Bedre TV+bredbånd+fastnet?

  • Hej. Jeg sidder her med min mor og snakker om prisen på vores pakke. Vi betaler lige pt omkring 700,-/md for TDC HomeTrio:


    520,- Abonnement
    79,- Plus abonnement
    79,- Fri fastnet
    xx,- Andre udgifter/afgifter oveni.


    Vi får så en halv-stor tv-pakke for det, en 15/2 mbps forbindelse og fri fastnet. Plus-abonemmentet er en harddisk-modtager, så vi kan optage og pause osv.


    Men vi er ved at være lidt trætte af TDC, og jeg har så kigget lidt rundt. Jeg er dog lidt i tvivl om, hvad jeg helt præcist skal lede efter. Lige pt tænker jeg at købe bredbånd og tv-pakke hver for sig. Fx:


    Stofa 20/2: 225,-/md (der følger vel helt almindelig forbrugsafregnet fastnet med, ikke? Fri fastnet er ikke et krav)
    Boxer Flex8: 189,-/md
    Boxer harddiskoptager: ~90,-/md (det er et krav.. vi kan ikke leve uden. :) )
    I alt: ~505,-/md.


    Mine spørgsmål:
    1. Det er sådan det foregår, når man bestiller bredbånd og tv hver for sig, ikke? Boxer trækker vel bare fra bredbåndsforbindelsen, ligemeget hvad for en man har?
    2. Er der billigere/bedre alternativer?
    3. Er der noget andet vi skal være opmærksomme på?



    Tak på forhånd!
    3. Er det overhovedet smart at skifte?

    Vision S-Series S3768
    Intel Core i7-3610QM 4x2,30GHz (Turbo 3.30GHz)
    17.3” LED AntiGlare 1920x1080
    Kingston 8GB DDR3-1600

    Nvidia GeForce GTX660m 2GB GDDR5
    Samsung 830-Series 256GB
    WD Scorpio Blue 640GB

  • Er boxer ikke via antenne?


    Sendt fra min HTC Desire med Tapatalk

    Owh. Det kan da egentlig godt være. Men det fungerer okay alligevel, gør det ikke? :) Vi har godt nok ikke brugt vores antenne i nogle år, men ja..

    Vision S-Series S3768
    Intel Core i7-3610QM 4x2,30GHz (Turbo 3.30GHz)
    17.3” LED AntiGlare 1920x1080
    Kingston 8GB DDR3-1600

    Nvidia GeForce GTX660m 2GB GDDR5
    Samsung 830-Series 256GB
    WD Scorpio Blue 640GB

  • Mig bekendt kræver Stofa, at man har kabeltv forbindelse(her mener jeg ikke samtidigt TV, bare selve kablingen) til dem, så hvis i ikke har det, så tror jeg ikke at du skal regne med at bruge Stofa.


    Hvis i ikke har nogen tilslutning til kabeltv netværk (coax), så er i mere eller mindre tvunget til at bruge boxer, iptv eller parabol.


    Parabol tv er generelt ret dyrt så vidt jeg ved, så hvis vi kun kigger på iptv løsninger, kender jeg følgende leverandører.
    -TDC
    -Telia
    -Fullrate
    -Perspektiv bredbånd


    Jeg kan ikke lige se om Fullrates og perspektiv bredbånds bokse understøtter pause, men Telia gør i hvert fald, så de kunne være et alternativ.


    Men hvad er det der irriterer jer med TDC? de andre leverandører leverer over de samme kabler, så der kan være problemer der også, hvis det er det.

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.

  • Ah, okay. Så ikke Stofa.. men er Boxer ikke antenne? Eller er det det samme som parabol..? :$


    Men vi synes bare prisen er ret høj.. Men kan selvfølgelig godt være det bare er sådan det er. :)


    EDIT: Vi har også gået og overvejet at få installeret fibernet. Det var selvfølgelig dumt ikke at få gjort det, mens de var her og installere. Jeg har kigget på priserne, og med Energi Fyn koster det 4000,- hvis man graver ned selv (eller sådan noget) og 5000,- hvis de skal gøre det.. Kan det virkelig ikke gøres billigere? Er det muligt at få andre end Energi Fyn til at gøre det, eller er man afhængig af det område man bor i?

