Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

1

mandag, 17. oktober 2011, 17:22

Hey jeg arbejder et sted hvor de ansatte går i nogle store haller og hvor de til tider er nødsaget til og gå uden for og her om vinteren er det jo røvkoldt, står der noget sted i lovgivningen at vi skal udlevere vinterjakker til dem?

Vi er under industries overenskomst og jeg synes ikke lige umiddelbart at jeg kan finde noget omkring det, men tænker også lidt at det er noget generelt i arbejdsmiljøloven om at hvis folk skal udenfor pga arbejde skal de have udleveret det tøj som er nødvendigt så de ikke skal bruge deres egen jakke når de skal udenfor her om vinteren.

Håber en af jer er inde i den slags og kan smide mig et link omkring det =)

MVH PsyCho =)

If you make it idiotproof then some will just make a better idiot.. =P

Asus Maximus III Gene
I7 - 860@4Ghz Corsair H70
Gainward GTX470
Corsair Dominator GT PC17066 4 x 2GB
Creative SB X-Fi XtremeMusic
OCZ Vertes 3 + Intel x-25 m80 2.Gen Triple boot: Lion, W7,Ubuntu
Dell U2711 + vertical Samsung SyncMaster 226BW

2

mandag, 17. oktober 2011, 17:26

Det kan hjælpe meget hvis man har arbejdet i en anden virksomhed, og fået udleveret tøj derfra - Da der ikke ser særligt godt ud at reklamerer for en anden virksomhed - Sådan hjalp det i hvert fald mig til nyt arbejdstøj.

Jeg mener bestemt at du er berettiget til at have det nødvendige tøj til dit arbejde, så det kan fuldføres uden forkølelser mm.

Hvis ikke, må du jo bruge dit eget og skrive en regning til chefen, hvis den går i stykker..

Nu kommer det nok meget an på hvor langtid du her været der, da nogle virksomheder ikke udleverer arbejdskluns de første 3 måneder.

*Edit* Har du spurgt din sikkerhedsrepræsentant, eller chef om dette*

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "nitan" (17.10.2011, 17:27)

3

mandag, 17. oktober 2011, 17:54

Jeg kender ikke lige reglerne, men som nitan nævner så tag fat i sikkerhedsrepræsentanten eller evt. tillidsmanden eller fagforeningen.

Anders

---------------------------------------------------------------
Bærbar computer
10 fingre
2 øjne
1 hjerne
---------------------------------------------------------------

4

mandag, 17. oktober 2011, 18:31

Har ikk spurgt nogen endnu, det var bare den ene arbejdsleder der idag fortalte mig at der ikke blev udleveret jakker til produktionen, men jeg mener helt bestemt som Nitan også er inde på at man skal have det tøj som er nødvendigt for at man ikke bliver syg.

Og har taget højde for det med hvis man kun har været der 3 mdr, men der er folk som har været der siden engang i foråret så de har været der over 6 mdr nu.

If you make it idiotproof then some will just make a better idiot.. =P

Asus Maximus III Gene
I7 - 860@4Ghz Corsair H70
Gainward GTX470
Corsair Dominator GT PC17066 4 x 2GB
Creative SB X-Fi XtremeMusic
OCZ Vertes 3 + Intel x-25 m80 2.Gen Triple boot: Lion, W7,Ubuntu
Dell U2711 + vertical Samsung SyncMaster 226BW

5

mandag, 17. oktober 2011, 19:09

Det står i overenskomsten hvis det er tilfældet, men i følge min kammi som er faglig sekretær hos 3f står det i langt de fleste.

Asus Rampage II Extreme
Core i7 920 D0, Silverstone 1200W
6GB Kingston HyperX 1866mhz, T24 Black Rose
EVGA GTX 570 Superclocked, Creative Extreme music, Raven 02 LE
G510, Quick Heavy, MX-518, G500
F3 500GB, WD B 500GB
H70

Seneste tests og artikler

0

Fjernstyrede gadgets - Hubsan X4 og Logicom Spy-C

Det er en lidt spændende anmel
Læs Mere

0

Synology DS215j NAS

For et stykke tid siden så vi
Læs Mere

0

Creative SoundBlaster Roar SR20

Vi har her på Tweak.dk efterhå
Læs Mere

0

Tesoro Lobera samt Lobera Supreme

Denne test byder ikke bare på
Læs Mere
Seneste nyheder

0

Mushkin med 1TB Reacor SSD

Mushkin har annonceret en ny R
Læs Mere

0

Apple stopper produktionen af iPhone 5c

Rygtet fortæller at Apple vil
Læs Mere

0

Call of Duty: Advanced Warfare får Co-Op Zombie Survival Mode

Activision har annonceret at s
Læs Mere

0

Ny Phanteks TC14S CPU køler

Phanteks er kommet med flere n
Læs Mere
Nyeste Videoer og Trailers

Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.