Skræmmende fremgangsmåde fra S og SF

  • S og SF har slettet alt omkring den politik de gik på valg på, blandt andet Fair Forandring, Fair Løsning og Fair Løsning 2020.


    Her med har de fjernet alle spor omkring deres politik og løfter fra den 3. oktober 2011, hvor regeringen blev udnævnt og flere år tilbage i tiden. Det er ikke noget der er set i Danmark før


    http://www.bt.dk/politik/s-sle…itik-man-gik-til-valg-paa


    Jylandsposten sammenligner deres fremgangsmåde med det man ser i George Orwells bog Kammerat Napoleon.

  • Det viste sig jo også at store dele af deres politik var løgn og løftebrud. Det nemmeste var nok bare at slette det hele. Hvis de efterlader siderne blanke passer det meget godt til dem, og ellers kan de jo bare kopiere De Radikales politik ind på siderne.


    Anders

    ---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne
    ---------------------------------------------------------------

  • Må fornuften sejre til næste valg.
    Det jo altid noget at de ikke kan træffe diverse beslutninger selv, men skal ha 2 andre partier med på ideen.
    Synes dog det er vigtigt for Venstre at vise samenarbejdsvilje, når de forslår noget der er brugbart.
    På den måde står Venstre ikke bare og er sure på sidelinien.
    Synes desuden Løkke viser sig fra sin langt sjovere side efter valget.
    :9xo

    MB: Asus Rampage V Extreme, CPU: I7 5820K@4.4Ghz, Ram: 4x4Gb Corsair PC2400
    PSU: Corsair HX1000watt, GFX: Asus Gtx980ti Strix, Main-HDD: 1x Samsung 850Pro, 250Gb

  • Må fornuften sejre til næste valg.
    Det jo altid noget at de ikke kan træffe diverse beslutninger selv, men skal ha 2 andre partier med på ideen.
    Synes dog det er vigtigt for Venstre at vise samenarbejdsvilje, når de forslår noget der er brugbart.
    På den måde står Venstre ikke bare og er sure på sidelinien.
    Synes desuden Løkke viser sig fra sin langt sjovere side efter valget.
    :9xo


    Jeg tror også det har været meget sundt for Løkke at komme væk fra skudlinien og over i oppositionen. Så kan han samle krafter til om 3,5 år (eller endnu tidligere hvis vi er heldige) når de forhåbentlig får magten tilbage.


    Som jeg ser det er et af S og SF's problemer at den måde de handlede på i oppositionen er det samme de gør som regering. De præsenterer ting der mest af alt ligner halve løsninger og hvor meget af det viser sig ikke at kunne gennemføres. De har indtil videre ikke været deres opgave voksen.


    På den ene side håber jeg egentlig regeringen gør et godt stykke arbejde da det er en dyr tid at lave fejl i og på den anden side håber jeg det går dårligt så vi hurtigst muligt kan få skiftet til den borgerlige fløj igen.


    Anders

    ---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne
    ---------------------------------------------------------------

  • Nu går jeg ikke meget op i det med politik og holder ikke specielt med rød eller blå, men er snart så pisse træt af at høre folk brokke sig over den nye regering. Som om de blå har gjort det en skid bedre. Lige meget hvem der var kommet til magten ville folk brokke sig og garanteret det ikke ville have gjort nogen som helst forskel hvem der vandt. Blå er lige så inkompetente til at lede et land som rød er.


    Den eneste måde vi kan komme igennem alt det her på det er ved at stå sammen og det er der ingen der kan finde ud af og sådan er det jo med sådan noget.

    WINDOWS 7 64
    CORSAIR SSD FORCE SERIES 3 120GB
    INTEL CORE I5 2500K 3.30GHZ 6MB S-1155
    ASUS P8P67 DELUXE B3 P67 S-1155 ATX
    8GB CRUCIAL DDR3 BALLISTIX TACTICAL 1600MHZ
    GIGABYTE GEFORCE GTX 580 1536MB
    CORSAIR TX 750W
    XIGMATEK DARKNIGHT CPU KØLER
    AOC 24"

  • Jeg må også indrømme at jeg syntes at det her "bashing" af den nuværende regering er latterligt.


    Faktum er at S, SF og E ikke har flertal til at føre "rød" politik, derfor må de nøjes med det de kan få igennem, man må antage at det nuværende alligevel er et bedre alternativ for dem der stemte på dem, end hvis det var en VK(DF) regering, der sad på magten.


    Altså de gør hvad de kan, med det de har.


    Når det er sagt, vil jeg også lige sige lidt om mine egne bevæggrunde til at stemme som jeg gjorde til sidste folketingsvalg:
    Generel mistro til begge sider til at gøre noget ved denne krise, når det kommer dertil, må det være andre faktorer der spiller ind, for mit vedkommende, syntes jeg ikke vi kan være bekendt at have en regering hvor Dansk Folkeparti, har så meget at sige, de er en skamplet på vores land.


