Medion - En smule overpowered?

  • Af en eller anden grund har jeg åbenbart fået tilmeldt mig Medion's nyhedsbrev på en af mine mails.
    Så besluttede mig for lige at kigge den igennem.


    Er det bare mig, eller er denne PC en smule overpowered? :boxed:
    [Blocked Image: http://peecee.dk/uploads/102011/medion_owerpowered.png]
    MEDION® ERAZER® X7707 D
    Intel® Core™ i7-990X Extreme Edition Processor, Original Windows® 7 Ultimate,
    2 x NVIDIA® GeForce® GTX580 Grafikkort, 24 GB RAM , 6.000 GB harddisk,
    2 x 256 GB SSD in Raid-0, Hot-Swap harddiskskuffe, WLAN, Kortlæser, USB 3.0,
    Blu-ray Brænder, Gaming Mus, Keyboard og 5.1 Headset.
    Alt dette for den svimlende sum af: [Blocked Image: http://medion.scene7.com/is/image/Medion/price_standard?&%24price=29.999,-&%24currency=kr.][Blocked Image: http://peecee.dk/uploads/102011/w00t_smiley.png]
    Synes satme det er vildt!! Hvem faen har brug for 24GB RAM?!?
    Og hvis jeg absolut ville bruge 30.000,- på en PC, havde jeg nok
    valgt et lidt andet mærke en Medion. 8o

  • Det skal vi da ha'!
    Hmm det i hvert fald en dyr maskine, måske har de mere held med at sælge dem omkring konfirmationstiden :crazyeyes:



    Og ja, skal man kaste 30k (eller bare over 2.5k) efter en maskine skal der i hvert fald ikke stå Medion på skidtet!

    B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2

  • det er da en underlig kombination 24gb ram og 2*580


    man kan jo godt bruge 24gb ram, men så tegner man nok enorme tegninger og så har man da ikke 2*580 men en quadro eller 2 :)


    er det med ecc ram? :)


    godt nok er den dyr og fra medion men hvad bundkort mon de har smidt i dyret? :)

  • Hvad er det der er så underligt ved 24gb ram? Jeg har selv 16gb og kunne da godt bruge 8 mere. De bliver altså hurtigt brugt når man har flere virtuelle miljøer startet samtidigt, og selvom man bruger sin workstation som en virtuel server (eventuelt terminal server), så er der da intet i vejen for at man også spiller på den. Faktisk er det meget vigtigt med store grafikkort hvis maskinen skal fungere som PCoIP server fx



  • det vidst MSI bundkort de bruger til deres gamer maskiner bare under et andet navn...

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af BPM



    det vidst MSI bundkort de bruger til deres gamer maskiner bare under et andet navn...


    De bruger hovedsageligt MSI bundkort, også til deres mindre maskiner...


    Quote

    Oprindeligt indlæg af Zjapper
    Hvad er det der er så underligt ved 24gb ram? Jeg har selv 16gb og kunne da godt bruge 8 mere. De bliver altså hurtigt brugt når man har flere virtuelle miljøer startet samtidigt, og selvom man bruger sin workstation som en virtuel server (eventuelt terminal server), så er der da intet i vejen for at man også spiller på den. Faktisk er det meget vigtigt med store grafikkort hvis maskinen skal fungere som PCoIP server fx


    Min ene kammi kører også med 16 GB RAM... det er ganske handy at have, især til store photoshop og 3ds max projekter. Han lavede for nyligt et CD cover, selve psd filen fyldte godt og vel 3.5 GB, og PS brugte knap 5 GB RAM med projektet åbent.
    I spil kan man nok ikke mærke så super meget til det, men når man laver den slags kan man aldrig få for lidt :D


    Virtuelle miljøer tager også deres del, og det løber meget hurtigt op hvis man har 4-5 af dem kørende samtidigt.


    angående Medion maskinen, så ville jeg hellere samle sådan en selv... Kun vorherre (og medion) ved hvilken crap PSU der sikkert driver det bæst.... og efter at bruge 30k på en maskine gad jeg sq ikke smide yderligere 1500 ud for noget der rent fakta kan trække det uden at gå op i røg.... plus maskinen kan sikkert samles for billigere :)


    Men uanset... til spil, ja, der er den rimelig syg, og kan sikkert trække titler på max details de næste par år eller 10... men til PS, 3D, filmredigering osv. er det et setup jeg kan anbefale til enhver der er fremtidsbevidst :)

    CPU: Pentium III 500 MHz
    RAM: 256 MB PC133 SD RAM
    Bundkort: HP bundkort
    GPU: Matrox MGA G200

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Nuller-Joe
    En af mine venner fik også lige forleden dag vist mig Apples "Mac Pro". Start pris på dyreste model: ~39.000
    http://store.apple.com/dk-busi…elect=select&product=Z0M4
    "Two 2.93GHz 6-Core Intel Xeon “Westmere” samt 64 GB (8 x 8 GB) ram.. Wtf..?


    Det virker da helt vanvittigt :crazyeyes:

    Asus Rampage II Extreme
    Core i7 920 D0, Silverstone 1200W
    6GB Kingston HyperX 1866mhz, T24 Black Rose
    EVGA GTX 570 Superclocked, Creative Extreme music, Raven 02 LE
    G510, Quick Heavy, MX-518, G500
    F3 500GB, WD B 500GB
    H70

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Firedog


    ja, men du skal tænke på der er Free Shipping :cheers:


    Nåh ja, så er prisen jo mere rimelig :crazyeyes:

    Asus Rampage II Extreme
    Core i7 920 D0, Silverstone 1200W
    6GB Kingston HyperX 1866mhz, T24 Black Rose
    EVGA GTX 570 Superclocked, Creative Extreme music, Raven 02 LE
    G510, Quick Heavy, MX-518, G500
    F3 500GB, WD B 500GB
    H70

  • Apple's Mac's i den prisklasse er nok mere tænkt til erhvervsmæssigt brug..
    Til filmproduktioner/animationsfilm osv.


    Tvivler på der er ret mange professionelle der ville købe deres PC hos Medion. :roller:

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Pingvinen
    Well.. Det er ikke helt så underligt til server-brug eller ligenende... Den maskine jeg er logget på lige p.t. har 16 CPU-kerner (2 Xeon-processorer) og 24GB RAM.


    Men med 2xGTX580 også? ;)

    Vision S-Series S3768
    Intel Core i7-3610QM 4x2,30GHz (Turbo 3.30GHz)
    17.3” LED AntiGlare 1920x1080
    Kingston 8GB DDR3-1600

    Nvidia GeForce GTX660m 2GB GDDR5
    Samsung 830-Series 256GB
    WD Scorpio Blue 640GB

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Spixe


    Men med 2xGTX580 også? ;)


    tror nu han tænkte på AMD/ATi gfx men med 2stk GTX580 mon ik noget Tesla vil være bedre? ;)


    er nu selv Nvidia person så det kommer jeg ik udenom :evil: