SOPA - Kan vi lige få alle herind!

  • Nu ved jeg ikke hvor mange af jer, som har hørt om de 2 love USA er ved at stemme om, men jeg mindes ikke at have set en post på forummet, so here goes.


    SOPA og ProtectIP er de 2 love, som de snarligt skal stemme om i USA. Jeg vil bare kort fortælle om de mulige konsekvenser af dette.


    I teorien vil disse love tillade lukning af enhver hjemmeside, såfremt der bliver brudt en hvilken som helst copyright lov. Et eksempel ville være Youtube. Normalt hvis en video bryder copyright, bliver den bare taget ned. Men med SOPA, vil det være muligt at fuldstændig lukke/blokke hjemmesiden, hvis blot én copyright lov bliver brudt. Ja, det er så ekstremt.


    Et andet eksempel vil være Megaupload, som rent faktisk er blevet blokeret i USA


    Her er TotalBiscuit, som forklarer det meget flot http://www.youtube.com/watch?v=JhwuXNv8fJM. Se videoen! Blot de første 5 minutter er nok til at overbevise enhver.


    Her er hjemmesiden i alle bør gå ind på og give jeres "underskrift" http://americancensorship.org/

  • En af de mere vigtige medarbejdere i Google har bekræftet at YouTube præventivt vil blive taget ned hvis loven går igennem, da den alligevel vil blive det hvis de ikke gjorde noget, hvilket kan resultere i retssag og alt muligt andet.

  • Det virker jo sindssygt.


    Men hvis det bliver vedtaget, så har vi da chancen for at lave nye sider, som klare det samme - bare på europæisk grund.


    Men lad os nu ikke satse på det

    CPU: 2600K | CPU køler: Noctua D14
    MoBo: ASUS P8P67 Deluxe | RAM: Crucial 16GB 1600MHz CL999 24
    GFX: Gigabyte 6870OC | Skærm: 2x Dell U2410 24"
    SSD: OCZ Agility 3 240GB | OS: Windows 8 Pro 64bit
    Kabi: Antec P182 | PSU: Corsair TX650W
    Lydkort: ASUS Xonar Essence STX | Headphones: Sennheiser HD650

  • En af de mere vigtige medarbejdere i Google har bekræftet at YouTube præventivt vil blive taget ned hvis loven går igennem, da den alligevel vil blive det hvis de ikke gjorde noget, hvilket kan resultere i retssag og alt muligt andet.


    Jo men selv google.com skal vel tages ned for at undgå en retsag. Den linker jo en person videre til ting der kunne være copyrighted..

    CPU: 2600K | CPU køler: Noctua D14
    MoBo: ASUS P8P67 Deluxe | RAM: Crucial 16GB 1600MHz CL999 24
    GFX: Gigabyte 6870OC | Skærm: 2x Dell U2410 24"
    SSD: OCZ Agility 3 240GB | OS: Windows 8 Pro 64bit
    Kabi: Antec P182 | PSU: Corsair TX650W
    Lydkort: ASUS Xonar Essence STX | Headphones: Sennheiser HD650

  • Det virker jo sindssygt.


    Men hvis det bliver vedtaget, så har vi da chancen for at lave nye sider, som klare det samme - bare på europæisk grund.


    Men lad os nu ikke satse på det


    De kan lukke sider ned i hele verdenen, det er ligemeget om det er en europæisk side.
    Det er også set før at de i USA har lukket blogs fra Europa i op til ét år uden grund.


    Her er linket til det med YouTube - http://sociable.co/web/youtube…mediately-if-sopa-passed/

  • Der går mange ideer om hvad der kan ske. En af de måske lidt mere positive ville være at selvom youtube bliver blokeret, ville det kun være i US, mens deres base i Irland vil holde Europa oppe. Men... At miste USA på en hjemmesiden ville jo være som at halvere indholdet i mange tilfælde.


  • De kan lukke sider ned i hele verdenen, det er ligemeget om det er en europæisk side.
    Det er også set før at de i USA har lukket blogs fra Europa i op til ét år uden grund.