    Derfor stemte jeg på de radikale (hvor jeg forrige gang stemte på venstre), ved at give dem mere vægt i folketinget, var min tanke at de kunne moderere den mere "røde" politik.

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.


  • Du har ganske ret i at de ikke har flertal til at føre den politik, som de måske ville. Men faktum er at dette ikke er deres eneste problem. S-SF har jo også gået ud og sagt flere ting ikke kan lade sig gøre, (bl.a. billigere offentlig transport) grundet der ikke er råd til det. Det kan ikke være rigtigt de skulle komme i regering for at erkende hvor dårlig økonomien rent faktisk er.


    Problemet med den nye regering, er i høj grad de folk som sidder der er uerfarne og mange af dem er 3. rangs politikkere, - se blot hvem der sidder i f.eks. de radikale og enhedslisten. Det er unge, uerfarne og ukendte politikkere.


    Allerede efter omkring 4. måneder har de lavet ultra mange fejl og løftebrud som de burde have afværget, INDEN valget.


    Så sent som i går aftes var Thor Møger til debat hos Clement Kjersgaard og godt nok er Clement en ultra skarp vært og debattør, men at høre Thor Møgers svar var nærmest pinlige. Han præsterede ikke en eneste gang at lukke munden på Clement og generelt var hans svar upræcise og ukonkrete.


    Jeg frygter for Danmarks fremtid med den regering. Jeg frygter generelt for Danmark fordi vi bliver ved med tilpasningspolitik (det problem havde vi også i nogen grad med VKO) fremfor reelt at lave reformer, som skal give et fundament tilfremtiden. Vi tænker kortsigtet i Danmark og det bliver dyrt i længden.

  • Jeg er enig i at medierne ofte kører sagerne op på et niveau hvor de ikke hører hjemme, men man skal huske på at de gør det fordi der netop ér sager der kan køres op.
    Personligt mener jeg at politikernes moral ofte halter en del. De står med lovgivningen og skal derfor gå foran med et godt eksempel, med andre ord så er nogle af de ting som de gør ikke i orden selv om der muligvis er andre, der kan slippe udenom uden de store skrammer. Som eksempel:


    Thornings skattesag. Det er et faktum at hun har snydt i skat. Hun har fået sin mands skattefradrag uberettiget. Der er ganske vist ingen sag, men det er kun fordi den er forældet. Derudover har hun muligvis været uvidende omkring forholdene i tiden op til forældelsen.
    Men hun vælger så ikke at betale pengene tilbage. Det er ganske vist ikke ulovligt, og det er noget som de fleste af os nok heller ikke ville have gjort. Men det sender et signal om at det er ok at snyde i skat så længe man slipper afsted med det og det finder jeg temmelig uheldigt.


    Der har været talrige eksempler fra både rød og blå blok, som har været enten ulovlige eller ihvertfald moralsk/etisk forkerte og det giver befolkningen et indtryk af at de fusker i stor stil på Borgen og derfor vil det rykke befolkningen hen mod en tilstand af at når politikerne kan så er der ihvertfald ikke noget galt med at vi også gør det.


    Anders

    ---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne
    ---------------------------------------------------------------

  • Jeg forstår slet ikke hvorfor man stemmer på partier som vil løse den danske krise med usikre tiltag, at låne penge......
    Blå havde langt bedre faste forslag for løsninger på økonomien.


  • Så du mener ikke vi kan være bekendt at have DF som vi, os danskere selv har stemt til den position de er i, det er da flot at tale på andres vegne. Din egen mening om DF er fin, men DF er hvor de er pga folk har stemt dem derind.
    Og i stedet for at snakke dårligt om DF, så forklar med grunde, hvorfor du mener at partiet er så slemt?


    Ikke for at dømme folk herinde, for der er helt sikkert mange der har styr på politik. Men generelt så er de personer jeg kender som stemmer S og SF af den type mennesker som oftest ikke følger særlig meget med i den egentlige politik. Facebook var til dette valg fuldstændig proppet med had mod DF og elskelige S og SF opdateringer. Spørger man folkene ind til deres meninger og holdninger, så er svaret ofte hetz mod andre (ja som du så lige gjorde det med DF) eller et rødt tilråb. Det er jo ikke engang til at få en fornuftig politisk snak med mange af de her røde folk.


    Det er også sjovt som at selvstændige klart vægtes højest på den blå side, og det er de selvstændige som politikerne plager og plager om at lave flere arbejdspladser. De rige er oftest selvstændige, dynamiske mennesker og de røde vil have deres penge efter de har lavet arbejdspladser og været innovative. Topskatten kan eksistere, men om den skal falde eller stige kan ingen sige korrekt. Det er altid dybt forfærdeligt når den skal falde, men nemt at sige den skal stige, for de har jo mere end andre.


