Belysning i stuen

  • Ja, er lagt op på et relavant forum (recordere.dk), men vil godt have så mange indputs som muligt :)


    Er ved at kigge på noget nyt lys til stuen, men kunne godt bruge noget hjælp inden jeg går igang :)


    Min ide er følgende (ud fra en stue på 4,3m x 3,4m). Sætte en plade op under loftet, som går hele vejen ud til muren på nær 20 cm rundt, sænket ca 10cm. I det oprindelige loft sidder et lampeudtag hvor jeg har tænkt mig at sætte en 3 stikdåse i stedet, og i den skal disse sidde: http://www.harald-nyborg.dk/p6…rnbetjent-stikkontakt-alu


    - 4 lysstofrør placeret i midten oppe under pladen, som vil give et indirekte lys (når man ser tv). Kobles på den ene af de fjernbetjente stikkontakter. Meningen er at det skal give et jævnt lys hele vejen rundt på væggen.
    - To spots til sofabordet. kobles til nummer to fjernbetjente stikkontakt.
    - 2 spots til spisebordet. Kobles til nummer tre fjenbetjente stikkontakt.


    Skitse i Paint (I know, dont comment :) )
    http://cloudho.st/i/H6q4W1GB.jpg



    Håber det er til at forstå, og ros og specielt ris modtages med glæde.


    Budgettet er på SU for tiden (og de næste fem år), så tag det lige i mente.

  • Super fed ide !


    Har lidt selv tænkt i de baner for nogle år tilbage, da jeg stadig boede i lejlighed.


    Ville også have brugt lidt lysfibre, så man kunne lave en hyggelig stjernehimmel, når der skulle være hyggeligt. :)




    Det er heller ikke specielt svært at lave.


    Det er bare at finde ud af hvilken slags plade man vil bruge - den skal ikke være for tung...

  • Super fed ide.. Har selv gået med tanken, men pga. af pengene ikke er til det, så har jeg droppet det. Det du skal være opmærksom på er, at den der fjernbetjente stikkontakt virker virkeligelig dårlig. Du skal direkte sigte på den infrarøde diode. Derfor kan det give lidt problemer i forhold til det du ønsker at lave.

    CPU: 2600K | CPU køler: Noctua D14
    MoBo: ASUS P8P67 Deluxe | RAM: Crucial 16GB 1600MHz CL999 24
    GFX: Gigabyte 6870OC | Skærm: 2x Dell U2410 24"
    SSD: OCZ Agility 3 240GB | OS: Windows 8 Pro 64bit
    Kabi: Antec P182 | PSU: Corsair TX650W
    Lydkort: ASUS Xonar Essence STX | Headphones: Sennheiser HD650

  • Synes da også selv ideen er god. Men har fundet ud af at der er lidt problemer med selve strømmen samr vægten af pladen. Så må lidt i tænkeboks igen.

  • kan også kun sige at de kontakter du har kigget på er mere eller mindre lort, du burde kigge efter noget som kører på RF, evt en arduino løsning hvis du er lidt nørdet burde det ikke være noget problem for dig og smække sammen =)

    If you make it idiotproof then some will just make a better idiot.. =P


    Asus Maximus III Gene
    I7 - 860@4Ghz Corsair H70
    Gainward GTX470
    Corsair Dominator GT PC17066 4 x 2GB
    Creative SB X-Fi XtremeMusic
    OCZ Vertes 3 + Intel x-25 m80 2.Gen Triple boot: Lion, W7,Ubuntu
    Dell U2711 + vertical Samsung SyncMaster 226BW