Excel (eller ligende) ark til at holde en masse information

  • Hejsa :)


    Er i gang med et lille projekt, og dertil skal jeg bruge en måde at holde styr på en masse information om forskellige virksomheder.
    Jeg skal copy/paste navnet, adressen, telefonnummeret, email og hjemmeside ind i et kæmpe ark, her snakker jeg nok om 400± virksomheder.


    Hvordan kan det nemmest sættes op, og på en måde så jeg hurtigt kan kigge dem igennem og kopiere det videre til et andet sted?


    Jeg havde tænkt mig et Excel ark, men der får jeg så et problem med at de forskellige celler ikke er store nok til alle blokkene, og det ender ud i at jeg selv skal sidde og ændre størrelsen på en masse af dem.

  • Du taster bare dine data ind i cellerne, og når du engang er færdig, markerer du samtlige rækker, og dobbeltklikker mellem to tilfældige rækker ude til venstre - så autojusterer excel størrelsen på ALLE rækker så det passer til cellernes indhold.


    Bagefter gør du det samme lodret for alle kolonnerne. ;O)


    Så kan du også filtrere, sortere, lave grafer m.m.

  • Du taster bare dine data ind i cellerne, og når du engang er færdig, markerer du samtlige rækker, og dobbeltklikker mellem to tilfældige rækker ude til venstre - så autojusterer excel størrelsen på ALLE rækker så det passer til cellernes indhold.


    Bagefter gør du det samme lodret for alle kolonnerne. ;O)


    Så kan du også filtrere, sortere, lave grafer m.m.


    Jeg prøver.


    Tak :9xo

  • alternativet er self at lave en rigtig database, fx. sqlite... de kan laves igennem et plugin til firefox


    Under visse omstændtligheder er det nemmere at sortere store ting igennem sql syntaks end gennem excel


    Excel kan dog være en nyttig hjælp da det kan eksportere til blandt andet csv filer der kan portes direkte til databaser

    CPU: Pentium III 500 MHz
    RAM: 256 MB PC133 SD RAM
    Bundkort: HP bundkort
    GPU: Matrox MGA G200