    Den fantastiske hetz mod DF er også til grin. DF er realister og nationalister, de vil passe på et danmark. Det nytter ikke at være så lalleglad og tro alting kan være så godt og alle bare skal inviteres ind i danmark uden regelsæt. Medmindre at DU?? Vil betale gildet, men det er vel de rige der skal det? Fordi de har jo en større bil en dig, så det kun fair.


  • Jeg har også flere gange tænkt over det med Facebook. Jeg fik også bunkevis af profilopdatering med popmeddelelser om hvor godt S og SF ville blive. Siden valget har jeg ikke set én eneste. Lidt tankevækkende.


    Med hensyn til DF så synes jeg også der bliver kørt hetz på dem. Jeg bryder mig ikke altid om deres retorik og heller ikke hele deres politik. Men man skal huske på at de kom til magten på et tidspunkt hvor det danske socialhjælpssystem var et tag-selv-bord. Og udover at mange etniske danskere udnyttede systemet så var det i høj grad indvandrere, der udnyttede det (procentvis noget højere end ved de etniske danskere). Debatten om indvandrere var nærmest tabu og de fleste havde stor berøringsangst med området. Der var en udbredt mening om at man ikke kunne tillade sig at stille nogle krav til indvandrere og 2.g'ere.
    DF havde trods alt modet til at starte denne debat og fik en lang række stramninger gennemført. 24-års reglen er et godt eksempel på noget som virker og som rigtig mange indvandrere faktisk også har været glade for. Det har givet de udsatte piger en mulighed for at få en uddannelse og nå en alder, hvor de bedre kan sige fra overfor de forældre der ønsker at udvælge en mand til dem. Og resultatet er at flere piger fra indvandrerfamilier får en uddannelse i forhold til etnisk danske piger.
    Med drengene halter det desværre efter og der er stadig mange problemer (f.eks. bandekriminalitet), men her tror jeg netop pigerne kan være nøglen til dette. I takt med de får en uddannelsen og bevæger sig væk fra miljøet kan de måske påvirke drengene til at indse at det er dumt det de går og laver.
    I Sverige og Norge har de endnu ikke fået taget denne debat og der er der stigende problemer med hate-crimes (både den ene og den anden vej) overfald og mord.


    Anders

    ---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne
    ---------------------------------------------------------------

  • Nu vil jeg vove at påstå at når jeg ikke behøver at begrunde hvorfor jeg ikke syntes om DF, når jeg netop har gjort det klart at det er min egen personlige holdning, men nuvel jeg kan da godt nævne et par grunde, selvom jeg vil mene at de er åbenlyse, det er jo ikke ligefrem en ny diskussion.


    Udenrigspolitik, vi fremstår som en flok fremmedhadske mennesker, deraf jeg kalder dem en skamplet.
    Integrationsmæssigt hjælper det ikke at folk som ville være i stand til at gavne det danske system, føler sig uønskede i det land de opholder sig i.
    For ikke at nævne at DFs målgruppe i stor udstrækning er folk højere oppe i årene og folk i udkantsdanmark, jeg kan ikke påstå at være indenfor nogle af de to grupper.


    Nu skriver du "Det nytter ikke at være så lalleglad og tro alting kan være så godt og alle bare skal inviteres ind i danmark uden regelsæt.", nu er der ikke nogen der har sagt at alle skal inviteres ind uden regelsæt, så jeg ved ikke lige hvor du får det fra.
    Men det er da klart at når vi snakker integration og immigration, er det ikke noget ting der let kan løses, fordi der er rigtigt mange facetter i det og det er klart at der er problemer, når folk kommer ind i et system, hvor de udover at være i en af de nederste klasser, samtidigt skal vænne sig til et nyt land.
    Igen nytter det heller ikke noget at folk bliver betragtet og ser sig selv som anden rangs borgere.


    Med hensyn til det du siger med omkring S og SF tilhængere, så tror jeg at det i virkeligheden gælder for rigtigt mange (på begge sider af den politiske skala), at de ikke har tid eller brugt tid til at sætte sig ordentligt ind i partierne og deres politik.


    I øvrigt syntes jeg at følgende er en latterlig generalisering

    Quote

    Medmindre at DU?? Vil betale gildet, men det er vel de rige der skal det? Fordi de har jo en større bil en dig, så det kun fair.

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.

  • Jeg må også indrømme at jeg syntes at det her "bashing" af den nuværende regering er latterligt.


