Skrivebord i glas - erfaringer?

  • Jeg søger lige for tiden et nyt skrivebord og overvejer nogen jeg har set i glas - men hvad er jeres erfaringer med hensyn til:



      * Hvordan har en laser mus det med tracking på en sort glas overflade, vil den blive forstyret af genskæret?


      * Er det ubehageligt og koldt at sidde ved, hvis man kun har T-shirt på?


      * Bliver det hurtigt grimt like a smartphone skærm så man skal pudse og polere det for at holde det pænt?



    Håber I kan hjælpe :cheers:

  • Har lige prøvet min G9x laser mus på undersiden af min Icemat (oversiden har en mat is-effekt, bunden er "normalt" glas). Det var den absolut ikke glad for (den hopper rundt)


    Håber det kan bruges. :9xo

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • 1. Det er ikke optimalt med en blank flade til musen. Nogle virker ok, men optimalt er det ikke.


    2. Det kan godt være koldt at side ved om vinteren, tilsvarende bliver en glat hård flade (som glas) ofte meget træls og våd om sommeren når det er varmt.


    3. Glas ligner l*** efter meget kort tid. Har man et glas sodavand stående kan man se rester fra brusen i en 10-15 cm omkreds omkring glasset (ses aldrig eller næsten aldrig ellers). Når det skal gøres rent skal det gøres rigtigt ellers kommer der striber, og overgange hvor man ikke lige kan komme til at tørre af (pga ledninger eller andet) ses meget tydeligt.


    Jeg har haft glasbord i nogle år (for længe siden), og det gør jeg aldrig igen!


    /ask


  • så kan det ikke siges bedre... :cheers:

    Dyas


    Lian Li TYR pc-x 2000 full tower - Corsair HX1000W Modular psu - Asus Rampage II Extreme
    Intel® Core™ i7 965 Extreme Edition @3,6 Ghz + Thermalright Ultra-120 eXtreme Rev.c
    gigabyte GTX570 "super overclock" - 6 GB Kingston HyperX 16000
    80GB Intel SSD - Samsung Syncmaster TA950 27" - Logitech Z5450 THX Sorround + Sennheizer HD650


    Laptop
    PS3
    Wii

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Dyas


    så kan det ikke siges bedre... :cheers:


    Enig. Det er flot med et glasbord den første uge, derefter er det bare ikke det værd mere. Jeg brugte selv et i et års tid, så blev det for irriterende.