Udvidet test af internetforbindelse?

  • Hej allesammen


    Har en TDC Homeduo ADSL 10/1 internet forbindelse. Har et par dage haft det problem, at routeren mister internetforbindelsen i små intervaller. Sagen er meldt til TDC, som får en tekniker til at ringe til mig på onsdag. Vil dog gerne prøve at undersøge hvorlange intervallerne er?


    Alle computere, en NAS, en switch og indersiden på routeren, kan pinges hele tiden, så netværket fungere. Hvis jeg så pinger google på 8.8.8.8, så har jeg forbindelse det ene øjeblik og jeg kan surfe, downloade osv. men det næste øjeblik når jeg pinger 8.8.8.8, så er "modtagernet ikke tilgængeligt" og jeg kan ikke surfe osv. og igen lidt senere kan jeg igen pinge 8.8.8.8 og alt fungere.


    Vil mene intervallerne er omkring et minuts tid, men findes der et program der kan teste sådanne noget? Ville gerne kunne være præcis med intervallerne når teknikeren ringer :-) På forhånd tak.

  • Det er ikke nødvendigt at overvåge, fra du ringede ind første gang til TDC skulle de gerne have startet monitorering på din linie, der kan man bla. se afbrydelser og varighed af dem, så mit bedste råd er vent på teknikeren og lev med det ind til da.

  • Under windåse, kan du tilføje et "-t" til ping kommandoen, så bliver den ved med at pinge IP adressen indtil at du stopper den (ctrl + c).


    Du kan kigge på nogle flere indstillings muligheder for ping under Windows ved at benytte -? funktionen (dvs. "ping -?")

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.