    Her er linket til det med YouTube - http://sociable.co/web/youtube…mediately-if-sopa-passed/


    De kan ikke lukke en europæisk side ned i Europa. Det er jo kun amerikanerne det vil gå ud over. Men vi vil selvfølgelig miste meget indhold.

    CPU: 2600K | CPU køler: Noctua D14
    MoBo: ASUS P8P67 Deluxe | RAM: Crucial 16GB 1600MHz CL999 24
    GFX: Gigabyte 6870OC | Skærm: 2x Dell U2410 24"
    SSD: OCZ Agility 3 240GB | OS: Windows 8 Pro 64bit
    Kabi: Antec P182 | PSU: Corsair TX650W
    Lydkort: ASUS Xonar Essence STX | Headphones: Sennheiser HD650


  • De kan ikke lukke en europæisk side ned i Europa. Det er jo kun amerikanerne det vil gå ud over. Men vi vil selvfølgelig miste meget indhold.


    Ah, jeg kom til at tolke at det også vil have konsekvenser for os der ikke bor i USA som at de vil kunne lukke dem :P
    Men hey! Flere penge til Europa når alle vil hoste deres sider herovre, det kan også være at de skal have gang i nogle ordentlige kabler over Atlanten, så deres ping ikke bliver helt frygtelig.


  • Ah, jeg kom til at tolke at det også vil have konsekvenser for os der ikke bor i USA som at de vil kunne lukke dem :P
    Men hey! Flere penge til Europa når alle vil hoste deres sider herovre, det kan også være at de skal have gang i nogle ordentlige kabler over Atlanten, så deres ping ikke bliver helt frygtelig.

    he he


    så Youtube og alle de andre bare flytte deres servere til Europa. Men et eller andet sted gælder det nok alligevel amerikanske virksomheder

  • Så vidt jeg har forstået lukker de for forbindelsen kun i USA, og det er ligegyldigt om det er eu sider, det bliver bare lukket kun for amerikanere. og det er alle sider der har potentiale til at bryde div copyright love der bliver lukket, og det er uden retssag og hele pisset. så i teorien kan det gå ud over ALLE sider.

  • Så vidt jeg har forstået lukker de for forbindelsen kun i USA, og det er ligegyldigt om det er eu sider, det bliver bare lukket kun for amerikanere. og det er alle sider der har potentiale til at bryde div copyright love der bliver lukket, og det er uden retssag og hele pisset. så i teorien kan det gå ud over ALLE sider.

    Ja det ser ud til at siderne vil blive blokeret lige som man gjorde det med The Pirate Bay.

  • skulle ikk undre mig hvis new world order har en finger med i spillet ...

    Rolig nu, nu er det her jo ikke Dan Brown...

  • hvis folk har noget imod det, så rerouter de bare DNS eller kører over proxy.... pirater er ikke dumme :)


    Vi kommer ikke til at miste så meget indhold igen (de blokker kun udefra ala Kina og lukker piratsider). En del torrentudbydere og streamingsider er allerede så småt i gang med at pakke sammen og flytte ud fra USA, og de der leverer serier osv. kan stadig gøre det over bl.a. TOR, så jeg er personligt ikke bange for at SOPA træder i kraft.


    Visse foranstaltninger er allerede sat i gang af piraterne med henblik på censur.


    DK vil ikke blive ramt af USAs censur.


    Desuden er det ulovligt pr. grundlov at indføre censur i DK, så det vil tage lang tid før vi får et skjold over os ;)

    CPU: Pentium III 500 MHz
    RAM: 256 MB PC133 SD RAM
    Bundkort: HP bundkort
    GPU: Matrox MGA G200

  • De blokerer jo ikke kun med DNS når siden bliver dømt tager de også domænet ned, men man kan selvfølgelig stadig forbinde til deres IP.


    Sent from my HTC Desire using Tapatalk


  • Den er også sat på forsiden af TPB, jeg kan godt nok ikke se det selv, da jeg er for doven til at gå uden om blokeringen.