Kandidatafhandling i Amerikanske Studier

  • Skal til at skrive afhandling til næste år (om 3 uger :'() og skal så småt til at finde ud af hvilket fokus min problemformulering skal have.


    Har overvejet off-shoring, lobbyisme eller socialpolitik i USA og har materiale til lidt af det hele. Bare for sjov skyld, ville jeg høre om der er nogen herinde, der måske har ideer til en evt. konkret case indenfor disse felter eller bare kommentarer til, hvilken af dem jeg burde sætte hovedfokus på.


    Er der ellers andre herinde der har skrevet kandidatafhandling, og hvad var jeres oplevelse/fornemmelse af forløbet? :)


    Så selv Jack Abramoff i The Colbert Report i går og tænkte, at det ville måske være en ganske god sag at tage udgangspunkt i med hensyn til lobbyisme.


    God tirsdag til alle på denne regnfyldte dag :)

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

  • Jeg synes lobbyisme lyder spændende, og det er også ret aktuelt da det i Danmark også er stigende.


    Anders

    ---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne
    ---------------------------------------------------------------

  • Ja, men fokus bliver udelukkende på USA.. Måske kan jeg finde lidt info om lobbyisme i Danmark og have det med til det mundtlige forsvar af opgaven, men det er vist også det så.


    Det er helt sikkert et emne med mange interessante aspekter i, og der kan sikkert også drages paralleler til USAs politik på socialområdet samt virksomheder, da det jo er virksomhederne der har mest at skulle have sagt.
    I hvert fald hvis man holder fast i at penge er lig tale :D


    Glæder mig helt til mine MEGET uinteressante valgfagseksamener er færdige, så jeg kan fokusere på specialet og kun det :D

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H