer der resten og det ved jeg ikke hvad koster.

  • Der er jo flere muligheder for billigere tandlæge.


    Hvis man bor i den vestlige del af Danmark kan man med fordel tage til tandlægen i Flensborg. Hvis man bor i den østlige del kan man tage til Malmø.


    Man har også ret til ved "større" behandlinger at få et skriftligt tilbud fra tandlægen. Du kan således tage tilbuddet med og forhøre dig hos andre tandlæger omkring prisen.


    Derudover glemmer folk at der er stor forskel på de forskellige behandlinger. Der er stor forskel på hvor besværligt et hul er at lave. Huller imellem 2 tænder er f.eks. rigtigt besværlige at lave og derfor dyrere.

  • Jeg ville med glæde betale 2% mere i skat hver måned hvis det bare tandlæge regningen kom over skatten.. Jeg var for nogen år siden og der kostede det 800 kr for et tjek og et røngten og lidt fjernelse af tandsten..


    2% mere i skat. Enten tjener du ikke ret meget, eller også har du ikke regnet på det. Hvis du bare tjener 20.000 om måneden vil det blive mindst 300kr om måneden eller 3600 om året.


    Jeg (håber) ikke at du betaler 3600 for et årligt tandlæge tjek, fordi så er dine tænder godt nok ringe.