    Faktum er at S, SF og E ikke har flertal til at føre "rød" politik, derfor må de nøjes med det de kan få igennem, man må antage at det nuværende alligevel er et bedre alternativ for dem der stemte på dem, end hvis det var en VK(DF) regering, der sad på magten.
    .


    Hvornår er det sidst sket i Danmark at et parti kom til magten med 90 mandater? De vidste udmærket at de ville få brug for EL og R. Alligevel lovede de højt og helligt en række løfter som så lige pludselig, åbenbart til deres egen store overraskelse, ikke kunne gennemføres. Dette kan jeg se 2 forklaringer på. Enten har de troet de fik 90 mandater, hvilket viser at de har levet Utopia ude af trit med resten af Danmark eller også (hvilket er mere sandsynligt) har de afgivet en række løfter udelukkende for magtens skyld velvidende at de aldrig nogesinde kunne få dem gennemført.


    Anders

    ---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne
    ---------------------------------------------------------------

  • Nu er jeg ikke fan af DF på nogen måde men mener de er et parti som gavner Danmark generelt. Det at de får (lidt) indflydelse tror jeg faktisk er godt i forhold til at bibeholde den danske kultur. De skal dog heller ikke have for meget magt.


    Problemet med DF er dog i høj grad at der er langt imellem snapsene i det parti. De har tre dygtige folk i Kristian Thuesen Dahl, Peter Skaarup og Pia K. Men udover dem er resten af partiet altså ikke de skarpeste hoveder. Hvilket i høj grad også er årsagen til det primært er de tre som snakker i medierne.


    Problemet med integrationspolitikken er at man bliver stemplet, som racist hvis man ikke giver udlændinge hånden og byder dem velkommen, uden at stille krav. Verden er ufattelig bange for racisme - tiltrods for problemet, historisk set, nok aldrig har været mindre.

  • Nu er jeg ikke fan af DF på nogen måde men mener de er et parti som gavner Danmark generelt. Det at de får (lidt) indflydelse tror jeg faktisk er godt i forhold til at bibeholde den danske kultur. De skal dog heller ikke have for meget magt.


    Problemet med DF er dog i høj grad at der er langt imellem snapsene i det parti. De har tre dygtige folk i Kristian Thuesen Dahl, Peter Skaarup og Pia K. Men udover dem er resten af partiet altså ikke de skarpeste hoveder. Hvilket i høj grad også er årsagen til det primært er de tre som snakker i medierne.


    Problemet med integrationspolitikken er at man bliver stemplet, som racist hvis man ikke giver udlændinge hånden og byder dem velkommen, uden at stille krav. Verden er ufattelig bange for racisme - tiltrods for problemet, historisk set, nok aldrig har været mindre.


    Lige præcis. At melde ud af DF er et fremmedhadsk parti er lige grov nok, men det handler om at der skal være en ligevægt med integration og resourcer.

  • Jeg synes da det er langt bedre at vi har flere partier ind over, så vi ikke ender med et enkelt parti der kan gennemtrumfe deres værdier og dem alene. Jeg taler om DF der i mange år har kunne få drejet politikken i Danmark til det, for min smag, lige højreorienteret nok.
    Synes V og C har ganske gode værdier (af hvilke R også deler nogen), men når de gang på gang skulle have fat i DF for at få noget igennem, så havde vi den tendens som jeg vil betegne som uheldig.


    At vi har S, SF, R og Ø som minimum at være nødt til at forhandle sig frem til den politik der skal føres er i mine øjne det sundeste der kan ske for dansk politik. Vi har en ganske godt repræsenteret spektre med Ø trækkende mod venstre og R mod højre.
    Som jeg ser det, bør dette give LANGT mere spredt fokus af f.eks. besparelser, for lad os nu vågne op. Vi har levet som blommen i et æg og nydt godt af at financere dette på lånte penge.
    En kunstigt vitaliseret boligbobbel skulle dog briste, før vi egentlig så, at vi var på gale vej - og her taler jeg ikke kun Danmark, men alle "udviklede" nationer i den vestlige verden.


    Det blev ikke enden på blokpolitikken, der lyder lidt som om mange af jer finder ideel, men skal vi ikke lige prøve at se hvad en for polariseret politik egentlig gør ved et samfund?.
    Vi får ikke så bredt repræsentat af befolkningen i fokus, når der udarbejdes lovforslag/ændringer samt nye afgifter og besparelser, hvilket burde betragtes som en ganske uheldig tendens, når vi lever i et demokrati.


    Løftebrud, løftebrud, løftebrud... Ja, men skal vi ikke se fremad i stedet for tilbage? Hvis man er så ked af at rød regering har taget over, burde man så ikke glæde sig over at ved hjælp af radikale, så bliver mange initiativer i højrefløjsånden faktisk dækket med hensyn til genopretning af økonomien?

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H