    Vision S-Series S3768
    Intel Core i7-3610QM 4x2,30GHz (Turbo 3.30GHz)
    17.3” LED AntiGlare 1920x1080
    Kingston 8GB DDR3-1600

    Nvidia GeForce GTX660m 2GB GDDR5
    Samsung 830-Series 256GB
    WD Scorpio Blue 640GB

    Rettet en gang, sidst af Spixe ().

  • jeg har boxer og det er da utroligt nemt og enkelt...


    afhængig af ens tv så for man enten en boks eller et kort man smækker i siden på tv'et også kræver det ellers bare en DVB-T antenne som denne her og sætte på huset http://www.av-connection.dk/?PGr=2151&ML=497



    også ville jeg have foreslået Dansk Net men ser ud til de har taget TV af programmet igen :)

  • i det lange løb kan det som regel bedst betale sig at købe en harddisk box selv, her får man som regel også en bunke ekstra funktioner som fx. afspilning af divx filer og muligheden for at gemme optagelser andetsteds (tænk gammeldags VHS, bare mere moderne :D)


    Kan ikke anbefale Stofa, deres tv er sikkert godt, men deres internet bliver du hurtigt træt af... flere af mine kammis her i blokken har i hvert fald deres hyr med at få stofa til at køre optimalt.


    Fullrates tv kan jeg ikke kommentere på, du kommer nok til at miste nogle kanaler, men til gengæld er deres internet service i top. Husk dog på at boksen bruger internetforbindelsen, og det bliver sikkert noget du kan mærke på dit netværk når den er tændt :)

    CPU: Pentium III 500 MHz
    RAM: 256 MB PC133 SD RAM
    Bundkort: HP bundkort
    GPU: Matrox MGA G200

  • Hvis du kun er interesseret i TV via bredbånd vil jeg anbefale FULLRATE. Der er billige og mine erfaringer med dem er rigtigt gode, deres pakke har dog ikke TV3. Hvis du skal have tv 3 vil jeg anbefale Yousee, der kan du få deres mellem pakke med 10 Mbit internet til ca 540 kr. Se bredbånd tv tilbud, og bliv klogere..

  • i det lange løb kan det som regel bedst betale sig at købe en harddisk box selv, her får man som regel også en bunke ekstra funktioner som fx. afspilning af divx filer og muligheden for at gemme optagelser andetsteds (tænk gammeldags VHS, bare mere moderne :D)


    Kan ikke anbefale Stofa, deres tv er sikkert godt, men deres internet bliver du hurtigt træt af... flere af mine kammis her i blokken har i hvert fald deres hyr med at få stofa til at køre optimalt.


    Fullrates tv kan jeg ikke kommentere på, du kommer nok til at miste nogle kanaler, men til gengæld er deres internet service i top. Husk dog på at boksen bruger internetforbindelsen, og det bliver sikkert noget du kan mærke på dit netværk når den er tændt :)

    Det er lige præcis derfor, jeg ikke har valgt den pakke der. 8/1 er bare ikke nok, når tv'et trækker 3-5mbps.. :) Men ellers så er det et super tilbud.


    migthomas - Jeg kan ikke lige få øje på nogle pakker ved Telia; hvordan fungerer det? Og er det muligt at opgradere forbindelsen, med den pakke du har?

    Vision S-Series S3768
    Intel Core i7-3610QM 4x2,30GHz (Turbo 3.30GHz)
    17.3” LED AntiGlare 1920x1080
    Kingston 8GB DDR3-1600

    Nvidia GeForce GTX660m 2GB GDDR5
    Samsung 830-Series 256GB
    WD Scorpio Blue 640GB