Nyt Apple forum

  • Vi har oprettet et nyt Apple forum, hvor i kan skrive alt om Mac, iPhone, iPad, iPod og alle de andre populære produkter.


    Og Bubbi har næsten frivilligt meldt sig til at stå for det nye forum :9xo

  • var det ikke en ide at smide det ind under mobil kategorien, så den ikke ligger og flyder ude i toppen af forumet.

    Workstation: CPU: Intel Core I5 3570 - MB: AsusTek P8Z77-V LX2 - RAM: 16Gb Corsair DDR3
    GFX: AMD 6850 1024Mb - Display: Dell U2412M 24" - HDD: Samsung 830SSD 128Gb - OS: Win 8 64bit


    Server: CPU: AMD X2 240e - MB: AsusTek M4A785TD-V - RAM: 4Gb Kingston DDR3
    HDD: 8TB (6x2Tb Samsung F4EG i Raid 50) Adaptec 6805 PCIe - OS: Debian 6.0.6


    Internet: Fullrate 50/10Mbit VDSL2

  • :clap: [Blocked Image: http://storage.nal-medienet.dk/%7E20870/tweak.gif]

    var det ikke en ide at smide det ind under mobil kategorien, så den ikke ligger og flyder ude i toppen af forumet.

    dkwolf, nu laver Apple jo altså meget mere end bare mobiler.
    Synes ikke rigtigt snak om Macbook Pro og iMacs hører hjemme under en mobil-kategori.


    Som jeg forstår det, skal den nye kategori 'Apple' handle om alt lige fra Lion på Macbook'en til de rigtige hørebøffer til iPod'en
    og alt hvad der ellers er af iProdukter, tilbehør, hardware og software osv. osv.
    Så er det iTunes man bøvler med, savner man et bestemt app til sin nye Macbook Pro, eller vil man bare spørge om tilbehør til sin nye iPad,
    jamen så synes jeg det er helt på sin plads at samle alt det under Apple-del af forumet.


    Jeg har i hvert fald tilbudt min hjælp, hvis det bliver aktuelt.
    Men det kræver selvfølgelig at i andre støtter op om det, for er jo ingen grund til jeg sidder mutters alene derinde. ;)

  • apple er jo meget andet end mobil.. :)


    Den kategori dækker "Alt om mobiler, smartphones og gadgets" og tjaa den ville da fint høre hjemme der inde. Der er ved at være lidt meget junk i roden af forumet. Eller eventuelt lig den under "hardware og tilbehør".

    Workstation: CPU: Intel Core I5 3570 - MB: AsusTek P8Z77-V LX2 - RAM: 16Gb Corsair DDR3
    GFX: AMD 6850 1024Mb - Display: Dell U2412M 24" - HDD: Samsung 830SSD 128Gb - OS: Win 8 64bit


    Server: CPU: AMD X2 240e - MB: AsusTek M4A785TD-V - RAM: 4Gb Kingston DDR3
    HDD: 8TB (6x2Tb Samsung F4EG i Raid 50) Adaptec 6805 PCIe - OS: Debian 6.0.6


    Internet: Fullrate 50/10Mbit VDSL2

  • Hvis du kigger i roden af forumet vil du se at der faktisk er færre forumer.


    Brugerguider & -artikler, Casemodding og 3DMark & Andre Benchmark Programmer er blevet flyttet


    Det har bestemt hjulpet, men nu bliver der tilføjet et hoved forum emne som blander mobil/pc/tablet andet i et, det giver ikke super meget mening. De ting hører jo til under de andre kategorier.

    Workstation: CPU: Intel Core I5 3570 - MB: AsusTek P8Z77-V LX2 - RAM: 16Gb Corsair DDR3
    GFX: AMD 6850 1024Mb - Display: Dell U2412M 24" - HDD: Samsung 830SSD 128Gb - OS: Win 8 64bit


    Server: CPU: AMD X2 240e - MB: AsusTek M4A785TD-V - RAM: 4Gb Kingston DDR3
    HDD: 8TB (6x2Tb Samsung F4EG i Raid 50) Adaptec 6805 PCIe - OS: Debian 6.0.6


    Internet: Fullrate 50/10Mbit VDSL2

  • Kan heller ikke lige se hvorfor vi skal have et mærkespecifikt forum...


    Så skulle vi også have et for Samsung, HP og andre? De laver jo også forskellige typer produkter... :roller:



    ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------



    Hvis vi sammenligner lidt med Software forummet som ser sådan her ud:


    Software (5)
    Windows, FireFox, Linux, programmer, styresystemer, drivere mv


    - så skulle Linux pludselig have et hovedforum for sig selv...?



    Det giver ingen mening. ;)

  • Nu hvor vi allerede er lidt i samme emne - hvad er forskellen på Off Topic og Snik snak?
    Off Topic er vel stadig om computere og internet eller hvad?

  • oh great Pinky også bliver en Apple nyhed posted i både nyhedsforumet og Apple forumet?..... :boxed:
    Ja det gør det så meget bedre at have et dedikeret Æble forum del, ja kanon ide.

