Computer til tv

  • Jeg har lige købt et sandberg ultra high speed hdmi kabel og billedet fra computeren er rigtig flot på mit Panasonic G30. Men når jeg kører videoer, kommer der sådan noget (hedder det statisk støj i billedet?). Den hakker lidt i billedet, som om frameraten ikke kan følge med. Jeg kører dog med en 20/2mb forbindelse. Har prøvet at lade være med at køre HD i videoer, men det er der stadigvæk. Ved nogen, hvorfor den gør det? Det er lidt træls. Der er nærmest sådan nogen hak i billedet.

    It is hard enough to remember my opinions, without also remembering my reasons for them!
    Friedrich Nietzsche

    Rettet en gang, sidst af ThomasB84 ().

  • Kan det være det her, som er problemet: http://www.stevelarkins.freeuk.com/tv_interference.htm


    Elektroniske impulser, som forstyrrer mit billede. Jeg har dog kun computer og tv tændt.


    Ved ikke, hvad det kan være


    Det kører med 1080i. Så billedet er rigtig flot. Det ser ikke ud til at være noget med computer eller fjernsyn. Der er små rystelser og hop i billedet. Som billedet nogle gange ligger over på hinanden, så der opstår de små hak. Jeg tror måske det er elektroniske impulser, som påvirker det. Jeg har min router til at stå i stuen ved fjernsynet, da det er eneste mulighed jeg har. Jeg læste at routeren kunne forstyrre. Kan det være det? Og kan man blokere elektroniske impulser? Måske I ved mere om det end mig. Det er i hvert fald lidt irriterende. Håber jeg kan slippe af med det, ellers må jeg vende mig til det. Jeg bruger bare meget computeren til at se tv på. Og nu hvor jeg har fået nyt fjernsyn, er det dejligt at koble computeren til tv, så jeg kan se det der. Vil helst slippe af med det.


    Nu fik jeg forstyrrelserne væk. Der var noget i mit grafikkort som hedder ITC forarbejning. Ved nogen, hvad det er? Billedet ser ud til at køre en smule langsommere, men nu ser forstyrrelserne ud til at være væk. Jeg har også kun et Radeon HD 4570 512MB. Så måske har grafikkortet også lidt svært ved at følge med.

    It is hard enough to remember my opinions, without also remembering my reasons for them!
    Friedrich Nietzsche

    Rettet 2 gange, sidst af ThomasB84 ().

  • Hvilket program bruger du til at afspille de film? jeg er mere tilbøjelig til at tro at det er et software problem, end hardware, baseret på din forklaring, men det er jo som regel svært at forklare et grafisk problem i tekst, uden billeder der viser hvad det er du oplever.


    Hvor ligger de film, hvis du ikke streamer dem fra internettet, så er det lige meget hvilken internet forbindelse du har.


    Så vidt jeg kan se er det der ITC, at tillade skærmen/TV at behandle billedet selv (jeg syntes ikke at kunne finde en ordentlig forklaring dog, bare lidt lala, så bær over hvis min fortolkning er forkert), hvis det virker for dig at fjerne hakket ved det kan det være noget funktionalitet på dit TV som laver det.


    Hvis man følger linjen at det kunne være noget med TVet så kan du jo undersøge om der er en firmware opdatering til TVet tilgængeligt.

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.

  • Tror ikke det er fjernsynet, som er noget i vejen med. Blev købt for fire dage siden. Når jeg ser almindeligt fjernsyn, er billedet rigtigt flot. Ser film fra youtube og voddler. Men igår slog jeg computerskærmen fra, så jeg kun bruger fjernsynsskærmen til computeren. Det hjalp bedre. Billedet blev også bedre. Måske havde den svært ved at køre to skærme samtidigt. Har kun et Radeon HD 4570 512mb i min bærbar.

    It is hard enough to remember my opinions, without also remembering my reasons for them!
    Friedrich Nietzsche

  • Ja det kan da sagtens være at det er grafikkortet - specielt hvis det er en mobile udgave som de ofte er i bærbare. :(

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |