Nytårsforret med hummerhaler - idéer søges!

  • Hey Tweak, god jul og om snart godt nytår.


    Nytårsaften skal min kæreste og jeg stå for, og vi har fået fat på en omgang billige hummerhaler som vi tænkte sikkert kunne bruges til noget forret.
    Problemet er bare at vi indså at vi ikke kender nogen opskrifter til en nem/simpel forret af hummerhaler.


    Har i nogen gode idéer til hvordan sådan nogle banditter serveres lækkert? :)

    B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2

  • Der har jeg også søgt lidt, og fundet dette:
    http://www.dk-kogebogen.dk/ops…/visopskrift.php?id=17399


    Ved bare ikke om det ser godt nok ud, så afventer lidt / søger videre efter bedre opskrifter :crazyeyes:


    Du kan stege et par fed hvidløg, en håndfuld skalotteløg og noget rød peber (næsten en hel) i smør (meget smør). Tilsæt derefter en tsk paprika, salt peber. Så smider du nogle cherry tomater i (4-6 stk). Tilsæt derefter 2-3 dl hvidvin og lad det koge ind. Når det er sket tilsætter du en ca. 2 dl piske fløde og lidt grønsags fond og lader det simre ved lav varme i ca halv time. Tilsæt evt. 1-2 spsk ketchup for den syrlige smag og farven.


    Tilsæt til sidst hummerhaler eller store rejer, og lad dem simre med i maks. 2-3 minutter! De skal være saftige og må ikke koge så de krymper!


    Ved siden af koger du nogle gode paste skruer/rør, noget saucen virkelig kan ligge sig i og binde med.


    Så rører du en moderat håndfuld pasta sammen med saucen og rejerne og serverer med evt. et lille stykke hvidløgsflute.


    Super forret som vinder hver gang. Vi skal selv have det til nytår.

    I7 4790K - Maximus V Ranger - 2x 670GTX SLI - 16GB Ballistix - Intel 335 SSD - Corsair AX1200 - Little Devil V8 - EK CSQ FC - EK Bridge - EK Supreme - Dual Laing DDC 18W - EK 250 X3 - XSPC RX360 - TFC 240

  • Det vigtigste her JuiCe er at du får kæresten til at pille de hummerhaler, for de kan godt nok smadre fingrene...


    Jeg har desværre ikke en god forret, vi plejer nemlig at bruge dem til hovedretten, som hedder "Forelskede hummerhaler" <-- kan googles ved behov...


    Det smager drøn godt...


    og så lige lidt OT


    Vi skal have Bison, stegt på weberen... er du gal jeg glæder mig...


    :drink: Godt nytår

  • Sådan nogle små hummerhaler skal laves helt simpelt. Lidt smør og hvidløg på og så ind i ovnen, serveres med en CAVA og lidt hvidløgsflutes. Ret meget mere skal der ikke gøres ved dem....


    /ask