    Workstation: CPU: Intel Core I5 3570 - MB: AsusTek P8Z77-V LX2 - RAM: 16Gb Corsair DDR3
    GFX: AMD 6850 1024Mb - Display: Dell U2412M 24" - HDD: Samsung 830SSD 128Gb - OS: Win 8 64bit


    Server: CPU: AMD X2 240e - MB: AsusTek M4A785TD-V - RAM: 4Gb Kingston DDR3
    HDD: 8TB (6x2Tb Samsung F4EG i Raid 50) Adaptec 6805 PCIe - OS: Debian 6.0.6


    Internet: Fullrate 50/10Mbit VDSL2

  • oh great Pinky også bliver en Apple nyhed posted i både nyhedsforumet og Apple forumet?..... :boxed:
    Ja det gør det så meget bedre at have et dedikeret Æble forum del, ja kanon ide.

    Det var egentlig bare for at få en tråd i forumet.


    Kan godt se at det er svært at gøre alle tilfredse.

  • Det var egentlig bare for at få en tråd i forumet.


    Kan godt se at det er svært at gøre alle tilfredse.


    Problemet er jo at det forum ikke giver nogen mening - lav sub-forums under de relevante kategorier og det giver mere mening.

    Workstation: CPU: Intel Core I5 3570 - MB: AsusTek P8Z77-V LX2 - RAM: 16Gb Corsair DDR3
    GFX: AMD 6850 1024Mb - Display: Dell U2412M 24" - HDD: Samsung 830SSD 128Gb - OS: Win 8 64bit


    Server: CPU: AMD X2 240e - MB: AsusTek M4A785TD-V - RAM: 4Gb Kingston DDR3
    HDD: 8TB (6x2Tb Samsung F4EG i Raid 50) Adaptec 6805 PCIe - OS: Debian 6.0.6


    Internet: Fullrate 50/10Mbit VDSL2

  • Må erklære mig enig med dkwolf. Lav da nogle subforums under "Mobiltelefoner og Gadgets", herunder måske et for Android baseret grej.
    Og måske kald subforummet IOS i stedet for Apple.


    men ellers fint initiativ fra Bubbis side.

  • Prøv at give den en chance.


    Alt efter hvordan det går kan det være det skal deles op og komme ind under et andet forum, evt. som et eller flere sub forumer.


    Seriøst?


    Det er vel kun rimeligt, at der laves et Android baseret forum på lige fod med Apple, nu når Android er verdens mest udbredte styresystem til mobile enheder.


    Som sagt synes jeg initiativet er fint, men så bør det også gøres ordentligt. Og at lave et decideret Apple forum er at overse alle brugerne af siden, der bruger Android baseret enheder. Her i blandt mig. Så nej, jeg vil ikke give det en chance, men derimod kræve at i servicere mig og andre, der anvender Android, på lige fod med IOS brugere. Er det så vært at fatte?

  • Kts, sorry men hvem tror du du er?? Det er super at komme med forslag på forandringer, men at komme og forlange noget

    Intel I5 2500k | Gigabyte Z68 | 16GB Kingston | Radeon 380 | 1 Samsung EVO850 512MB | Enermax Digifanless 550W
    27" (U2711) DELL | 24" (2408WFP) DELL | Ergotron LX Dual Side-by-Side

    Canon 5DM4 | 16-35mm 2.8L | 24-70mm 2,8L | 85mm 1.2L USM II | 70-200mm 2.8L IS
    Nogle Speedlites | PocketWizards

  • Jeg skal nok hjælpe til.

  • Hvorfor er det kun at folk tænker på iOS enheder? Der er sgu da meget mere ved Apple end iPhone, iPad og iPod.. Synes det var en god ide med et specifikt Apple forum, til alle Apple problermer.. det eneste Android har er nogen telefoner og et par tabelts..

  • Hvorfor er det kun at folk tænker på iOS enheder? Der er sgu da meget mere ved Apple end iPhone, iPad og iPod.. Synes det var en god ide med et specifikt Apple forum, til alle Apple problermer.. det eneste Android har er nogen telefoner og et par tabelts..


    Well hvis du tænker på MacOS, så har vi jo allerede et Software forum til Windows og Linux ting, så tilføje et subforum der hvis det er nødvendigt. Eller post i de fora som alle vi andre bruger. Ja det var vist noget af det eneste som Apple har foruden deres Ios enheder. Macbooks og deres andre laptop hører jo under Hardware og tilbehør. Der er absolut ingen grund til at lave et generelt forum til Apple enheder i toppen af dette forum, alle de ting der kan ligge under der findes jo allerede.
    Igen, en del Apple fanbois har det jo med at se deres enheder som "noget specielt", nej du sidder med en PC, telefon eller en tablet.



    Desuden "nogen telefoner og et par tablets".... ja så fik vi vist sæt din religion på plads..... Vil ikke kalde 700.000 aktiveringer om dagen noget "lille" produkt.

    Workstation: CPU: Intel Core I5 3570 - MB: AsusTek P8Z77-V LX2 - RAM: 16Gb Corsair DDR3
    GFX: AMD 6850 1024Mb - Display: Dell U2412M 24" - HDD: Samsung 830SSD 128Gb - OS: Win 8 64bit


    Server: CPU: AMD X2 240e - MB: AsusTek M4A785TD-V - RAM: 4Gb Kingston DDR3
    HDD: 8TB (6x2Tb Samsung F4EG i Raid 50) Adaptec 6805 PCIe - OS: Debian 6.0.6


    Internet: Fullrate 50/10Mbit VDSL2