1

torsdag, 3. november 2011, 00:08

Jeg søger lige for tiden et nyt skrivebord og overvejer nogen jeg har set i glas - men hvad er jeres erfaringer med hensyn til:

[list]
* Hvordan har en laser mus det med tracking på en sort glas overflade, vil den blive forstyret af genskæret?

* Er det ubehageligt og koldt at sidde ved, hvis man kun har T-shirt på?

* Bliver det hurtigt grimt like a smartphone skærm så man skal pudse og polere det for at holde det pænt?
[/list]

Håber I kan hjælpe :cheers:

Intel i5 6500 :: 2x8GB Corsair Dominator Platinium DDR4-2400 :: 1x Intel520 240GB SSD + 1 TB Toshiba Sata3 ::
Corsair MP500 NVMe SSD OS-drive :: Zotac GTX1070 AMP Extreme! :: EVGA SuperNova 750 G2 PSU :: Lian-Li PC-V33 :: AOC 2460 144Hz :: Asus ROG Gladius :: CM QuickFire Rapid-i

2

torsdag, 3. november 2011, 00:39

Har lige prøvet min G9x laser mus på undersiden af min Icemat (oversiden har en mat is-effekt, bunden er "normalt" glas). Det var den absolut ikke glad for (den hopper rundt)

Håber det kan bruges. :9xo

The Hoff - Mansens 80er Retro PC
| NZXT S340 Elite | Gigabyte Aorus X370 Gaming 5 | Ryzen 1700 @4.0GHZ | 4x8GB Trident RGB 3200Mhz @2933 Mhz RGB | MSI 1080 Armor OC 8GB | Be Quiet Dark Power Pro 11 650W | 1x256GB, 1x512GB SSD | 6TB NAS Harddisk | Vandløling fra EK, Hardwarelabs og Enermax |

3

torsdag, 3. november 2011, 07:38

1. Det er ikke optimalt med en blank flade til musen. Nogle virker ok, men optimalt er det ikke.

2. Det kan godt være koldt at side ved om vinteren, tilsvarende bliver en glat hård flade (som glas) ofte meget træls og våd om sommeren når det er varmt.

3. Glas ligner l*** efter meget kort tid. Har man et glas sodavand stående kan man se rester fra brusen i en 10-15 cm omkreds omkring glasset (ses aldrig eller næsten aldrig ellers). Når det skal gøres rent skal det gøres rigtigt ellers kommer der striber, og overgange hvor man ikke lige kan komme til at tørre af (pga ledninger eller andet) ses meget tydeligt.

Jeg har haft glasbord i nogle år (for længe siden), og det gør jeg aldrig igen!

/ask

IBM t42 and IBM t23 still alive and kicking

4

torsdag, 3. november 2011, 09:14

Citeret

Oprindeligt indlæg af jacobask
1. Det er ikke optimalt med en blank flade til musen. Nogle virker ok, men optimalt er det ikke.

2. Det kan godt være koldt at side ved om vinteren, tilsvarende bliver en glat hård flade (som glas) ofte meget træls og våd om sommeren når det er varmt.

3. Glas ligner l*** efter meget kort tid. Har man et glas sodavand stående kan man se rester fra brusen i en 10-15 cm omkreds omkring glasset (ses aldrig eller næsten aldrig ellers). Når det skal gøres rent skal det gøres rigtigt ellers kommer der striber, og overgange hvor man ikke lige kan komme til at tørre af (pga ledninger eller andet) ses meget tydeligt.

/ask

så kan det ikke siges bedre... :cheers:

Dyas

Lian Li TYR pc-x 2000 full tower - Corsair HX1000W Modular psu - Asus Rampage II Extreme
Intel® Core™ i7 965 Extreme Edition @3,6 Ghz + Thermalright Ultra-120 eXtreme Rev.c
gigabyte GTX570 "super overclock" - 6 GB Kingston HyperX 16000
80GB Intel SSD - Samsung Syncmaster TA950 27" - Logitech Z5450 THX Sorround + Sennheizer HD650

Laptop
PS3
Wii

5

torsdag, 3. november 2011, 13:22

Citeret

Oprindeligt indlæg af Dyas

Citeret

Oprindeligt indlæg af jacobask

/ask

så kan det ikke siges bedre... :cheers:

Enig. Det er flot med et glasbord den første uge, derefter er det bare ikke det værd mere. Jeg brugte selv et i et års tid, så blev det for irriterende.

Intel i5 2500K @ CM Hyper TX 3
Gainward GF GTX 560 Ti "Phantom" 2
Corsair 4x2 GB DDR3 1600MHz
ASUS P8P67 Pro B3
Corsair CX600

6

torsdag, 3. november 2011, 13:26

OK jeg opgiver ideen og finder noget i trae istedet, takker for svarene

Intel i5 6500 :: 2x8GB Corsair Dominator Platinium DDR4-2400 :: 1x Intel520 240GB SSD + 1 TB Toshiba Sata3 ::
Corsair MP500 NVMe SSD OS-drive :: Zotac GTX1070 AMP Extreme! :: EVGA SuperNova 750 G2 PSU :: Lian-Li PC-V33 :: AOC 2460 144Hz :: Asus ROG Gladius :: CM QuickFire Rapid-i

Nyeste Videoer og Trailers

Partner sider
Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.